גוגל תנקה את ה-Play Store מאפליקציות שמפרות הרשאות סמס ושיחות

בשבועות הקרובים אמורה ענקית החיפוש והטכנולוגיה להתחיל ליישם את מה שהיא מכנה פרויקט Strobe שמטרתו להגביל את הגישה של גורמי צד שלישי לנתוני המשתמש

גוגל נתבעת בגלל ניהולה. ה-Play Store. אילוסטרציה: BigStock

הזמנים שבהם עין התקשורת, המשתמשים ואפילו המחוקקים בוחנת היטב את התנהלות חברות ההיי-טק הענקיות עם המידע של כולנו עושים הבדל.

כך למשל, עקב הפרת פרטיות המשתמשים בשירות +Google שלה, הודיעה גוגל על פרויקט Strobe, שנועד להגבלת הגישה של גורמי צד שלישי לנתוני משתמש. בטלפונים מבוססי אנדרואיד רק גורמים שהוגדרו מראש יכולים לבקש הרשאות סמס או יומן שיחות, וגוגל מעדכנת עכשיו שהיא תחל בקרוב להסיר אפליקציות שמפרות זאת מה-Play Store.

גוגל רוצה למעשה להגביל את הרשאות הסמס ויומני השיחות רק ליישומי הודעות ויישומי חיוג, בהתאמה. השינוי עתיד לאפשר למשתמשים להמשיך אינטראקציה עם גורמי צד שלישי בתחום, אך יגביל את השימושים האחרים במידע האישי וימנע, לפחות בתיאוריה, דליפות נתונים.

המהלך הוכרז על ידי החברה כבר לפני זמן מה, כחלק מהשינוי במדיניות שלה, וכעת הודיעה החברה כי הוא ייכנס לתוקף במהלך השבועות הקרובים. גוגל בישרה כי מפתחי אפליקציות אנדרואיד שלהם אפליקציות שכאלו בחנותה קיבלו הודעה בדוא"ל והאפליקציות שלהם יוסרו, אלא אם כן הם שלחו טופס הצהרת הרשאות.

גוגל עושה כעת מה שאפל עשתה מתמיד

"אנחנו לוקחים את נושא הגישה לנתונים רגישים ולהרשאות ברצינות רבה. הדבר נכון במיוחד עם הרשאות סמס ויומני שיחות, אשר נועדו לאפשר למשתמשים לבחור את החייגן או את אפליקציית העברת ההודעות המועדפים עליהם, אך הם שימשו גם כדי לאפשר חוויות רבות אחרות, שעשויות שלא לדרוש את אותה רמת גישה", כתב אחראי תחום ניהול המוצר של Google Play, פול בלנקהד, בפוסט שעלה בבלוג החברה.

יצוין כי שלא כמו ב-Play Store, ה-App Store – חנות האפליקציות של המתחרה אפל – תמיד הקפידה יותר על פרטיות ומעולם לא הרשתה גישה בלתי מוגבלת ליומני שיחות או סמס לאפליקציות, עקב סיכון פוטנציאלי לפרטיות המשתמשים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים