שוב: רחפן שנצפה מעל נמל התעופה הית'רו גרם להקפאת הטיסות

אחרי האירועים שכללו רחפנים בשמי גטוויק ועוררו מהומת עולם, עכשיו מגיע ה"אקשן" להית'רו - כל הטיסות קורקעו אתמול (ג'), לאחר שרחפן זוהה בשמיים שמעל לשדה התעופה הלונדוני הענק ● הצבא הבריטי התבקש לסייע למשטרה בחקירת האירוע

מטיס רחפן. צילום: BigStock

מסלולי ההמראות בנמל התעופה הית'רו העצום המשרת את המטרופילין של לונדון, בריטניה, נסגרו, ומסוקים משטרתיים הוזנקו לאוויר, לאחר מספר עדויות, כולל של שוטרים בכירים, על רחפן שנצפה אתמול (ג') מעל לשדה, בסביבות השעה 17:00 (לפי השעון המקומי). בסביבות השעה 18:30 אושר מטעם השדה כי המסלולים נפתחו מחדש והטיסות התחדשו.

דוברת שדה התעופה שממוקם במערב לונדון אמרה כי הית'רו עובד בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת המטרופולין (Met Police) בכדי "למנוע כל איום על בטיחות התפעול". דוברת הית'רו התנצלה בפני הנוסעים שהאירוע השפיע על תכניות הטיסה שלהם, כשרק הבוקר הודיע שדה התעופה רשמית כי "העסקים חזרו לקדמותם".

האירוע מגיע אחרי תוהו ובוהו עצום שעוררו רחפנים שהגיחו מעל שדה התעופה גטוויק בכמה מופעים, ובמשך שלושה ימים, ממש לפני חג המולד. אחרי האירוע של אתמול אמרה המשטרה כי אמר הצבא הוזעק בכדי לסייע לה בחקירה. למרות מעצרם של בני זוג שנחשדו במעשה, השניים שוחררו לבסוף והמשטרה עדיין מחפשת אחר העבריין או העבריינים שעומדים מאחורי התקפת הרחפנים, שעיכבה את נסיעות החג של יותר מ-140 אלף איש, שמטוסיהם נאלצו להישאר על המסלול של גטוויק, השדה השני בגודלו בבריטניה, במשך כמעט שתי יממות.

חקירה פלילית מלאה בסיוע הצבא

הסקוטלנד יארד דיווח כי "חקירה פלילית מלאה" הושקה סביב האירוע בשדה התעופה – שהוא הגדול בממלכה המאוחדת ומהגדולים באירופה – וכי קצינים היו בין אלה שהבחינו ברחפן.

ה-BBC דיווח כי דובר משרד הביטחון הבריטי אמר: "אנחנו פורסים ציוד של מומחים בנמל התעופה הית'רו לבקשת משטרת המטרופולין".

מפקד המשטרה, סטיוארט קונדי, אישר שהסיוע הצבאי הובא, אך לא הסכים להרחיב בנוגע לטקטיקות הספציפיות שעליהן דובר.

"אנו מבצעים חיפושים נרחבים באזור הית'רו בכדי לזהות מי שיכולים להיות אחראים על הפעולה של הרחפן", אמר קונדי. "אני רוצה להבהיר כי המבצע הבלתי חוקי של הרחפן בשדה התעופה הוא מסוכן ביותר. על פי חוק ביטחון התעופה זו עבירה לסכן את בטיחותו של מטוס, כל אדם שנמצא אשם בעבירה זו יכול לעמוד בפני מאסר עולם. אנחנו פורסים משאבים משמעותיים בכדי לפקח על המרחב האווירי סביב הית'רו, כדי לזהות במהירות ולשבש כל פעילות רחפן בלתי חוקית. בעקבות הזיהוי של היום, סיוע צבאי ייושם בכדי לתמוך בנו", סיכם המפקד הבכיר.

כעניין שבשגרה האירוע הביטחוני בשדה הגיע גם לרשתות החברתיות, עם תגובות ודיווחים שונים על המתרחש, חלקם של נוסעים. שרה רוג'רס, עיתונאית מ-ITV, פרסמה ציוץ בטוויטר שבו כתבה כי "מקורקעת בהית'רו ומחכה לטוס הביתה למנצ'סטר, הקצין הראשון אומר שהטיסות מושעות בזמן שהמשטרה חוקרת פעילות אפשרי של רחפן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים