סאפ רוכשת את חברת הסקרים קוולטריקס בשמונה מיליארד דולר

העסקה נחתמה רגע לפני שהנרכשת הייתה אמורה להפוך לציבורית ● כרגע אין כוונה לשלב את החברה בסאפ, אלא להמשיך ולאפשר לה לפעול באופן עצמאי מהמטה שלה ביוטה

עשתה עסקה מוצלחת. סאפ. אילוסטרציה: BigStock

שוק התוכנה מניב עוד עסקת ענק. סאפ הודיעה בימים אלו שהיא רוכשת את חברת הסקרים קוולטריקס תמורת סכום של 8 מיליארד דולרים. העסקה בין שני הצדדים נחתמה רגע לפני שהחברה הנרכשת הייתה אמורה להפוך לציבורית.

למעשה, תהליך ההנפקה שלה, שהחל בתחילת אוקטובר, היה אמור להסתיים בתחילת המסחר ביום חמישי השבוע, אבל סאפ, כאמור, הקדימה את היציאה לשוק.

ספקית של 'תוכנה לניהול חוויית משתמשים'

החברה, שמגדירה את עצמה כספקית של 'תוכנה לניהול חוויית משתמשים' הוקמה ביוטה ב-2002 על ידי בני משפחה, כשמנכ"ל החברה כיום, ריין סמית', הוא בן המשפחה ואחד המקימים.

במשך התקופה הזו גייסה כ-450 מיליון דולרים ממשקיעים, והיא ציפתה, לפי הדיווחים, לגייס כ-500 מיליון דולרים נוספים ממכירת המניות הנוכחית. ערך השוק שלה הוא כ-2.5 מיליארד דולרים, וההערכה היא שסאפ הציעה סכום הגבוה מפי שלושה מהערך זה לאור הערכות קודמות שדיברו על ביקוש של פי 13 ויותר שכבר קיים למניות החברה, מה שהיה מקפיץ את ערכה באופן משמעותי.

קוולטריקס, שצברה ב-2017 הכנסות בשיעור של כ-290 מיליון דולרים מכ-9,000 לקוחות פעילים, היא חברה העורכת סקרים לפי דרישה ולפי חתכים שונים, וכן בבניית מערכי משוב. המתחרה העיקרית שלה בשוק הזה נחשבת להיות SurveyMonkey, אך לפיה האנליסטים היא מציעה קצב צמיחה גבוה יותר ואף רווחים נקיים גדולים יותר ממתחרתה.

לאחר ההודעה אמר ביל מקדרמוט, מנכ"ל סאפ, כי "כן, שילמנו סכום גבוה, אבל הוא בהחלט ראוי". לדבריו מדובר בקטגוריה חדשה עבור החברה, ואין לה כוונה לשלב את החברה במוצריה, אלא להמשיך ולאפשר לה לפעול באופן עצמאי מהמטה שלה היושב ביוטה, על כל 1,900 העובדים של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים