מיקרוסופט מתחילה למכור מוצרים שבהם פועלת אלקסה

למרות שגם לה יש עוזרת קולית בשם קורטנה, בחנויות של הענקית מרדמונד ימכרו מעתה מוצרים שבהם "גרה" העוזרת החכמה אלקסה של אמזון ובכלל - מיקרוסופט הולכת ומגבשת בשיתוף פעולה עם אמזון אינטגרציה בין העוזרות כשלכל אחת מהן יש ייעוד אחר כיום

מצליח במיוחד. שילוב אלקסה ברמקול אקו. אילוסטרציה: BigStock

בעקבות שותפות שרקמה מיקרוסופט עם אמזון, שמטרתה לשלב את יכולות האינטליגנציה המלאכותית של ענקית הקמעונאות עם שירותיה – זאת אומרת כאלו שמספקת העוזרת הקולית אלקסה – החלה מיקרוסופט עכשיו למכור את הרמקולים החכמים מסדרת Echo של אמזון בחנויות הקמעונאיות שלה.

מעתה יהיו התקני Echo Dot ו-Echo של אמזון זמינים באופן מקוון ובחנויות הפיזיות של מיקרוסופט בארה"ב, כך דיווח The Verge בסוף השבוע.

מיקרוסופט הציגה את העוזרת החכמה שלה קורטנה ב-Windows Phone לפני ארבע שנים. ב- Windows 10 היא הפכה את קורטנה למי שמתפעלת את פונקציונליות החיפוש הבסיסית. אבל כעת נראה כי יצרנית התוכנה מרדמונד דוחפת את קורטנה שלה לכיוון אזורים הממוקדים יותר עסקית, כמו בצ'ט בוטים, ולא כעוזרת חכמה שממוקדת לפן הצרכני הביתי, כפי שתוכנן לכאורה במקור. ולמעשה מיקרוסופט מתמקדת יותר ויותר בשותפות שלה עם אמזון ואלקסה, בכל הנוגע בשירותים החכמים הקוליים.

"אלקסה, פתחי את קורטנה"

מיקרוסופט ואמזון הכריזו על האינטגרציה של העוזרות הווירטואליות שלהן בשנה שעברה. ענקיות הטכנולוגיה הדגימו את האינטגרציה הראשונה בין שתי העוזרות הקוליות בכנס Build 2018 שהתקיים במאי השנה.

מייגן סונדרס, מנכ"לית תחום קורטנה של מיקרוסופט, וטום טיילור, סגן נשיא בכיר האמון על עסקי אלקסה של אמזון, הראו לנוכחים כיצד אלקסה וקורטנה יעבדו יחד בעתיד הקרוב. "בעבור פיתוח הכישורים של המפתחים, קורטנה ואלקסה יאפשרו גישה ליותר אנשים אל יותר מכשירים. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לראות מה שאתם בונים", אמרה סונדרס.

בעוד שאלקסה עסוקה במענה על בקשות אישיות של המשתמש הביתי, קורטנה עוזרת יותר למימוש הצרכים העסקיים. באופן משעשע למדי בשילוב בין השתיים יצטרכו המשתמשים לומר את הפקודה: "אלקסה, פתחי את קורטנה".

לנוכח המגמה הנוכחית שבה נראה שקורטנה זוכה בפחות עדיפות מטעם מיקרוסופט כיום, נותרו שלושה שחקנים מרכזיים בשוק העזרה הקולית: אלקסה של אמזון, ה-Google Assistant של גוגל, וכן סירי של אפל. התחום הולך והופך לפופולרי אבל לפי דיווחים העוזרות הווירטואליות צריכות עדיין שיפורים משמעותיים בכדי שניתן יהיה באמת להתייחס אליהן כאל חכמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים