אחרי כשנה: סירין לאבס משיקה את ה-Finney

המכשיר של החברה שבבעלותו של משה חוגג לא מציג חדשנות מיוחדת, אבל מוצע במחיר זול הרבה יותר מזה שהיה אמור להיות של הסולרין – 1,000 דולר

מכשיר ה-Finney. צילום: יח"צ

סירין לאבס שבבעלות משה חוגג השיקה בסוף השבוע את סמארטפון הבלוקצ'יין שלה, Finney. זאת, לאחר שהכריזה על המכשיר לפני יותר משנה, קצת אחרי שהפסיקה את פיתוח הסמארטפון שלה, סולרין, שמותג כמכשיר המאובטח ביותר בעולם ונשא עמו תג מחיר של 14 אלף דולר. החברה אף הודיעה כי בחרה במפעלי פוקסקון – שלא אחת פורסמו דיווחים על תנאי העבודה הבעייתיים בהם – לייצור המכשיר.

המכשיר החדש – בתג מחיר סביר יותר, של כ-1,000 דולר – מתמקד גם הוא באבטחת פרטיות, ומבוסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין המובנית במערכת ההפעלה שלו, Sirin OS. מדובר במערכת מבוססת אנדרואיד, שאושרה על ידי גוגל ופותחה על ידי החברה בישראל, במימון אחת מהנפקות ה-ICO המוצלחות בישראל, בגובה של 157 מיליון דולר. אחת ממטרות המכשיר, לפי החברה, היא לגשר בין משתמשי המובייל ברחבי העולם לכלכלת הבלוקצ'יין (שדווקא בחודשים האחרונים מראה דעיכה, אם כי נראה שטכנולוגיית הבלוקצ'יין תופסת מקום מכובד יותר ויותר בעולם ה-IT).

מערכת ה-Sirin OS מהווה פלטפורמה מאובטחת לפעילות סחר במטבעות וירטואליים במכשירי סלולר, והיא מאופיינת בכמה רכיבים ייעודיים: ארנק קריפטו מאובטח לאחסון מטבעות וירטואליים ולהעברת טוקנים מאובטחת; חבילת אבטחת סייבר רב שכבתית, המשלבת רכיבים רב שכבתיים, מבוססת למידת מחשב התנהגותית ומיועדת להגן על כל התקשורת המתנהלת במכשיר; חנות אפליקציות מבוזרות; שירות המרת מטבעות וטוקנים, המאפשרת לשלם באמצעות מטבעות קריפטו במהירות ובהתבסס על מה שמכנים בחברה "שערי ההמרה התחרותיים ביותר ברגע נתון"; ומסך סליידר נשלף, המבוסס על חומרה ותוכנה ייעודיים, ומאפשר גישה מאובטחת לארנק הקריפטו במנותק מהגישה השוטפת לאינטרנט. סירין לאבס מקווה לשתף פעולה עם ספקיות OEM הפונות לכלל השוק, במטרה לאפשר להן שימוש במערכת ההפעלה הייעודית.

מבחינת המפרט שלו כסמארטפון, Finney לא מציג חדשנות מיוחדת: הוא בעל מסך LCD בגודל 6 אינץ' עם מסגרת עבה יחסית בראשו ובתחתיתו, וכולל את המגרעת השנויה במחלוקת של אפל. המעבד שלו הוא ה-Snapdragon 845, כמו במרבית מכשירי הפרימיום, והוא מגיע עם זיכרון RAM של 8 ג'יגה-בייט וזיכרון אחסון של 128 ג'יגה-בייט. המכשיר מבוסס על זיהוי טביעת אצבע, וכולל מצלמה אחורית חד עדשית של 12 מגה-פיקסל ומצלמת סלפי של 8 מגה-פיקסל, כמו גם סוללה של 3,280 מילי-אמפר לשעה.

מכשיר ה-Finney זמין לרכישה באתר הרשמי של החברה, ומחודש ינואר אפשר יהיה לרכוש אותו גם בפלטפורמת ה-Launchpad של אמזון. עוד הודיעה החברה כי היא מתכוונת לפתוח בחודשים הקרובים שתי חנויות דגל – בלונדון ובטוקיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים