לקראת הבחירות: פייסבוק תשיק כלים לניטור מודעות פוליטיות

בחברה אומרים שהכלים החדשים אמורים להגן מפני חדשות מזויפות והתערבות זרה בבחירות ● על אף שמערכת הבחירות כבר החלה, הכלים יושקו רק במרץ ● המהלך - חלק מהפקת הלקחים מההאשמות נגד בעקבות הבחירות בארצות הברית

מצטרפת לטרנד השיחות הקוליות בשידור חי. פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק הודיעה היום (ב') כי לקראת הבחירות תשיק בישראל כלי שמטרתו להפוך את פרסום מודעות הבחירות ברשת החברתית לשקוף יותר. זאת, על מנת למנוע התערבות זרה בבחירות ופרסום פייק ניוז. עם זאת, יצוין שעל אף שמערכת הבחירות כבר בעיצומה, הכלי יושק רק בחודש מרץ.

השקת הכלי היא חלק מהמאמצים של פייסבוק לשפר את התדמית שלה ואת ההגנה מפני פייק ניוז, בעיקר לאור ההתערבות הזרה דרך מודעות שפורסמו על הפלטפורמה שלה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. גם לקראת מערכת הבחירות הנוכחית בישראל הועלו חששות כי גורמים זרים ישתמשו ברשתות החברתיות על מנת להשפיע על הבוחרים. ראש השב"כ, נדב ארגמן, אף ציין בתחילת החודש כי הוא יודע על ניסיונות של "מדינה זרה" לעשות כן. בתגובה לכך טען הקרמלין כי רוסיה לא מתערבת במערכות בחירות במדינות אחרות.

בחברה אומרים ש-"יושרה במערכת הבחירות ומתן ביטוי לאנשים בתהליך הפוליטי עומדים בראש סדר העדיפויות שלנו. במהלך השנתיים האחרונות שיפרנו את היכולת לזהות ולהסיר חשבונות מזויפים ולהגביר את השקיפות של מודעות ופרסומות, כמו גם לשבש את פעילותם של שחקנים רעים בפלטפורמה ולאפשר לציבור הבוחרים לבצע החלטה מושכלת ולהיות מעורב בבחירות".

המודעות יאוחסנו למשך שבע שנים

בפייסבוק לא מציינים באילו כלים בדיוק מדובר, אולם אומרים שהם "מחייבים את המפרסמים לקבל הרשאה לרכישת מודעות לבחירות. כמו כן, הם יספקו למשתמשים יותר מידע לגבי מודעות הקשורות למערכת הבחירות. פייסבוק תאחסן את המודעות הללו בספריה פתוחה לציבור, שניתן יהיה לערוך בה חיפוש, למשך שבע שנים. היא תספק למשתמשים מידע כמו (טווח) המחיר ששולם על מודעה מסוימת, כמו גם מידע דמוגרפי על האנשים שאליהם הגיעה המודעה".

עוד מציינים בחברה שכבר עכשיו ניתן לבקר בעמודי פייסבוק של מפלגות ומועמדים, כמו בעמודים אחרים, ולראות את המודעות שיוצאות ממנו, גם אם המשתמש לא טורגט כדי לקבל אותן. כן ניתן לקבל מידע נוסף לגבי העמוד, כמו שמותיו הקודמים והתאריך שבו נוצר. "שקיפות זו שופכת אור חדש על הפרסום בפייסבוק ומטילה יותר אחריות על המפרסמים ועלינו", נכתב בהודעה של החברה.

לדברי קייטי הרבת', מנהלת מחלקת הפוליטיקה הגלובלית וקשרי ממשל בפייסבוק, "פייסבוק כולה מקדישה זמן, אנרגיה ומשאבים ניכרים למאבק בשחקנים שליליים ולהגברת השקיפות ובה בעת פועלת לסייע לאנשים להשמיע את קולם בתהליך הדמוקרטי. העבודה שלנו לקראת מערכות בחירות אינה מסתיימת לעולם. כשמדובר בשחקנים שליליים, אנחנו פועלים ללא הרף כדי להקדים תרופה למכה. הגברת השקיפות בפרסום של מודעות פוליטיות מהווה חלק חשוב במאמץ זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים