בעלי אסנס הקימו קרן שתגייס כספים לקידום החינוך לילדי אופקים

הקרן שיסדו רבקה וד"ר חיים אמיר, ביחד עם Flex, עתידה לגייס מיליון שקלים ● לאסנס יש מרכז פיתוח בהרצליה ומפעל ייצור באופקים, שמעסיק כ-650 עובדים

ד"ר חיים אמיר, יזם ומבעלי אסנס. צילום: נתן יעקובוביץ'

היזמים ובעלי חברת ההיי-טק הוותיקה אסנס, רבקה וד"ר חיים אמיר, הקימו באחרונה קרן פילנתרופית פרטית, שמטרתה לגייס מיליון שקלים לקידום החינוך באופקים. הסכם עקרוני על כך נחתם השבוע בלשכת ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, ובהשתתפות בני הזוג אמיר ואביחי רמות, מנהל Flex, שמפעילה את קווי הייצור של אסנס בעיר הדרומית.

הקרן מתכוונת לתמוך בשורה של מהלכים, בשיתוף חברות ויזמים נוספים, וכן רשתות החינוך הפועלות באופקים, ביניהן רשת עמל. כחלק מפעילותה, תעניק הקרן מלגות לסטודנטים שישתתפו בפעילות למען הקהילה באופקים, והם אף יוכלו לעבוד במפעל הייצור של אסנס בעיר.

אסנס מפתחת טכנולוגיות אינטרנט של הדברים ופתרונות לתחומי האבטחה, הבית החכם והגיל השלישי. מוצרי החברה נמכרים לספקי שירותים מהגדולים בעולם – בארצות הברית, אירופה, אסיה ואוסטרליה. לחברה יש מרכז פיתוח בהרצליה והיא מבצעת מזה שנים את מרבית הייצור שלה באופקים, מתוך שליחות ורצון לסייע לצמצום הפערים בחברה הישראלית. כיום עומד הנתון על יותר מ-90%.

מספר העובדים של אסנס עומד על כ-950, מתוכם כ-300 במרכז הפיתוח בהרצליה וכ-650 בקווי הייצור באופקים, שחלקם הגדול תושבי העיר. 100 מהעובדים במפעל הדרומי הם בעלי מוגבלויות שונות, שמגיעים ממרכזי שיקום באזור.

"חשיבה מחוץ לקופסה על מנת לייצר חדשנות"

"אנחנו, באסנס, דוגלים בחשיבה מחוץ לקופסה על מנת לייצר חדשנות, ומאמינים שזהו הבסיס ליצירת פתרונות בולטים בעולם המאתגר של היום", אמר ד"ר אמיר.

לדבריו, הקמת הקרן היא המשך טבעי לשותפות רבת השנים של החברה עם אנשי אופקים והעירייה, ומעמיקה את המעורבות שלה בעיר. מעבר לזה, אמר, יש כאן שיתוף פעולה יוצא דופן בין רשות מקומית, מפעל ייצור וחברת היי-טק. "השקפת העולם שלנו אומרת שעם השקעה והכוונה נכונה, ניתן להצמיח בדרום את הדור הבא של אנשי ההיי-טק, היזמים והיוצרים, המהנדסים והמפתחים", לדבריו.

ככלל, אמיר הדגיש שהחדשנות חייבת לבוא מכל מגזרי האוכלוסייה – מהפריפריה, מהחברה הדתית, מהמגזר הערבי ועוד. "הקמת הקרן נועדה להשפיע על צמצום פערים לימודיים, מתן הזדמנות שווה לכולם וקידום המצוינות באופקים, שגם כיום, אחוז הצעירים בה שלומדים מקצועות מדעיים גבוה", ציין.

דנינו אמר על ד"ר אמיר כי "שמחתי לפגוש אדם מיוחד במינו, ציוני וחולם אמיתי, שהצטרף בטבעיות לחזון העיר ולחזון שלי לחיבור הרשות המקומית עם עולם העסקים, כדי שיחד נוכל לאגם משאבים וליצור קשרים עם תורמים נוספים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קובי לוי

    פשוט כיף וגאווה שכך מפרגנים לנו תושבי אופקים. פשוט כיף לגור ולשמוע שכל יום עוד פוסט ועוד פיתוח חדש וכל הזמן עשייה . ראש עירנו התותח איציק דנינו שלא נח ולו לרגע וכל הזמן עסוק בלהביא עוד ועוד יזמים ואנשי עסקים וכל הזמן בראש שלו טרוד איך מביאים עוד ועוד כסף פיתוח הטבות לתושבים בקיצור שגריר למופת מול כנסת ישראל ותורמים מהעולם פשוט שאפו.

אירועים קרובים