"הונאה ידידותית": פייסבוק אפשרה לילדים לרכוש באפליקציה בלי אישור ההורים

דו"ח חדש טוען כי ענקית הרשתות החברתיות אפשרה לילדים לצבור חובות ענק על משחקים דיגיטליים, בעוד שהחברה דחתה המלצות להתייחס לנושא וכינתה אותו "הונאה ידידותית" - שערוריית חדשה מבית מדרשה של הענקית השנוייה במחלוקת

מצטרפת לטרנד השיחות הקוליות בשידור חי. פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק אפשרה ביודעין לילדים ששיחקו משחקים על הפלטפורמה שלה לשלם סכומים נכבדים בכרטיסי אשראי של הוריהם, גם לאחר שאנשי הצוות התריעו מפני הבעיה והציע פתרונות לדברים, שחלק מהעובדים כינו "הונאה ידידותית" במכרזים הפנימיים, כך נחשף לראשונה על ידי RevealNews.

לפי הדיווח, מסמכים משנת 2012, שנכללו בתביעה משפטית, הראו שפייסבוק הייתה מודעת לכך שילדים הוציאו סכומי כסף גדולים בשירות שלה וללא הסכמת הוריהם.

על פי הדיווחים בתקשורת, הורים שהתלוננו על כך שקיבלו חיובים גבוהים ביותר בכרטיסי האשראי שלהם, אחרי שילדיהם עשו רכישות גדולות במשחקים ששיחקו באפליקציה, שמעו מפייסבוק תגובות מתנערות וכתוצאה מכך פנו חלקם לערכאות.

מאחורי הגילוי עומד דו"ח חדש שמבוסס על מסמכים שפורסמו כחלק מתביעה ייצוגית של הורים שנפגעו מהתופעה. למרות שפייסבוק הגיעה ליישוב התביעה בשנת 2016, בית המשפט הסכים כעת לאשר חשיפה בציבור של החומר החסוי מהמקרה.

קודם כל רווחים – אחר כך אנשים

המסמכים הפנימיים שנחשפו הם וותיקים – מהשנים 2010 ועד 2014 – אבל מוכיחים כי פייסבוק הייתה מודעת היטב לכך שילדים נהגו לשחק בכותרים שונים, כמו Angry Birds שהיה להיט באותן שנים, או משחק אחר בשם Barn Buddy, ולבצע בתוך כך רכישות של פריטים וירטואליים ללא ידיעת הוריהם ושהחברה בחרה שלא לתקן את הבעיה.

מהדברים ניתן ללמוד כי במשך שנים אפשרה החברה את מה שהיא כינתה "הונאה ידידותית", משום שחששה כי יישום הגנות יפגע בהכנסותיה, כך דיווח גיזמודו על פי המסמכים.

התכתובת שנחשפה, שכוללת 135 עמודים של מסמכים כוללים תזכורות פייסבוק פנימיות, אסטרטגיות סודיות, הודעות דוא"ל של עובדים, הראתה בצורה ברורה כיצד חברת המדיה החברתית עסקה במה שהיא עצמה כינתה "הונאה ידידותית" על מנת למקסם את ההכנסות. הממצאים הם על תקן חומר נפץ, על אף היותם ישנים, מאחר שהם מעידים שהחברה נהגה לעסוק ברווחיה הרבה לפני רווחת משתמשיה או שמירתם.

הצהרה של פייסבוק בנוגע לחשיפה העלתה שהחברה הציעה להורים החזרים ושמאז היא שינתה את שיטות העבודה שלה. "אנו בודקים באופן שגרתי את שיטות העבודה שלנו, וב-2016 הוסכם לעדכן את התנאים שלנו ולספק משאבים ייעודיים לבקשות החזר כספי הקשורות לרכישות שבוצעו על ידי קטינים בפייסבוק", אמרה הענקית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים