איגוד האינטרנט הישראלי בחר בשני חברי ועד חדשים

ארוד בליסה ורועי בסר מצטרפים לוועד המנהל של האיגוד ● פרופ' קרין נהון ובת שבע אנגלברג-בר ממשיכות לכהונה נוספת

מימין: ארוד בליסה ורועי בסר, חברי הוועד החדשים באיגוד האינטרנט הישראלי. צילומים: יח"צ

שני חברי ועד חדשים נבחרו באחרונה לאיגוד האינטרנט הישראלי – ארוד בליסה ורועי בסר. השניים יצטרפו לחמשת חברי הוועד האחרים, בהם פרופ' קרין נהון, שמשמשת כנשיאת האיגוד, ובת שבע אנגלברג-בר, שנבחרו לכהונה נוספת.

איגוד האינטרנט הוא עמותה המופקדת על ניהול תשתיות בליבת הרשת בישראל: מרשם שמות המתחם בסיומת הלאומית il. ומחלף האינטרנט הישראלי (IIX). מדובר בגוף ניטרלי, ללא מטרות רווח, שמקדם יוזמות מדיניות ציבוריות, ופועל מול מקבלי החלטות וגורמי מדינה למען שמירת אופיו של האינטרנט בישראל פתוח, נייטרלי, נגיש, שוויוני ובטוח לכלל החברה הישראלית. האיגוד הוא הסניף הישראלי של איגוד האינטרנט העולמי (ISOC). הוועד אמון על התוויית המדיניות והאסטרטגיה של האיגוד, מטרותיו ופעילותו. הוא כולל שבעה חברים ותקופת הכהונה של כל אחד מהם עומדת על שלוש שנים. כלל חברי הוועד מכהנים בתפקידם בהתנדבות.

בליסה (30) הוא מוביל תחום מדעי החיים והבריאות במחלקת הסטארט-אפים של דלויט. הוא ייסד במשותף את ארגון Wize, שמקדם מדע, יזמות, חדשנות וטכנולוגיה לקהל הרחב בישראל, ומכהן בוועד המנהל שלו, ואת עמותת בוגרי 8200, שם הוא גם מנהל הדיגיטל. לבליסה תארים ראשון ושני בלימודי משפטים מאוניברסיטת תל אביב .

בסר (45) עוסק בהגנת סייבר יותר מ-20 שנים. הוא מוסמך על ידי מערך הסייבר הלאומי ומכון התקנים כבודק תאימות סייבר לשרשרת אספקה. כמו כן, הוא מפתח ומלמד קורסים טכנולוגיים באקדמיה. בסר מגיע לאיגוד האינטרנט מתוך מטרה לקדמו כאוטוריטה מקצועית וכתובת עבור המשתמש הביתי על ידי הנגשה של מידע טכני, התראות והנחיות המתקבלות ממערך הסייבר הישראלי ומהרשות להגנת הפרטיות.

פרופ' נהון מכהנת כנשיאת האיגוד מזה שנתיים. היא חוקרת, מרצה ופעילה ציבורית, ומכהנת כפרופסור חבר במרכז הבינתחומי הרצליה ובאוניברסיטת וושינגטון. דה מרקר בחר בה לאחת מ-100 האנשים המשפיעים בישראל ופורבס – לאחת מ-50 הנשים המשפיעות. היא חיברה עשרות מאמרים אקדמיים, וספרה, Going Viral, שחוקר את תהליך ויראליות המידע והשפעתו על החברה, זכה בפרס האגודה הבין לאומית למדעי המידע (ASIS&T), פרס פינקלר ופרס הספר המצטיין של איגוד הספרנים בארצות הברית. פרופ׳ נהון הינה קול בולט ציבורית בתחומים הקשורים לאינטרנט ולחברה – בין השאר, היא מייעצת לוועדות בכנסת, מייצגת את ישראל בפורומים בינלאומיים ומכהנת גם כחברת הוועד המנהל בעמותת ויקימדיה והתנועה לחופש המידע.

אנגלברג-בר ניהלה עד לאחרונה את יישומי האינטרנט ואת אתר הבית של האוניברסיטה הפתוחה, ועוסקת רבות בקידום נושא הנגשת האתרים – הן בסיוע למנגישי אתרים בכל הקשור לחקיקה והתקנות בנושא והן בהיבט הטכני של תהליך ההנגשה. היא בעלת תואר שני בכלכלה ותואר ראשון משולב בכלכלה ובמדעי המחשב. בנוסף לכהונתה בהתנדבות באיגוד האינטרנט, אנגלברג-בר חברה במספר ועדות במכון התקנים, בעיקר בנושאי נגישות, ובמרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות הוראה.

פרופ' נהון אמרה כי היא "מצפה לתרומתם" של חברי הוועד החדשים והממשיכים, וכי היא "משוכנעת שיחד נמשיך לקדם את מרחב האינטרנט כמרחב פתוח, חופשי ושוויוני, במקביל לחיזוק והעצמת מערך התשתית של מרחבי IL ו-IIX".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים