אינסטגרם: מה הסיפור עם הלוק האופקי החדש?

הרשת החברתית המצולמת שבבעלות פייסבוק הוציאה בטעות עדכון שבו הופיעה פריסה בעיצוב חדש באופן מאוזן ● התוצאה: רבים מבין יותר ממיליארד המשתמשים זעמו ● הדברים חזרו לקודמותם, אבל העלו שאלה האם זה אומר שהחברה מתכוונת לוותר על הדפדוף כלפי מטה בקרוב?

תוספות וחידושים. אינסטגרם

אינסטגרם הכניסה רבבות ממשתמשיה לבלבול ואז מלאה אותם בזעם ביום ה' האחרון, אחרי שינוי פתאומי בעיצוב הפריסה של הפיד הראשי שלה.

המראה החדש והאופקי, החליף לכאורה את הגלילה האנכית ברשת החברתית מבוססת הצילומים, שכולם מכירים, ומסתבר – לפי התגובות הנזעמות שהציפו את טוויטר ורשתות חברתיות אחרות – שגם אוהבים.
תצוגת הפיד הראשית תהפוך הודעות לסוג של סטוריז?

לפי תיאור של The Verge הפיד החדש שנצפה, עם פריסה אופקית חדשה שהשפיעה רק על העדכון הראשי, בעצם הפך את כל הפרסומים באינסטגרם לכדי סוג של סטורי, שעליו יש להקיש בכדי להתקדם, ושסרגל גלילה מופיע בחלקו העליון ומראה למשתמש כמה רחוק התקדם בו.

שינוי דרמטי בעבור הקהילה של משתמשי אינסטה

מדובר בהחלט בשינוי דרמטי בעבור הקהילה של משתמשי אינסטה, שמורגלת במראה הישן. הלוק האופקי, שהיה וכבר נעלם כאמור, הבליט כל תמונה וכל מודעה ואפשר להציג רק הודעה אחת בכל פעם, כשהתגובות הפכו להרבה יותר בולטות במתכונת זו. כמו כן, הרבה יותר קשה היה לעבור במהירות על העדכון בפריסה החדשה: ניתן לקדם הודעה בודדת בכל פעם, ממש כמו בסטוריז. תופעת לוואי נוספת של הפריסה הזו, כך על פי הדיווח של The Verge, הייתה שהסטוריז הפכו קלים יותר לגישה, כשהבר זמין תמיד על ידי החלקה למטה, במקום שהמשתמש ידרש לגלול כל הדרך אל החלק העליון של העדכון.
באג או אולי חשיפה מוקדמת שגויה

אבל עקב הכעס ובירורים של גופי מדיה שונים הסתבר כי מדובר, לפחות לטענת החברה שנמצאת כזכור בבעלות פייסבוק, בטעות בלבד. TechCrunch הבהירה כי אינסטגרם טוענת שההשקה הייתה תוצר של "באג" שמקורו בטעות בלבד.

"עקב באג, חלק מהמשתמשים ראו שינוי בדרך שבה העדכון שלהם מופיע היום", כתבה החברה בהודעה רשמית מטעמה. "תיקנו במהירות את הבעיה והעדכון חזר למצב תקין. אנו מתנצלים על כל הבלבול", הרחיבה הדוברת של אינסטגרם. החברה אישרה שהיא עדיין בודקת את סגנון הניווט במדור 'גלה' (Explore) שלה.

הדברים אכן חזרו למתכונתם הקבועה והמוכרת עם דפדוף כלפי מטה כמקובל באפליקציה מימיה הראשונים, אבל כעת לא ברור אם מה שראינו היה שחרור מוקדם של שינוי שעומד להתגעש על המשתמשים באינסטה, או פשוט באמת תקלה של מתכנתי האפליקציה. רבים חושדים כי בעתיד הלא רחוק נגלה כולנו כי ה"באג" הזה היה בעצם סוג של ירייה אזהרה מפני הבאות.

אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם שנכנס לתפקידו באוקטובר האחרון צייץ בחשבון הטוויטר הפרטי שלו את הטוויט: "מצטער על זה, זה היה אמור להיות מבחן קטן מאוד אבל הלכו רחב יותר ממה שציפינו". דבר שמאשש את החשדות של חלק מהמשתמשים שמדובר בניסוי כלים לשינוי עתידי קרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים