"הענן מאפשר לקצר את משך התקלה ב-70%"

"ניתוח לוגים וזיהוי דפוסי התנהגות של מערכות ותוכנות דורש יכולת מחשוב רבה. הענן מאפשר לנו לעשות זאת בצורה קלה, עם יכולת גידול", כך אמר אריאל אסרף, מייסד-משותף ומנהל מוצר בקורלוג'יקס (Coralogix)

אריאל אסרף, מייסד-משותף ומנהל מוצר בקורלוג'יקס. צילום: יח"צ

"ניתוח לוגים וזיהוי דפוסי התנהגות של מערכות ותוכנות דורש יכולת מחשוב רבה. הענן מאפשר לנו לעשות זאת בצורה קלה, עם יכולת גידול", כך אמר אריאל אסרף, מייסד-משותף ומנהל מוצר בקורלוג'יקס.

אסרף התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת הכנס השנתי של אמזון ווב סרוויסז, AWS re:Invent, שערכה החברה באחרונה בלאס וגאס. הכנס, שהתקיים זו הפעם השביעית, נערך בהשתתפות יותר מ-50 אלף לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית הענן.

קורלוג'יקס הוקמה על ידי ליאור רדלוס, מדען מוח, בעל תואר שני מאוניברסיטת בר-אילן, המתמחה בלימוד מכונה וניתוח טקסט; אסרף, יוצא 8200, אשר עבד בעברו ב-ורינט; המייסד השלישי הוא גיא קרופ, שבתפקידו האחרון שימש כמנהל מארג החדשות ב-ורינט ישראל.

החברה קמה ב-2015, ועד כה גייסה שישה מיליון דולרים בשני סבבי גיוס. בין המשקיעים בה נמנים משה ליכטמן, לשעבר בכיר במיקרוסופט העולמית, המדען הראשי (רשות החדשנות), חממת אקספלור, הקרן StageOne והקרן הישראלית-אמריקנית ג'נווסט. החברה מונה כיום כעשרים עובדים, היא בעלת קצב גידול מהיר ומחפשת לגייס בימים אלה עוד אנשי פיתוח.

בחלוף השנים, החברה צברה בסיס לקוחות של 1,500 חברות, חלקן חברות תוכנה והיי-טק, וחלקן תאגידים, ביניהם ניתן למנות את פאיוניר, פלייבאז, פייבר, דאטרורמה הישראלית מבית Salesforce, פלטפורמת התשלומים הישראלית ZOOZ, אשר נרכשה על ידי ענקית הפינטק PayU, לופטהנזה, וקנטקי פרייד צ'יקן.

החברה פועלת לניתוח אוטומטי של לוגים, הרצים במערכות ה-IT הארגוניות, על מנת לקצר את הזמן של זיהוי ותיקון התקלות. "אנחנו מציעים למתכנתים פלטפורמה לזיהוי האטות ובעיות בקודים באופן אוטומטי ובזמן אמיתי. הפלטפורמה מקלה על המתכנתים לתחזק את התוכנה באופן שוטף. אנחנו לומדים, באופן אוטומטי, את המידע שמערכות תוכנה מייצרות", אמר אסרף.

לדבריו, "על בסיס זה אנו מבינים מהי ההתנהגות הנורמלית של מערכת, וזאת כדי לזהות חריגות ותקלות. אנו פועלים לזיהוי דפוסים, מבוסס לימוד מכונה, וכבר רשמנו פטנט בנושא בארה"ב. את התובנות אנו יודעים לשייך לגרסאות תוכנה ספציפיות – על מנת לזהות באיזה שדרוג נוספה התקלה למערכת".

הוא הוסיך כי "הפלטפורמה שלנו מתחברת לכל מערכת תוכנה, מקבלת את הלוגים שלה סביב השעון – ולומדת את אופן ההתנהגות הנורמלי של המערכת. החלטנו להביא את שיטות איסוף המודיעין והסייבר לעולם של ניהול ה-IT, ולספק תובנות מעשיות, שתאפשרנה לחברות תוכנה – לא רק לאחזר את הנתונים ולנתח אותם – אלא אף לפעול בפעולה יזומה ולנטר את המערכות שלהן".

כך, הסביר, "האלגוריתמים שלנו לומדים את התנהגות המערכות של הלקוח הארגוני, בהתבסס על הלוגים שלהן, ומאפשרים לזהות בעיות כשהן בתחילת הדרך, כשהן רק מופיעות, עוד לפני שהן הצליחו ממש להשפיע על משתמש הקצה – ולהבין כיצד לפתור אותן".

"המודל העסקי שלנו הוא במתכונת של SaaS. אנו מציעים כמה חבילות חודשיות, כשהסכום הנגבה מהלקוחות תלוי בכמויות המידע אותן הם שולחים. אנו יושבים על גבי הענן של AWS, והוא מאפשר לנו לטפל בכמויות גדלות, ואף משתנות, של נתונים. אנו חברים בתוכנית השותפים של AWS, אשר עוזרת לנו בהגעה לשוק, ויש לנו אינטגרציות טובות לכלים ולשירותים אותם AWS מציעה", אמר אסרף.

"המערכת שלנו מביאה לקיצור של עד 70% מהזמן האורך מרגע הזיהוי של בעיה – ועד לעליית התיקון. אנו נערכים להמשך הגידול בפעילות החברה, ולגיוס כוח אדם נוסף", סיכם אסרף,.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים