אינטל מינתה למנכ"ל את סמנכ"ל הכספים שלה

בוב סוואן שימש בשבעת החודשים האחרונים כמנכ''ל זמני, לאחר עזיבתו החפוזה של המנכ''ל הקודם, בריאן קרזניץ'

בוב סוואן, המנכ"ל היוצא של אינטל. צילום: יח"צ

רוברט (בוב) סוואן מונה למנכ"ל אינטל, כך מסרה ענקית המעבדים ביום ה' האחרון.

סוואן, בן 58, אשר שימש כמנכ"ל זמני של אינטל במשך שבעה חודשים וכמנהל הכספים הראשי של החברה מאז 2016, הוא המנכ"ל השביעי ב-50 שנותיה של אינטל.

כזכור, ביוני האחרון בריאן קרזניץ', מנכ"ל החברה וחבר הדירקטוריון שלה, התפוטר, או "הודיע שהוא עוזב מיידית את תפקידו", עקב מה שמכנים בחברה "מערכת יחסים בהסכמה" עם עובדת בחברה. סוואן מונה במקומו לתפקיד באופן זמני.

אנדי בריאנט, יו"ר מועצת המנהלים של אינטל, מסר כי "במקביל לשינוי שעורכת החברה בעסקיה, במטרה לנצל הזדמנויות גדולות יותר, לרבות בתחומי מרכזי הנתונים, הבינה המלאכותית והנהיגה האוטונומית, ומבלי להפסיק למצות ערך מעסקי המחשבים האישיים, החליט דירקטוריון החברה כי בוב הוא המנהיג הנכון להוביל את אינטל לעידן הצמיחה הבא שלה. בוב עשה עבודה נהדרת בשבעת החודשים שבהם שימש כמנכ"ל זמני, כפי שניתן ללמוד מהתוצאות המצוינות של החברה ב-2018. זה היה אחד השיקולים שהכריעו את הכף לטובתו ביצועיו של בוב, היכרותו את עסקינו ושליטתו באסטרטגיית הצמיחה".

"בתפקידי כמנכ"ל זמני פיתחתי הבנה מעמיקה של ההזדמנויות והאתגרים הניצבים בפני אינטל, אנשינו ולקוחותינו," אמר סוואן, "זוהי תקופה מרגשת לאינטל: 2018 הייתה שנה נהדרת ואנו נמצאים בלב הטרנספורמציה של החברה לקראת ניצול ההזדמנות הגדולה ביותר בתולדותינו".

סוואן שימש כמנהל הכספים הראשי של אינטל העולמית מאז אוקטובר 2016. בתפקידו זה ניהל את כספי החברה הגלובלית, מיזוגים ורכישות, קשרי משקיעים, את מערכי המחשוב והאסטרטגיה התאגידית. לפני שהצטרף לאינטל, שימש סוואן משך 15 שנים בתפקידי כספים בכירים וכמנהל תפעול בג'נרל אטלנטיק. עוד הוא היה חבר דירקטוריון באפלייד מטריאלס ומנהל הכספים של eBay – שם הוא עדיין משמש כחבר דירקטוריון. בעברו הרחוק יותר הוא שימש כמנהל הכספים של EDS, שמאוחר יותר נרכשה על ידי HP.

סוואן לוקח את ההגה בזמן מכריע בהיסטוריה של ענקית המעבדים. אינטל דיווחה על מכירות ורווחי שיא בשנה החולפת, אך לא עמדה בתחזיות האנליסטים לרבעון הרביעי של 2018, ואף סיפקה תחזית מאכזבת לשנתה הכספית 2019. המעבדים של אינטל הם הלב של יותר מ -90% מהמחשבים הניידים בעולם ומצויים כמעט בשרתי המחשוב בעולם. למרות זאת, העיכובים של אינטל בהכנסת טכנולוגיות חדשות לייצור שבבים, הובילו כמה אנליסטים להזהיר כי החברה כיום פגיעה יותר לתחרות מאשר מזה עשרות שנים. לדבריהם, זו הפעם הראשונה בהיסטוריית החברה, שלמתחרות של אינטל תהיה טכנולוגיות ייצור שבבים מתקדמות יותר מאשר לה.

סוואן שימש כל חייו המקצועיים כאיש כספים. היתה לו "חריגה" אחת מהתחום, עת שימש כמנהל התפעול של קבוצת Webvan, רשת שליחויות ממכולות. זו פעלה בתקופת בועת הדוט.קום בתחילת העשור הקודם – ונפלה.

היו משקיעים שציפו כי אינטל תביא כמנכ"ל מישהו מחוץ לחברה. כך, אהרון רקרס, אנליסט בוולס פארגו כתב כי "מנכ"ל חיצוני יגדיל את האפשרות שאינטל תעבור את השינויים שעליה לחוות – ביתר מהירות וביותר אגרסיביות".

שכרו השנתי של סוואן יעמוד על 1.25 מיליון דולרים.

קרזניץ' מונה למנכ"ל אינטל במאי 2013 במקומו של פול אוטליני, לאחר ששימש כסמנכ"ל הייצור של החברה. הוא החל כמהנדס באינטל ועלה בסולם הדרגות – עד להגיעו לתפקיד המנכ"ל. אחת הפרשות החמורות באינטל בתקופת כהונתו של קרזניץ' כמנכ"ל אירעה בתחילת 2018, עת התגלתה פרצת אבטחה חמורה בליבת המעבדים שלה. זאת, כחודש וחצי לאחר שהתגלתה פגיעות מסוכנת בשבב הניהול במעבדיה.

בתחילת 2018 אף דווח כי קרזניץ' מכר בסוף נובמבר 2017 מניות של אינטל בשווי של 24 מיליון דולר, על פי הטענות לאחר שהחברה, וכתוצאה מכך גם הוא, ידעה על הפגיעות החמורה. המהלך הפתיע רבים, בעיקר משום שהוא השאיר אותו עם רבע מיליון מניות בלבד – הכמות המינימלית הנדרשת לפי חוזה ההעסקה שלו. בתקופת כהונתו של קרזניץ' אינטל רכשה את מובילאיי הירושלמית, בעסקת ענק בסך 15.3 מיליארד דולר. בתקופתו התרחבה הפעילות של החברה בתחומים כמו רכבים אוטונומיים ובינה מלאכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים