אפקט אפל: פוקסקון מפטרת 50 אלף עובדים

היצרנית הגדולה ביותר של האייפונים מבטלת את העסקתם של עשרות אלפי עובדים עונתיים מוקדם מהצפוי - עקב ההאטה בשוק הסמארטפונים בסין והתחזיות הקודרות של אפל ● פגטרון, היצרנית השנייה בגודלה, מבצעת מהלך דומה - ואף חריף יותר

עובדים במפעל פוקסקון בסין. צילום: זולו, מתוך ויקיפדיה

פוקסקון, היצרנית הגדולה ביותר של מכשירי ה-iPhone, שלחה באחרונה הביתה 50 אלף עובדים זמניים ("עונתיים"), מוקדם בהרבה מהצפוי. זאת, עקב ההאטה בשוק הסמארטפונים, בפרט בסין, ומצבה של אפל, ש-"בישרה" באחרונה על ירידה בתחזית מכירות האייפונים ברבעון האחרון של השנה החולפת – מה שגרם למנייה שלה לצנוח בניו-יורק (בינתיים היא חזרה לשערים שלפני הצניחה).

ההאטה הזו משפיעה באופן בולט גם על פוקסקון, שחווה תקופה קשה פיננסית ולפי דיווח ב-Nikkei Asian Review, החלה במהלך הפיטורים הענק בחודש אוקטובר. מקור יודע דבר מסר לאתר כי המפוטרים, או יותר נכון העובדים שהעסקתם הופסקה לפני הזמן, הועסקו במפעל של החברה בשנז'ן שבמחוז הונאן בסין – המפעל העיקרי שמייצר את מכשירי אפל.

מספר העובדים ש-"שוחררו" השנה לא גדול יותר מאשר בשנים עברו. אולם, בעוד שבדרך כלל הם מועסקים בין אוגוסט לאמצע ינואר שלאחר מכן, שאז מתחילה העונה השחונה בייצור האייפונים, השנה החליטה פוקסקון לסיים את העסקתם מוקדם הרבה יותר – כאמור, החל מאוקטובר האחרון.

המהלך משתלב עם התכנית האגרסיבית לקיצוץ הוצאות שפוקסקון מבצעת באחרונה, עקב תחזיות קודרות ל-2019.

מהלך דומה מבוצע בימים אלה בפגטרון, היצרנית השנייה בגודלה של מכשירי אפל. שם מפוטרים רבים מ-200 אלף העובדים החל מנובמבר האחרון, כשהמטרה היא להגיע לאחר גל הפיטורים לסביבות 100 אלף עובדים.

המצב משפיע גם על שרשרת האספקה של המכשירים ועל פי הדיווח, אחד הספקים ביקש מעובדיו לקחת "חופשה" בין אוקטובר למרץ.

בתחילת החודש פרסמה אפל אזהרת רווח והורידה את תחזית ההכנסות הרבעוניות שלה בכ-7% – ל-84 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת של 91 מיליארד. בחברה תלו את הדברים בירידה בביקושים לסמארטפונים בשוק הסיני, כתוצאה ממלחמת הסחר בינה לבין ארצות הברית. פחות משבוע לאחר מכן הודיעה חברת הענק כי היא תצמצם בכ-10% את הייצור של שלושת דגמי ה-iPhone החדשים ביותר – ה-XS, ה-XS Max וה-XR.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים