סטארט-אפים בבריטניה זה לא רק לונדון

מרכז אנגליה, וברמינגהם בפרט, הוא אזור הסטארט-אפים התוסס ביותר בממלכה אחרי לונדון, בפרט בתחום הסייבר ● משלחת בריטית שתגיע בקרוב לארץ מזמינה חברות מאומת הסייבר להשקיע בממלכה

ממלכת הסטארט-אפ? צילום: BigStock

כשחושבים על אקזיטים של חברות ישראליות או מעבר שלהן לחו"ל, היעד הראשון שעולה בראש הוא ארצות הברית. עמק הסיליקון הידוע, כמו גם ניו-יורק וערים אחרות, הם יעדים שכל סטארט-אפיסט ישראלי שני חולם להגיע אליהם. אלא שגם בבריטניה יש כמה וכמה סטארט-אפים ישראליים, וגם לה יש לא מעט מה להציע בתחום.

הברקזיט אמנם בשער, וכמובן שיש לכך השלכות גם על סצנת הסטארט-אפים בממלכה, אבל עדיין יש לזכור שמדובר באחת המדינות הגדולות באירופה, והגדולה ביותר מבין המדינות הדוברות אנגלית בה.

לונדון היא האב ענק של סטארט-אפים – אבל היא לא העיר היחידה באי הבריטי שמהווה מרכז של חברות הזנק. במקום השני נמצאת בירמינגהם, עם כ-22 אלף סטארט-אפים שפועלים בה – יותר מכל עיר אחרת בבריטניה, למעט הבירה. על פי נתונים של מדד היזמים הבריטי, היא גם העיר בעלת הצמיחה הגבוהה ביותר במספר חברות הסטארט-אפ הקיימות בה: ב-2018 עלה מספרן בעיר ב-3%, כאשר בלונדון עמד הנתון רק על 2%. בשאר הערים המרכזיות בבריטניה הוא עלה ב-1% בלבד, או נשאר כשהיה ב-2017.

עמק הסייבר הבריטי

אחד התחומים המתפתחים בסצנת הסטארט-אפים בממלכה הוא הסייבר, בעיקר באזור המידלנדס, שכולל ערים כמו בירמינגהם ונוטינגהאם. האזור, שנמצא במרכז אנגליה, כולל את מרכז הסייבר החשוב ביותר בממלכה, שקרוי "עמק הסייבר". בסוף החודש תגיע לארץ משלחת מהאזור, על מנת לקדם אותו.

חברי המשלחת יחשפו בפני מנהלים ויזמים ישראליים את ההזדמנויות להשקעות ולשיתופי פעולה באזור, שבו פועלות 800 אלף חברות, שיוצרות כלכלה בהיקף של כ-275 מיליארד דולר, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 18% בחמש השנים האחרונות. יותר מ-17,500 מהחברות באזור המידלנדס ממוקדות בסייבר ובטכנולוגיה דיגיטלית, ונמצאת שם חמישית מחברות הסייבר המובילות בבריטניה. שוכנות בו גם חברות היי-טק וטכנולוגיה ענקיות כמו פוג'יטסו, סימנס ויבמ.

אחת הפעילויות המרכזיות שיציגו ראשי עמק הסייבר המרכז-אנגלי בפני היזמים הישראליים היא אקסלרטור חדש בשם BetaDen, שהמנכ"לית שלו, לינדה סמית', תבקר בישראל במסגרת המשלחת. BetaDen מציע תשתית וידע לפיתוח והרצה של אפליקציות סייבר ואינטרנט של הדברים על גבי רשתות הדור החמישי.

האקלסרטור, שנוסד בשנה האחרונה, הוקם במימון משותף של ממשלת בריטניה והסקטור הפרטי, והוא שוכן בלב עמק הסייבר – בפארק המדעי מאלוורן הילס שבמחוז וורצ'סטיישר. המשלחת תציע ליזמים ישראליים להשתתף במחזור השני של האקסלרטור, שיימשך תשעה חודשים, ולקבל בחינם שטח משרדי, תשתית מחשוב, הדרכה של מומחים טכנולוגיים ועסקיים, ואפשרות להריץ את האפליקציות החדשות והשירותים החדשים במעבדת הדור החמישי שהוא מפעיל.

"אנחנו פותחים את הדלתות שלנו בפני תעשיית ההיי-טק הישראלית ונשמח להיכרויות עם יזמים בתחומי הסייבר וה-IoT", אמר סטיוארט אמרסון, מנהל Invest in Worcestershire. "אנחנו יכולים לעזור לסטארט-אפים ישראליים להגיע אלינו, וליצור עבורם היכרויות חמות עם שווקים ולקוחות מרכזיים".

"בריטניה היא שוק הסייבר המרוכז והנגיש ביותר באירופה, שהיקפו מוערך בקרוב ל-28 מיליארד דולר", ציין ד"ר כריס מור, מומחה לטכנולוגיה ולאבטחת סייבר במשרד הסחר הבינלאומי של הממלכה. "ממשלת בריטניה, כחלק מהאסטרטגיה הלאומית לאבטחת הסייבר שלה, משקיעה 2.4 מיליארד דולר במשך חמש שנים בכדי לפתח יכולת ותשתית בתחום, וכחלק ממהלך זה הקימה את המרכז הלאומי לאבטחת סייבר, שנפתח ב-2017. בהתאם לכך, בריטניה ואזור וורצ'סטיישר בפרט, מהווים הזדמנות מצוינת להשקעה ולשותפות עבור חברות סייבר ישראליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים