Oukitel WP2: הטלפון ששרד את כל האסונות האפשריים

הכירו את הטלפון שנזרק למרחק, הופל מגובה הכתפיים, התמודד עם נפילה של כיסא על הפאנל שלו, הוכנס לפריזר, טבל בבריכת מים – ושרד בהצלחה

Oukitel WP2. צילום: יח"צ

לא כל האנשים יושבים ביום העבודה שלהם ליד שולחן עבודה, ליד שולחנות מסעדה בפגישות עם לקוחות או מוכרים פוטנציאליים או אולי מבלים בכנסים מקצועיים, לבושים במיטב מחלצותיהם. יש כאלה, שלמרות שהם מוגדרים לצורך העניין כמנהלים לכל דבר ודבר, לובשים בבוקר בגדי עבודה, נעליים גבוהות ויוצאים אל השטח – ביום שמש או גשם, ולפעמים גם אם יש בוץ שם בחוץ, ואף יותר מכך.
עובדי שטח כאלה זקוקים גם הם לטלפונים חכמים. בדרך כלל יש להם גם מכשירי קשר כאלה או אחרים בסביבה, אבל כשצריך למשל לדבר עם לקוח מאתר בנייה מרוחק, כדאי וצריך שיהיה טלפון זמין. בעולם הנוכחי יותר מאשר רק מצפים לכך.

אבל זה לא יכול להיות טלפון רגיל. מי שבאמת רוצה טלפון לשטח לא יכול להסתפק במכשיר עדין – שבלי להתייחס לביצועים שלו – מביא לידי ביטוי את מה שהחברה חושבת לעיצוב יפה ומוכר.
הם זקוקים למשהו בעיצוב כמו זה שמציע WP2: עטוף היטב מכל הכיוונים בשכבת הגנה קשיחה, עם סוגרים לכל היציאות והחיבורים שיש לו כדי שלא ייכנסו מי גשמים. טלפון שלא צריך לחשוש ולחשוב על נפילה שלו, וגם, בזכות גודלו ,לא צריך לחשוש שהסוללה תיגמר במקום רחוק מהציוויליזציה.

אוקיטל היא מהיצרניות ששולחות לשוק טלפונים סלולריים קשוחים שכאלה, כדוגמת ה-WP2, די בהתמדה. אולי אי אפשר לומר עליה שהיא המומחית הגדולה ביותר בתחום, כי יש עוד כמה חברות ששולחות את ידיהן ומכשיריהן לשוק המסוים הזה, אבל היא בהחלט אחת שמי שזקוק לטלפון כזה צריך להכיר את השם שלה.

כמיטב המסורת של החברה, גם WP2 מערב כמה תכונות עדכניות עם כמה דברים שנמצאים קצת אחורה, אבל קודם כל השאלה הראשונה היא איך הוא כמובן מתמודד עם סביבה מלאת סיכונים למכשיר שכזה? לפחות בבדיקות שבוצעו לצורך הסקירה הזו, מתמודד היטב: הטלפון נזרק למרחק, הופל מגובה הכתפיים, התמודד עם נפילה של כיסא על הפאנל שלו, ואחר כך כדי לנוח הוכנס לפריזר לכמה דקות, ומשם גם הלך לטבול עוד כמה דקות טובות בבריכת מים.

מתפקד יפה מאוד בלי שריטה ובלי שנותרה כל עדות להתעללות

אז בקיצור, כי היו עוד ניסיונות שחלקם כנראה ישאירו אתכם פעורי פה, אתם יכולים להכות בו, אתם יכולים לנסות לרמות אותו, אתם יכולים להתייחס אליו ממש לא יפה, וגם להשאיר אותו אחרי שהוא נופל – אבל הוא מוכן לכל זה, כן, הוא מוכן. עד עצם השורות הללו הוא עדיין מתפקד יפה מאוד בלי שריטה ובלי שנותרה כל עדות להתעללות. טלפון קשוח אמיתי.

אבל יש עוד כמה דברים שמכינים את הטלפון הזה לשימוש בשטח בתנאים קשים. כך, לדוגמה, המסך שלו מציע בהירות יחסית גבוהה שמקלה על השימוש בו בתנאים בהם השמש יוקדת בשמיים, ובלחיצת אצבע קטנה בתפריט הפעולות המהירות אפשר לעבור לניגוד השני וזה מסך כהה כדי להקל על העיניים.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 8.0 כמעט נקייה לחלוטין, אם כי יש נגיעות עיצוב קלות של אוקיטל כמו בכל מכשיריה. יש גם תוספות קלות: כשעוברים לדוגמה למצב בחסכון בסוללה, פסי התפריט הראשיים נצבעים באדום בוהק כדי שאפשר יהיה לדעת שזה המצב בו המכשיר פועל, וזה כנראה אומר שהסוללה עומדת להתרוקן אז כדאי לשים לב. יש גם ערכת כלים שמכילה מספר אפליקציות שחיוניות לשטח כולל מצפן, פלס, מד זוויות ועוד וכולם מאוד פשוטים לשימוש, ואתם תוכלו להוכיח אולי סוף סוף שהרצפה באמת לא ישרה.

ויש עוד כמה דברים כמו פנס חזק מאוד מאחור. הוא מורכב מארבע נוריות לד חזקות מאוד שביחד יוצרות תאורה שמספיקה לזהות את הסביבה הקרובה כשהחשיכה יורדת. עוד אלמנט בולט הוא שחיישן טביעות האצבע, שכבר הפך להכרחי בדור הנוכחי של השימוש, ממוקם בצד המכשיר. זה לא מפריע לו לעבוד טוב ומדויק, וכם מהר, והוא פותח את המכשיר כמעט מייד היישר אל מסך הבית הראשי.
אבל הכי חשובה, מעבר לקשיחות, היא הסוללה, והיא מחזיקה מעמד, ואין פלא: היא מציעה לא פחות מ-10,000mAh. כן, זה אומר שהטלפון עבה, וכן זה אומר שהוא הרבה יותר כבד מטלפון ממוצע (שוקל כ-360 גרם), אבל זה גם אומר שלא צריך לחשוש מיציאה לשטח בעבודה. בבדיקות שלנו הוא החזיק מעמד 12 דקות מעבר לשעה ה-15, ואלו הן בדיקות שמריצות אותו ברציפות בלי לתת לו לנוח לשנייה, ועם מסך ו-WiFi פעילים כל הזמן. הפוטנציאל כאן, בשימושים רגילים, הוא אפילו ליותר מיומיים של עבודה, ובקלות כנראה.

המחיר, מעבר למשקל הכבד, הוא הצד השני של המטבע והוא מערכת על שבב יחסית מיושנת. היא מספיקה לכל תרחיש עבודה רגיל, אבל היא חלשה מאוד ומתאימה ברמת הביצועים לשנתיים אחורה – וזה דבר מוכר בתחום: יציבות וקשיחות על חשבון ביצועים. המסך לעומת זאת עונה למגמת השוק עם גודל של 6 אינץ', ביחס היבט של 18:9 וברזולוציית FHD+, והמכשיר מגיע עם 4 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-64 גיגה-בייט זיכרון אחסון מובנה. מספיק בהחלט.

עוד יתרון גדול של המכשיר, עבור מי שצריך מכשיר לשטח כמובן, הוא המחיר. נכון לכתיבת שורות אלו מקבלים עודף מ-800 שקלים, לפחות ב-GearBest ממנו הוא הגיע לבדיקה הזו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים