טכנולוגיות ישראליות יגנו על נבחרת רד בול במרוץ המכוניות הגדול בעולם
הפיתוחים של ארבעה סטארט-אפים ישולבו במכוניות של חברת המשקאות, שמשתתפות בפורמולה 1 ● הטכנולוגיות אותרו באמצעות מרכז החדשנות הישראלי של AT&T, שפועל ברעננה
פתרונות תוכנה של ארבעה סטארט-אפים ישראליים ישולבו במערך ההגנה מפני סייבר על הנבחרת של ענקית המשקאות רד בול, שמשתתפת במרוץ המכוניות הגדול בעולם, פורמולה 1, שיתקיים באביב הקרוב – כך נודע לאנשים ומחשבים.
הטכנולוגיות אותרו באמצעות מרכז החדשנות של AT&T, שפועל ברעננה. הפתרונות הוצעו לענקית התקשורת בעקבות פנייה שלה לאיתור פתרונות ישראליים חדשניים בתחום הסייבר. לאחר שורת פעולות, שכללו בדיקות הוכחת היתכנות, הוחלט בחברה לאמץ את הפתרונות של כל אחד מהסטארט-אפים בנפרד. AT&T לא חושפת את שמות החברות שנבחרו, כחלק מהמדיניות שלה.
אחד השירותים ש-AT&T מספקת לנבחרת של רד בול הוא הגנת סייבר על הדטה שלה. רד בול היא נותנת החסות הראשית למרוץ המכוניות הגדול, והיא מגיעה לתחרויות אלה עם המספר הגדול ביותר של מכוניות. עונה אחת של תחרויות פורמולה 1 כוללת 21 מרוצים, בתקופה של תשעה חודשים, שמתקיימים ב-180 מדינות שפרושות על פני חמש יבשות. האירוע מושך אליו בכל שנה כ-600 מיליון צופים.
הגנת הספורט היא אחד התחומים היותר חמים בעולם הסייבר, והחשש הוא שהאקרים יוכלו להשתלט על מחשבי רד בול ולהטעות את הנהגים בכיווני נסיעה וזמנים, לטובת מתחרים אחרים.
המטרה: לנטרל פגיעות שיכולות למנוע ניצחון
עופר הכהן, מנכ"ל מרכז החדשנות של AT&T בישראל, אמר לאנשים ומחשבים כי "רד בול עובדת בשיתוף אתנו וביחד אנחנו בוחנים טכנולוגיות ישראליות לאבטחת הסייבר של הנבחרת". לדבריו, מדובר בטכנולוגיות ייחודיות, מפני שהן יודעות לזהות תקיפת סייבר בזמן אמת ולמנוע את כניסת ההאקרים למערכות רגישות. בכך הן מנטרלות את היכולת שלהם לבצע פגיעות קריטיות. הכהן ציין כי "בתחרויות אלה, גם שיבוש של אלפית השנייה יכול להיות קריטי ולמנוע ניצחון".
מרכז החדשנות (Foundry) המקומי של AT&T הוקם ב-2011, בשיתוף פעולה עם אמדוקס ישראל. הכהן נכנס לתפקידו לפני תשעה חודשים, לאחר ששימש בתפקידי ניהול, פיתוח וייזום במרכז הפיתוח ובמרכז החדשנות של החברה.
"מטרתנו היא לאתר טכנולוגיות חדשות בשוק המקומי ולייצר ערך עסקי דרך חדשנות ב-AT&T", אמר. הוא ציין שהמרכז הישראלי עוסק בכל תחומי הליבה של AT&T העולמית ומאפשר לחברות סטארט-אפ ישראליות לעבוד עם ענקית התקשורת. "המרכז מסייע לסטארט-אפים להגיע לשלב הוכחת ההיתכנות במהירות ולהציע את הפתרון שלהן ללקוחות בינלאומיים, שייתכן שאחרת היה להם קשה להגיע אליהם", ציין.
חברת הענק האמריקנית משקיעה משאבים רבים באיתור טכנולוגיות ישראליות בתחומים שמעניינים אותה, ומאות חברות סטארט-אפ מגיעות אליו במהלך השנה. "בצד האחד", ציין הכהן, "אנחנו עובדים עם המנהלים העסקיים של AT&T ומקבלים את הדרישות והציפיות שלהם. בצד השני, אנחנו סורקים את האקו-סיסטם הישראלי, בעיקר של הסטארט-אפים, בוחנים טכנולוגיות שלהם, ובמידת הצורך מחברים אותם עם החברה ובעיקר עם לקוחותיה ברחבי העולם ובמגוון תחומים".
מעבר לסייבר, החברה מתעניינת בתחומים כמו דור 5, בינה מלאכותית, טכנולוגיה בבידור ובפרסום, ועוד. אלא שלדברי הכהן, הסייבר יהיה התחום המרכזי של המרכז גם בשנים הקרובות. "אנחנו מוצאים בישראל אקו-סיסטם חזק מאוד, מתפתח ואטרקטיבי ביותר, רואים בכך שנעשתה פנייה ישירה אלינו כדי לאתר טכנולוגיות בתחום הסייבר תעודת כבוד ושמחים לעזור לחברות צעירות", אמר.
תגובות
(0)