בשל שינויים במיקוד העסקי – סאפ מפטרת 4,400 עובדים

הענקית הודיעה כי הרה-ארגון יאלץ קבוצה מעובדיה לחפש מקור פרנסה אחר ● החברה טוענת שלא מדובר בקיטון, אלא בשינוי מבני ושיש לה דווקא תכניות להרחבה במצבת העובדים העולמית השנה ● בשלב זה לא ידוע מה תהיינה ההשלכות של המהלך על עובדי החברה בישראל

עשתה עסקה מוצלחת. סאפ. אילוסטרציה: BigStock

ענקית התוכנה הגרמנית סאפ הודיעה אתמול (ג') כי תקצץ 4,400 משרות במסגרת תכנית לרה-ארגון, וזאת לאחר שהרווחים שלה המשיכו לרדת בשנת 2018 ומתוך מאמץ להגדלת ההכנסות השנה. לפי הדיווחים, סאפ עתידה להשקיע סכום של כמיליארד דולר, בעיקר ברבעון הראשון של 2019, בכדי לעצב מחדש את עסקיה.

בשלב זה לא ידוע מה תהיינה ההשלכות של המהלך על עובדי החברה בישראל. גורמים בשוק העריכו כי את הסניף הישראלי של החברה יעזבו כעשרה עד 15 עובדים.

היקף הקיצוץ בכוח האדם יהיה מעט גבוה יותר מאשר ב"שיפוץ" הקודם שנערך ב-2015, כשהענקית העבירה את המיקוד שלה למחשוב ענן, מהעיסוק בתוכנה מסורתית.

"אנו מצפים ל-4,400 קיצוצי עבודה, יותר מ-3,000 בשנת 2015, ואנחנו חושבים כי גרמניה וארצות הברית יהיו המושפעות ביותר", אמר דובר החברה, בנג'מין ניקל, ל-AFP.

דוברות החברה הוסיפה כי עזיבות צפויות גם ברחבי אירופה וביתר אמריקה הצפונית והדרומית, אפריקה, אסיה, אוסטרליה וניו-זילנד וכן שתכלול "תכניות פרישה מרצון בגרמניה ובארצות אחרות".

על פי תכנית השינוי החדשה, כמיליארד דולר יושקעו, כאמור, ברה-ארגון בשנה הנוכחית "בכדי לפשט עוד יותר את מבנה החברה ותהליכי העבודה שלה", כך על פי הדובר, שאמר כי החברה שואפת להשיג "יתרון קטן בהוצאות" השנה.

המיקוד של סאפ יעבור לתחומים חדשניים

ביל מקדרמוט, מנכ"ל החברה, אמר כי העזיבות היו נחוצות בכדי לפנות את הדרך לסאפ על מנת להשקיע בהימורים חדשים על אזורי צמיחה בתעשיית התוכנה. "אנחנו הולכים להעביר את האנשים שלנו ואת המיקוד שלנו לתחומים שסאפ זקוקה להם ביותר, בינה מלאכותית, בלוקצ'יין, האינטרנט של הדברים ומחשוב קוונטי", אמר המנכ"ל.

מסאפ נמסר כי "סאפ היא חברה שמתפתחת ומשתנה באופן תדיר בכדי להתאים את עצמה לצורכי השוק והלקוחות. כחלק מתהליכי השינוי האלו, סאפ החליטה להוציא לפועל תוכנית restructuring בארגון ב-2019. מהלך זה יאפשר לנו להשקיע יותר באזורי צמיחה מרכזיים, כדי להבטיח את מוכנותם לעתיד. החברה מעריכה כרגע שכ-4,400 עובדים ברחבי העולם יעזבו את החברה במהלך ה-restructuring. במקרים שבהם יווצרו משרות חדשות, ותעשה ככל שביכולתה לאפשר לעובדיה עדיפות ראשונה באיושן. חשוב לציין כי התוכנית, כמו תוכניות דומות בעבר, לא מתמקדת בקיטון החברה, שכן ב-2019 אנחנו מצפים לגדול לחברה של מעל ל-100,000 עובדים ברחבי העולם. סאפ מחויבת להתייחס לעובדיה בכבוד המרבי. מאחר ומדובר בתהליך מתמשך, החברה תמשיך לתקשר בשקיפות לאורך התהליך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים