37 שנים ועוד היד נטויה
היום לפני 37 שנים יצא לאור הגיליון הראשון של הדו-שבועון "אנשים ומחשבים" - שהפך במרוצת הזמן לניוזלטר היומי Daily Maily ולפורטל שאתם קוראים בו כעת ● העורך הראשי, יהודה קונפורטס, מסכם 37 שנות עשייה למען קהילת ההיי-טק - עם המבט קדימה
היום, 18 בנובמבר 2018, מלאו 37 שנים לצאתו לאור של הגיליון הראשון של העיתון אנשים ומחשבים. כמה שנים אחר כך יצא לאור הפקס עיתון שלנו, ששמו היה בוקר טוב ושנשלח במשך 20 שנים מדי בוקר לקהילת ההיי-טק בישראל. ההמשך שלו הוא הניוזלטר Daily Maily, שנשלח בכל ערב לעשרות אלפי קוראים, והפורטל שלנו, שבו אתם קוראים כעת.
העיתון אנשים ומחשבים המודפס, שהופיע בתחילה כדו-שבועון ואחר כך הפך לשבועון, היה סטארט-אפ, על אף שבשנת לידתו, 1981, המונח הזה לא היה קיים, או לפחות לא שגור אצל הישראלים. מאחורי הרעיון עמד היזם והמו"ל פלי הנמר, שפרש מיבמ והצטרף לרעייתו, דליה פלד, שהייתה כבר אז מו"לית ובעלת הוצאה לאור, בנוסף להיותה קוסמת מקצועית, שעמדה במשך שנים רבות בראש אגודת הקוסמים בישראל.
היה בהוצאת השבועון משום הימור מסוים: קהילת ההיי-טק הישראלית הייתה אז קטנה, ו-ודאי לא מפותחת כמו שהיא כיום.
כך או כך, החזון של אנשים ומחשבים היה ליצור מהתעשייה שכן הייתה אז קהילה של אנשי טכנולוגיה ומחשוב, לתת לה את המידע הכי עדכני בכל מה שקשור למחשוב הארגוני בישראל, שהיה אז בחיתוליו, ולחשוף אותה לחידושים בתחום בעולם.
במשך 37 שנות קיומנו ליווינו את שלל המהפכות וההמצאות והטכנולוגיות, ויצרנו גיבורים מקומיים – המנמ"רים, המנכ"לים וראשי הסניפים של החברות הרב לאומיות בישראל. היינו ועודנו ה-תקשורת ה-מקצועית של תעשיית המחשוב וההיי-טק ושל אומת הסטארט-אפ, ונכחנו בכל האירועים החשובים בארץ ובחו"ל, כולל באירועים שהפקנו בעצמנו. שהרי עיקר הפעילות של אנשים ומחשבים היא ייזום, תכנון והפקה של כנסים מקצועיים בענף ה-ICT. הפעילות הזו מהווה את אחד ממנועי הפעילות השיווקית והמקצועית של מרבית החברות הפועלות בענף. השילוב של עריכת כנס לקהל ייעודי וממוקד עם החשיפה התקשורתית לפניו ואחריו יוצר את אחד הדברים הייחודיים שמאפיינים עד היום את אנשים ומחשבים.
המהפכה שלא פסחה גם עלינו
מהפכת האינטרנט והתפרצות העידן הדיגיטלי שינו לגמרי את אופייה של מפת התקשורת בכלל ובישראל בפרט, וכמובן שזה לא פסח גם עלינו. הרשתות החברתיות, העידן שבו כל אחד יכול ליצור חדשות, עם אמיתות חלקיות וחלקן מזויפות (עידן הפייק ניוז), מאתגר יותר מתמיד את העיתונות הקונבנציונלית – זו שכתבים שלה בודקים, מצליבים ומדווחים דיווחי אמת, או לפחות אמורים לדווח.
המציאות הקשה של התקשורת בישראל, התחרות, המשבר הכלכלי בעולם הפרסום והכאוס במדיה האלקטרונית – כל אלה רק מחדדים את הבידול והייחודיות של אנשים ומחשבים בנוף הכולל של הענף. תקשורת ייחודית ומקצועית בענף שהוא הקטר של המשק.
יום ההולדת ה-37 לאנשים ומחשבים מצוין בשנה שבה ישראל חוגגת 70. כאשר מדברים על מה שהביא לשגשוגה של המדינה, מציינים בעיקר את ההון האנושי. זהו גם הגורם שהינו האחראי הראשי להפיכתה של ישראל לאומת החדשנות, למדינה שבכירים מכל העולם ומכל המגזרים – הממשלתי-ציבורי, הכלכלי, הפוליטי, הטכנולוגי ועוד – באים אליה כדי לתהות על קנקנה. יש לנו את הזכות להיות חלק מתקופה נפלאה זו, לדווח, להשפיע ולעקוב.
כאמור, אנחנו מציינים היום 37 שנים, אלא שהיד נטויה לעוד שנים רבות של חדשות, דיווחים ובעיקר אנשים. במאמר שפרסם בעבר המו"ל, פלי הנמר, הוא כתב כי "כשהקמתי את אנשים ומחשבים עם רעייתי, דליה, הקוסמת, לא ראינו בו רק עסק. בשבילנו, אנשים ומחשבים זו משפחה, שילדיה הם העובדים שלנו, שגם הם יוזמים, יוצרים, מייצרים, חושבים ומתמודדים, יחד אתנו, עם האתגרים הלא פשוטים של ניהול חברת הפקת אירועים מובילה ומדיה ייחודית כמו שלנו, שמשרתת את ההיי-טק הישראלי". ביום ההולדת ה-37 נאחל לעצמנו, ובעיקר לכם, הקוראים, עוד הרבה שנים של פעילות, למענכם ובשבילכם.
להסיר את הכובע שאפו גדול.
אני עדיין זוכר את ההכרזה על העיתון בכנס אילא בבנייני האומה בירושלים