"לונה פארק" קולינרי במרכז המבקרים של יקבי תשבי: סיור נחשולים – חלק ב'

תחנה מפתיעה בסיור החורפי הקולינארי אליו הצטרפתי באדיבות עמותת תיירות "כרמלים", סיפק מרכז המבקרים הבנימיני של "יקבי תשבי". על הכביש המחבר את שכונת "חלומות זיכרון יעקב" עם תחנת רכבת בנימינה, נחבא מרכז מבקרים שמבטיח לספק לקבוצות מבקרים "לונה פארק קולינארי"- ומקיים

27/12/2018 12:57

מרכז המבקרים החדש והמטופח של יקב תשבי  שוכן במתחם היקב, בדרך העולה מבנימינה לזיכרון, וצופה אל נוף הכרמים שסביבו. במרכז ציפתה לנו פעילות קבוצתית בתפיסה ייחודית – טעימות משולבות של יין ושוקולד בשלבים- פרי שיתוף הפעולה והידע בין יצרני השוקולד הצרפתי Valrhona לבין היקב.

מרכז הטעימות כולל גם מזקקת ברנדי ממחוז קוניאק, העשויה נחושת ופליז, קירות החדר מכוסים במדפים מלאים בבקבוקי יין ושוקולדים, והיין הוגש לנו סביב בר רחב ידיים בכוסיות קריסטל.

את הסיור במקום ערך לנו גולן תשבי, היינן הראשי של היקב, אשר סיפר כי בסופי שבוע, החל משעות הבוקר המוקדמות, משתרך במקום תור ארוך של קרניבורים, העולים לרגל ל- BBQ garage – מעשנת הבשרים של היקב שפועלת רק בימי שישי מתוך Food Truck. מדובר במעשנת ענקית, שמפיצה ריחות צלייה מגרים וממוקמת מרחק כעשרה מטרים מהמסעדה, וסביבה פזורים שולחנות ישיבה. פרויקט העישון נולד אחרי ביקור של גולן במסעדת "בלו סמוק" הניו יורקית, שבה התאהב בברביקיו דרומי והחליט שהוא "רוצה בדיוק כזה אצלו בממלכה".

מרכז המבקרים של יקב תשבי . צילום: רן בירן

מרכז המבקרים של יקב תשבי . צילום: רן בירן

אחרי שחקר את מסורות העישון, הוא העלה ארצה ממיזורי מעשנת זהה לזו שפועלת בסניפי "בלו סמוק". הבשר (בריסקט, כתף טרי וגם עוף) נמשח בתערובת בירה, חרדל, מלח ופלפל ונכנס לעישון וצלייה איטית בחום נמוך, כשהוא עטוף ב-27 תבלינים למשך 14 שעות. הבשר נימוח, עסיסי וספוג ניחוחות עשן ותבלינים.

מסעדת תשבי, הממוקמת במתחם מרכז המבקרים, היא מסעדה חלבית כשרה של השף האוסטרי גונטר בידרמן. תפריט המסעדה כולל פיצות ומאפים היוצאים היישר מתנור הלבנים העצום שבמרכז המטבח הפתוח, גבינות מקומיות, ירקות בלאדי, דגים טריים, שמני זית וכמובן יינות תשבי, הוגשו לנו בנדיבות לשולחנות. המסעדה עצמה מורכבת משני חללים, הצופים אל המטבח הפתוח. בחלל המרכזי מיכל יין מנירוסטה, והלקוח מוזמן למלא בקבוק שהביא איתו, כמו גם בקבוקי שמן זית.

במקום גם חצר פתוחה תחת גפנים עם שולחנות עץ ארוכים. במתחם פועלת בשנה האחרונה גם מאפיית בוטיק השמה דגש על תהליכי עבודה ידניים וטבעיים, ובמהלך הסיור קיבלנו הסברים על הליך האפייה וכמובן טעימות של לחם חם וטרי. בימים אלו, כך נמסר לנו, משיקים ביקבי תשבי תכנית מקיפה לימי כיף וגיבוש לקבוצות וארגונים, הכוללת סיור רגלי בכרמים וטיול חווייתי ברכבי שטח בשדות האזור.

כריך בריסק מעושן מהbbq garage ביקב תשבי. צילום: דני גולן

כריך בריסק מעושן מהbbq garage ביקב תשבי. צילום: דני גולן

ה-Brewstillery הראשונה בישראל

המונח ברוסטילרי (Brewstillery) הוא מפעל ייצור בו מתבצע שילוב טכניקות מעולמות בישול הבירה (Brewing) וטכנולוגיות של תהליכי זיקוק ספירטים מיוחדים. את המונח מציינים שני "המדענים המשוגעים" ניל וסרמן וליאור בלמס, שעובדים בשנים האחרונות מתחת לרדאר בטבורה של פרדס חנה.

בלמס הוא יזם העוסק בהכנת בירה מזה כ-16 שנים. בתחילה הקים מבשלת בירה ביתית, ואז טס לגרמניה כדי לקבל ניסיון מעשי והכשרה פורמלית בטכנולוגיות הייצור. בלמס השלים תואר Master Brewer ממכון לימודי בירה בגרמניה, ושימש כ-Brew Master בכמה מבשלות בוטיק בישראל. באותה תקופה הוא גם זכה בכמה מדליות זהב בתחרויות בינלאומיות.

אליו חבר וסרמן, קצין לשעבר במשטרת ניו יורק שעלה ארצה לאחרונה בכדי לממש את חלומו להקים את מזקקת הוויסקי מהראשונות בישראל. מזה כ 25 שנים שניל עוסק בתחום, וכמומחה לוויסקי איכותי, באמתחתו אוסף נדיר של וויסקי מכל העולם. נוסף על היותו אספן וויסקי, מומחה וחבר באגודות וויסקי רבות, הוא גם מזקק שרכש ידע ממקור ראשון מיצרנים חשובים מהעולם, הכולל שיטות זיקוק וייצור ייחודיות.

"שבט" מייצרת מגוון רחב של סוגי בירות ומשקאות בוטיק, כאשר כל סוג בירה מקבל את הבמה הראויה כ"חבר השבט"-עם האופי המיוחד שלה. במתחם רחב הידיים שמחזיקים הצמד בפרדס חנה, ערכנו סיור טעימות מודרך, ובמקום יש מרפסת גדולה המתאימה לאירועי חברה עסקיים על בירה ישראלית צוננת.

פסגת הקולינריה הערבית בעין חוד

סיור העיתונאים שאף לגבהים וסיים בנקודת שיא קולינארית וטופוגרפית כאחד, על חודו של רכס הכרמל בכפר עין-חוד, נקודת תצפית מדהימה בגובה 270 מטר מעל פני הים. אל "מסעדת הבית", המסעדה המשפחתית המבודדת המצריכה ומצדיקה נסיעה בכביש צר ומפותל, לא עולים לרגל בכדי לנגב חומוס-צ'יפס-סלט, אלא בכדי ליהנות מסעודת מלאכים מפנקת המורכבת מחומרי גלם טריים כמו עולש ועלי גפן, לצד מיץ תמר הינדי מתקתק ומרווה.

את המקום הוותיק והחמים מפעילה משפחה שורשית מוותיקות הישוב, מזה למעלה ממאה שנה. לא מדובר בארוחה שגרתית אלא בחוויית אירוח נטולת תפריט, עם סעודה עשירה של למעלה מעשרים מנות מהמטבח הערבי, המוגשות לשולחן בזו אחר זו, מתובלות בסיפורים של המארחת החייכנית על ההיסטוריה המשפחתית, רזי התבשילים שעוברים מדור לדור במשפחה, התלאות שעבר הישוב בתקופה בה היה מנותק מחשמל ומתשתיות, והאהבה לאנשים ולאירוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים