"המענה לרישוי מסורתי ולענן – עבודה היברידית"
"זה מאתגר - אבל ישים ומניב תועלות", אמרה ורד מ', מנהלת מחלקת מערכות מידע ארגונית, רפאל ● "בשנים האחרונות אנו מבינים כי ככל הארגונים, עלינו לעבור לענן ולהתחיל במסע הכולל תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית" אמרה
"לצד השארתן של מערכות ברישוי מסורתי בחצר הבית, הבנו כי אף שאנו ארגון ביטחוני, אנו רוצים לחשוף יותר ויותר שירותים לעובדים ולספקים באינטרנט ובמובייל. המענה לצורך בעבודה בשתי התצורות הוא עבודה היברידית. זה מאתגר – אבל ישים ומניב תועלות", כך אמרה ורד מ', מנהלת מחלקת מערכות מידע ארגונית ברפאל.
ורד מ' דיברה במסגרת פאנל לקוחות של אורקל בענן. הפאנל נערך במסגרת כנס שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT, "בשורת הענן של Oracle Cloud ERP", שהתקיים היום (ד') בבית החברה בפתח תקווה. את הפאנל הנחה רמי מרגלית, מנכ"ל RM Direct.
"הארגון הראשון בישראל שעבר לענן של אורקל"
לדברי ורד מ', "רפאל הוא לקוח ותיק של אורקל, כבר מ-2001. היינו הארגון הראשון בישראל שעבר לענן שלה. בשנים האחרונות אנו מבינים כי ככל הארגונים, עלינו לעבור לענן ולהתחיל במסע הכולל תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, כגון לתת לעובדים יכולת עבודה במובייל. לצד תהליכים מסווגים, אותם השארנו בחצר הבית, אנו מחצינים שירותים החוצה, בכל מקום בו אין רגישות עסקית-ביטחונית. יש בארגון הבנה כי נדרש לעבוד בענן וכי אין מה לפחד ממנו. רק צריך להבין מה נכון להעביר לענן – ומה לא".
כך, אמרה ורד מ', "הגענו לעבודה בצורה היברידית. חלק מהמערכות פועלות מסורתית, חלק בענן, תמיד תהיה סינרגיה ויהיה חיבור בין תהליכים. אבטחת מידע היא נושא שאנו מקפידים עליו, אבל אנו לא חושבים שאבטחה בענן פחות טובה מהרישוי המסורתי. אנו עושים הערכה מסודרת להבנת מנגנוני אבטחת המידע, מה מותר, מה אסור, מבדקי חדירה והוספת מנגנוני אבטחה נוספים. בסוף צריך להבין האם נכון שהתהליך יהא בענן ואז – ניתן אבטחה מתאימה".
המעבר לענן, סיכמה ורד מ', "היה פרויקט מאתגר. עמדנו בכמה אתגרים: כדי ליישם בצורה חלומית בענן, נדרש מצב תודעתי אחר. השיח העסקי של מנתח מערכות צריך להיות חזק יותר בענן. יש להבין כי 'זו הכלה' וכעת יש לעשות לה התאמות. עדיין נתקלנו בכל מיני קשיים".
לדבריה, "בסוף מצאנו פתרונות חדשים ויצירתיים שנתנו מענה לתהליכים. ענינו לאתגר האינטגרציה בין שתי צורות העבודה – בבית ובענן. דאגנו לשלמות המידע ולניטור שלו שהכל תקין וכל המידע עובר באופן מלא. ממשקים זה לא סיפור עבורנו, העניין הוא זה לתפעל אותם בשוטף – כי אלו שתי מערכות, המטפלות בתהליך עסקי אחד. המנמ"ר צריך לשאול את עצמו 'למה לא ענן' וכשלא מוצאים סיבות למה לא – אז הענן צריך להיות ברירת המחדל".
"להגיע למצב של הלקוח במרכז"
אודי ויינשטיין, מנמ"ר מלאנוקס, אמר כי "עשינו כמה פרויקטים של מעבר לענן, רובם עם אורקל. המשותף לכל הפרויקטים בהם עברנו לענן היה הרצון לא לנסות לפתור את הבעיות של היום, אלא להיערך למחר, כי העולם עובר מהפכה דיגיטלית שתשפיע על כל ארגון".
"המיקוד הוא לראות מה השינוי הדיגיטלי יעשה, להגיע למצב של הלקוח במרכז, העובד במרכז, לקוחות רוצים מערכות מונעות-מידע, משולבות. המערכות המסורתיות לא מספקות את הסחורה. כל אחד מהמנמ"רים צריך להחליט האם הוא נשאר עם המערכות המסורתיות, או שהוא מבין שהעולם משתנה. ה-IT צריך להישאר רלוונטי – ולהביא ערך מהמערכות", אמר.
"אנו המנמרים צריכים להוביל את המעבר לענן, כי הוא יקרה גם בלעדינו. צריך לעבור לענן כדי לפעול טוב יותר בעולמות החדשים והמערכות ברישוי מסורתי לא מוכנות לו. אם לא נעשה את השינוי, נמצא את עצמנו עומדים עוד כמה שנים מול שוקת שבורה. כדי להיות רלוונטיים מחר, עלינו לעשות זאת היום. יש לנו כיום מערכת יציבה בענן, המעבר לשם היה החלטה נכונה" סיכם ויינשטיין.
תגובות
(0)