תוכן שיווקי

מיקרוסופט: שדרוג ותמיכה לבעלי windows server 2008 ו-SQL Server 2008

30/12/2018 14:09
עדי מור-בירן, מנהלת שיווק מוצר Azure במיקרוסופט. צילום: פלי הנמר

כתבה: עדי מור-בירן, מנהלת שיווק מוצר Azure במיקרוסופט.

המהירות שבה מתפתחת הטכנולוגיה היא מסחררת. זה נכון בכל תחום טכנולוגי, וטכנולוגיית השרתים של מיקרוסופט אינה יוצאת דופן. מערכת ההפעלה Windows Server 2008 נולדה עם המעבר ממעבדים של 32 ביט למעבדי 64 ביט, ובימים הראשונים של הווירטואליזציה של השרתים. עשור לאחר מכן, אנחנו נמצאים בעידן מחשוב הענן, התשתיות ההיברידיות, והחדשנות בעולמות ה-Big Data והבינה המלאכותית.
מיקרוסופט רוצה לוודא שללקוחותיה יש את כל התמיכה הנדרשת להם על מנת להתכונן לעתיד, תוך מינוף מקסימלי של טכנולוגיות חדשניות – ועל כן הכריזה על תכנית שדרוג ותמיכה ייחודית ללקוחות שלהם עדיין יש מערכות windows server 2008 או מסדי נתונים SQL Server 2008, המתקרבים למועד סיום התמיכה בהם.

מתי זה קורה?
סיום התמיכה (End Of Support) למערכות בגרסת 2008 מגיע במועדים הבאים:

  • התמיכה המורחבת עבור SQL Server 2008 ו-2008 R2 תסתיים ב-9 ביולי 2019.
  • התמיכה המורחבת עבור Windows Server 2008 ו-2008 R2 תסתיים ב-14 בינואר 2020.

מה המשמעות של סיום התמיכה?
סיום התמיכה פירושו הפסקת עדכוני האבטחה. מאחר שמתקפות סייבר הופכות להיות מתוחכמות יותר – ארגונים שלהם גרסאות שכבר לא נתמכות עלולים להיות חשופים לסיכונים משמעותיים מבחינת אבטחת המידע ותאימות לרגולציה חדשה.

משפחת המוצרים 2008 הייתה נהדרת בזמנה, אך אנחנו ממליצים לשדרג לגרסאות העדכניות ביותר לשיפור הביצועים ולהמשך קבלת עדכוני האבטחה הרגילים.

אפשרויות שדרוג מערכות 2008

אפשרויות שדרוג מערכות 2008

מה האפשרויות העומדות בפני ארגונים?
הסיום הקרוב של התמיכה במערכות 2008 הוא הזדמנות נהדרת לשדרג את היישומים והתשתיות בארגונים, תוך מינוף היתרונות במחשוב ענן ו/או שדרוג לגרסאות העדכניות ביותר של SQL Server ו-Windows Server.

אנחנו שמחים להציע אפשרויות וכלים חדשים, שיעזרו לארגונים לנהל את השדרוג ולהכין את הארגון לעשור הבא. בפני כל ארגון שרוצה להתעדכן עומדות שלוש אפשרויות:

  • מעבר לענן Microsoft Azure ללא עדכון גרסה – הטבת עדכוני אבטחה מורחבים בחינם.

סיום התמיכה הוא זמן אידיאלי לקדם את התשתיות של הארגון למודל ענן, על אף שלעתים יכול להיות קשה לשדרג את כל המערכות לפני מועד סיום התמיכה. אנחנו שמחים להודיע כי עדכוני אבטחה מורחבת יהיו זמינים בחינם ב-Azure עבור גרסאות 2008 ו-2008 R2 של SQL Server ו-Windows Server במשך שלוש שנים נוספות לאחר סיום התמיכה. הארגון יכול לארח את המערכות/היישומים בענן Azure, ללא צורך בשינוי של קוד היישום. פתרון זה נותן יותר זמן להיערך כראוי ולתכנן את הנתיב העתידי.

  • מעבר לענן Microsoft Azure בשירות Azure SQL Managed Instance – חסכון בעלויות רישוי.

ניתן גם להעביר את מסדי הנתונים מבוססי ה-SQL Server 2008 וה-2008 R2 ללא שינוי בקוד היישום וללא זמן השבתה ל-Azure SQL Database Managed Instance. זהו מסד נתונים מנוהל באופן מלא כשירות עם SLAs מובילים בתעשייה, וככזה – אינו דורש שדרוגים עתידיים. חשוב לציין כי ניתן להשתמש ברישיונות קיימים בעת העברת סביבות SQL Server ו-Windows Server ל-Azure Virtual Machines או ל-Azure SQL Database Managed Instance. הטבה זו מאפשרת ללקוחות שיש להם Software Assurance לחסוך עד 55% על עלות הפעלת SQL Server ו-Windows Server ב-Azure.

  • שדרוג הסביבות – הגנה ובטחון.

עבור מערכות שבוחרים להמשיך לנהל באופן מקומי, מומלץ לשדרג לגרסה העדכנית של SQL Server ו-Windows Server, על מנת לקבל את האבטחה העדכנית ביותר. SQL Server 2017 ו-Windows Server 2016 הן הגרסאות העומדות בתקנים המתקדמים, מבטיחות שיפורים מבחינת ביצועים ושתיהן כוללות תכונות אבטחה מתקדמים.

עבור שרתים מקומיים הזקוקים לזמן נוסף עד לשדרוג, ניתן לרכוש עדכוני אבטחה מורחבים למשך שלוש שנים נוספות. אפשרות זו זמינה ללקוחות עם רישיונות Software Assurance או ללקוחות שלהם.

אז מה עושים?
עכשיו הזמן להתחיל! הצעד הראשון הוא זיהוי היישומים הנתמכים על ידי גרסאות 2008 ו-2008 R2 של SQL Server ו-Windows Server, ובחירת נתיב המיגרציה ו/או השדרוג המתאימים עבור כל אחד מהם.

כדי לעזור לארגונים בהעברה, מיקרוסופט ישראל מעמידה לרשות לקוחותיה כלי מיגרציה מתקדמים. בנוסף, צוות מערך השותפים ישמח לסייע לכל ארגון הזקוק לסיוע או ליווי בתהליך.

אירועים קרובים