"ארגון שלא יחבר את ה-IT והביזנס – לא ישרוד"

"היינו עסוקים בשיפור של העבר, ביצירת גרסה מוצלחת יותר שלו. אלא שהטרנספורמציה הדיגיטלית דורשת מאיתנו לפעול באופן שונה. בהיבט של המגזר הביטחוני – יש צורך בעבודה בין אגפים, יחידות, חילות וזרועות. זה כבר קורה", אמר אלון בן צור, מנכ''ל בינת תקשורת מחשבים

אלון בן צור, מנכ''ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: יש אווירה

"ארגונים שלא יידעו לחבר בין היחידות העסקיות בארגון וליצור שותפות ביניהן ובין יחידת ה-IT – יתקשו לחצות את אתגרי המחר ולבצע טרנספורמציה אמיתית. ניהול בשיטת 'הפרד ומשול' – לא רלוונטי עוד", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

בן צור דיבר בפתח יומה השני (ה') של ועידת יערות הכרמל 2019, כנס הבכירים השנתי של בינת תקשורת מחשבים – במסלול למגזר הביטחוני. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, מתקיים השבוע במלון יערות הכרמל, זו השנה שביעית ברציפות. את הוועידה הנחה עידו סולומון, כתב החדשנות והטכנולוגיה, חברת החדשות.

"עד היום", אמר בן צור, "היינו עסוקים בשיפור של העבר, ביצירת גרסה מוצלחת יותר שלו. אלא שהטרנספורמציה הדיגיטלית דורשת מאיתנו לפעול באופן שונה. בהיבט של המגזר הביטחוני – יש צורך בעבודה בין אגפים, יחידות, חילות וזרועות. זה כבר קורה".

ארגונים צבאיים, ציין בן צור, "ניצבים בפני כמה אתגרים: הראשון, הגדלת המהירות. יש יותר כלים מאיימים ובהתאם, נדרש לפתח מולם אמצעי נגד – ולעשות זאת במהירות". האתגר השני, ציין, "הוא הטכנולוגיות המתפתחת מהר: יש עוד טכנולוגיות, עוד כלים שהם גם כלי נשק וגם איום. האתגר השלישי הוא שיש יותר חדשנות ויותר פתיחות להטמיע אותה. הצירוף של הורדת מחירים של מוצרי IT וטכנולוגיות, עם חדשנות – מביא לנוף בו יש פתרונות מתקדמים – אבל גם יותר איומים. גם חברות יציבות ימצאו עצמן מתמודדות מול אתגרים לא פשוטים ובהיקף הרבה יותר גדול מבעבר".

"האויב הופך, לעתים, מאיום טקטי לאיום אסטרטגי"

במגרש הצבאי, אמר בן צור, "לא תמיד אנו 'דוד' – מאה אלף טילים זה הרבה 'דודים' ל'גולית' אחד גדול. האויב הופך, לעתים, מאיום טקטי לאיום אסטרטגי, והמענה לכך הוא בהטמעה זריזה של טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות".

בצד החוסן, ציין בן צור, "יש הרבה איומים קטנים, דוגמת עפיפונים ומנהרות, אשר מסכנים אותנו ומשנים את תפיסת הלחימה ואת שדה הקרב".

לדברי מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, "הדיגיטציה יוצרת אשליה של שיפור ביחס לעבר, אולם כששואלים מנהלים בכירים מה נמצא בראש סדרי העדיפויות שלהם, הם מדברים על החשיבות של אבטחת הסייבר והרחבת שירותי הענן, למרות שזה לא מה שמגדיל את ההכנסות שלהם. לעומת זאת, אותם מנהלי IT מגדירים ומכירים כי הטכנולוגיות שיהיו משבשות הן הבינה מלאכותית, IoT, למידה עמוקה ורובוטיקה, ואלו נמצאים נמוך יותר בסדר העדיפויות שלהם – למרות שדווקא הן עשויות להוביל לגידול משמעותי בצמיחת החברות".

בן צור הוסיף כי "בהרבה מדינות בעולם מדברים כיום על מחסור בכוח אדם מיומן בסביבה הארגונית. לכן המחיר של העובדים המקצועיים צפוי להמשיך לעלות – גם בשנים הבאות. אנחנו מדברים על כך שצריך להיערך מראש להכשרת כוח אדם מיומן לעבודה בסביבה טכנולוגית מתקדמת. ההשקעה הזו בהכשרת עובדים היא קריטית".

בן צור התייחס לגורמים המשפיעים על הצלחתם של ארגונים והציג סקר לפיו הצלחה של חברות וארגונים נובעת מכמה גורמים מרכזיים: 42% מושפע מתזמון, 32% עבודת צוות ומביצועים, 28% מהרעיונות, 24% מהמודל העסקי ואחרון בחשיבות ההצלחה הוא נושא המימון. החשיבות של התזמון היא קריטית להצלחה ולכן אם Time is Money, אז Timing is more than money".

הוא סיכם באומרו כי "אתגר צה"ל הוא בעבודה על המערכות הקיימות, לצד ההגירה אל המערכות החדשות. בינת מלווה את מערכת הביטחון שנים רבות, ומשלבת בין ערך ציוני-לאומי וערך עסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים