פייסבוק עקפה תחזיות האנליסטים – גידול של 61% ברווח הנקי
ענקית המדיה החברתית, שסובלת מבעיות תדמיתיות, הפגינה עם זאת בתום שנת הכספים האחרונה תוצאות שכוללות גידול של 30% בהכנסות, שעמדו על 16.914 מיליארד דולרים, כמו גם גידול של 61% ברווח הנקי, שהגיע ל-6.88 מיליארד דולרים
פייסבוק פרסמה בסוף השבוע את תוצאותיה העסקיות לרבעון האחרון של השנה הכספית שלה. ענקית המדיה החברתית, שסבלה לאורך השנה מפגיעה תדמיתית וביקורות גורפות עקב אינספור תקריות שבהן נתפסה כמפרה את פרטיות משתמשיה, לכאורה, חוותה בכל זאת תוצאות מפתיעות – גידול של 30% בהכנסות, שעמדו על 16.914 מיליארד דולרים, כמו גם גידול של 61% ברווח הנקי, שהגיע ל-6.88 מיליארד דולרים. ההכנסות, כמו הרווח, עקפו את תחזית האנליסטים – וזאת למרות השערוריות שחוותה החברה בשנה האחרונה.
ברבעון המדווח ההוצאות הכלליות גדלו ב-3.47 מיליארד דוקרים, נתון המשקף גידול של 61.81% – ועמדו על 9.09 מיליארד דולרים. ההכנסות גדלו בשיעור של 4.36 מיליארד דולרים, נתון המשקף גידול של 30% – ועמדו על 16.91 מיליארד דולרים. מתוך סכום זה, ההכנסות ממכירת פרסום גדלו אף הן ב-30% ועמדו על 16.64 מיליארד דולרים. ההכנסות האחרות של פייסבוק גדלו אף יותר: ב-42%, עם נתון של 274 מיליון דולרים.
"גם החברה וגם הקהילה של פייסבוק ממשיכות לגדול"
במהלך הרבעון האמור, הרווח התפעולי גדל ב-6% ועמד על 7.82 מיליארד דולרים. חבות המס פחתה ב-66% ועמדה על 1.09 מיליארד דולרים. הרווח הנקי גדל ב-61% והגיע ל-6.88 מיליארד דולרים. הרווח הנקי למניה היה של 2.38 דולר, נתון המשקף עליה של 65%. זאת, בניגוד לצפי של האנליסטים לגבי הרווח למניה, שעמד על 2.32 דולרים.
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל ענקית המדיה החברתית, אמר כי "גם החברה וגם הקהילה של פייסבוק ממשיכות לגדול. שינינו באופן מהותי את דרך הפעולה שלנו, ואנו מתמקדים בסוגיות חברתיות גדולות. זאת ועוד, אנחנו ממשיכים להשקיע סכומים גדולים, כדי לשפר ולחדש את הדרכים שבהן בני אדם יכולים להתקשר אחד עם השני".
תגובות
(0)