מגנטה ונצ'ר פרטנרס גייסה 100 מיליון דולר לקרן ישראלית-יפנית חדשה

הקרן מתמחה בהשקעות בשלבים מוקדמים בסטארט-אפים ישראליים ובעלי זיקה לישראל בתחומים רבים, וביניהם טכנולוגיות רכב וניידות, בינה מלאכותית, ערים חכמות, תעשייה 4.0, פתרונות תוכנה לארגוני אנטרפרייז ופינטק

השותפים בקרן מגנטה ונצ'ר פרטנרס: מימין - אצושי מיזונו, הירושי טאקאוצ'י, אורי ישראלי ורן לויצקי צילום: ענבל מרמרי

מגנטה ונצ'ר פרטנרס השיקה היום (ב') פומבית קרן הון-סיכון חדשה, ישראלית-יפנית, בסך של 100 מיליון דולר. הקרן השלימה סגירה ראשונה באוקטובר האחרון ומתכננת את הסגירה הסופית במהלך השנה הקרובה. היא מהווה שותפות שווה בין .Mitsui & Co, אחת מחברות הסחר וההשקעות הגדולות ביפן, לאורי ישראלי ורן לויצקי, שני מנהלי הון-סיכון ישראלים מנוסים.

הקרן מתמחה בהשקעות בשלבים מוקדמים בסטארט-אפים ישראליים ובעלי זיקה לישראל בתחומים רבים, וביניהם טכנולוגיות רכב וניידות, בינה מלאכותית, ערים חכמות, תעשייה 4.0, פתרונות תוכנה לארגוני אנטרפרייז ופינטק.

ארבעת השותפים בקרן כוללים את אורי ישראלי, לשעבר מנהל ההשקעות של מוטורולה בישראל ובאירופה ושותף מנהל בגיזה ונצ'ר קפיטל; הירושי טאקאוצ'י מ-Mitsui, שבאחרונה עבר לישראל לאחר שצבר ניסיון של 15 שנים בהשקעות הון-סיכון ביפן ובארצות הברית; רן לויצקי, שכיהן כמנהל השקעות ב-ויולה ונצ'רס, שבה עסק בהשקעות בשלבים מוקדמים, ומילא קודם לכן תפקידים באמדוקס, מיקרוסופט ו-ורינט; ואצושי מיזונו מזרוע ההשקעות של Mitsui, שמתגורר בישראל בארבע השנים האחרונות והוא בעל 10 שנות ניסיון בהשקעות בחברות ישראליות.

"בחרנו בשם מג'נטה, שילוב של כחול ואדום – צבעי הדגלים של ישראל ויפן – על מנת לסמל שילוב של עוצמות ישראליות ויפניות", הסביר ישראלי. הוא ציין ש-"הקרן שלנו ממוקדת בהחזר פיננסי, אך אנחנו חותרים להוביל השקעות בסטארט-אפים שמחפשים מעבר לכסף ערך מוסף, שמתבסס על הניסיון הגלובלי שלנו ביפן, באירופה ובארצות הברית. אנחנו נעזרים במשקיעים בנו על מנת לבדוק חברות ולתקף השקעות, וכן לעזור לחברות הפורטפוליו שלנו ולסטארט-אפים שאיתם נהיה מעורבים בתהליך זה".

לויצקי אמר ש-"מגנטה מציעה ערך מוסף ייחודי. היזמים הישראלים מבינים שבניית חברה משמעותית דורשת מגוון מוצרים, שמגיעים לא רק למדינות במערב אלא גם למזרח, ובכלל זה ליפן. העובדה שכל המשקיעים בקרן הם חברות יפניות משמעותיות מספקת יתרון ליזמים ישראלים שיעבדו אתנו ושרוצים לבנות חברות גלובליות מובילות בתחומן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים