תוכן שיווקי
לקראת אירוע ג'וניפר - Cloud Transformation Summit, ה-14 בנובמבר, LAGO, ראשון לציון

ראיון עם אוהד פטל, מנכ"ל ומייסד אנטריפוינט מערכות

05/11/2018 17:53
אוהד פטל, מנכ"ל ומייסד אנטריפוינט מערכות. צילום: יח"צ

שוחחנו עם אוהד פטל, מנכ״ל ומייסד אנטריפוינט מערכות 2004, אותה הוא הקים לפני כ-15 שנה.

אנטריפוינט הינה חברת אנטגרציה המתמחה בתחומי הפיתוח, התקשורת ומיקור-החוץ. בתקופה בה יותר ויותר מנהלים מבינים את היתרונות האסטרטגיים הגלומים בפתרונות מבוססי ענן, פטל מצעיד את אנטריפוינט מערכות לעליית המדרגה הבאה. עם ניסיון של יותר מ-20 שנים בניהול בחברות ההיי-טק, מאות עובדים שעבדו תחת ניהולו ותקציבים שהגיעו במרוצת השנים ליותר מ-200 מיליון שקלים, פטל צבר כישורי ניהול גבוהים וניסיון בהובלת צוותים מקצועיים, ובכלל זה פעילות מול לקוחות, פיתוח עסקי והתמודדות עם אתגרים טכנולוגיים.

אנטריפוינט ביצעה מאות פרויקטים בישראל ובעולם בתחומי תשתיות התקשורת הפסיבית, האקטיבית ואבטחת המידע, החל משלב איפיון המערכת ועד לביצוע הפרויקט. בנוסף, החברה מתמחה בתחזוקת רשתות ארגוניות ובמתן שירותי IT עבור פלטפורמות שונות. בין לקוחותיה הבולטים אפשר למצוא את HOT, קופת חולים מאוחדת, אודיוקודס, בזק , פלאפון, טבולה, איירון סורס וצ'ק פוינט.

לפני כחודשיים, השלימה אנטריפוינט את התרחבותה אל מעבר לים, כשהקימה סניף חדש בניו-יורק.

מהו ההישג המקצועי שאתה גאה בו במיוחד?
"האתגר הגדול ביותר שלי כמנכ"ל אנטריפוינט הינו לנהל חברה שמסוגלת לראות רחוק, לראות קרוב ולהיות צעירה. זוהי הדרך להוביל ליצירה של מהפכה אמיתית בעולמות הטכנולוגיים, בשילוב עם חדשנות.

הניסיון לימד אותי שניהול נכון, ראייה עסקית, חתירה בלתי נלאית למקצוענות וצוות איכותי שיודע לאן הוא רוצה להגיע ישיגו, כנראה, כל מטרה.

דוגמה לפרויקט חדשני שביצענו באחרונה היא פרויקט מצדה 360 עבור רשות הטבע והגנים. פרויקט זה משתמש בטכנולוגיית מציאות מדומה (VR), המאפשרת לסייר במצדה ולחוות את האתר ההיסטורי כאילו היית שם בעצמך. הסיבות שבגללן אני גאה מאוד בפרויקט הן העיסוק בחדשנות בתחום שנמצא בחזית הטכנולוגית בשנים האחרונות. הפרויקט הצריך שיתוף פעולה בין מחלקות הפיתוח, האינטגרציה, התפעול וסטודיו ה-VR/AR, שהוקם בשנה האחרונה.

הערך הגדול ביותר בפרויקט זה היה היכולת לבצע הנגשה לאוכלוסיות שמתקשות או אינן יכולות להגיע פיזית ולבקר במצדה. אפשרנו להם לחוות את החוויה באופן מוחשי".

מהי ההחלטה הקשה ביותר שקיבלת בחייך המקצועיים?
"תפקידי ניהול תמיד ילוו בהחלטות קשות – החל מהחלטות עסקיות וכלה בהחלטות לגבי האנשים שעובדים איתנו.

ב-2012, לאחר הרבה מחשבה, פיטרתי את עצמי מתפקיד מנכ"ל החברה. למרות הקושי הרב שהיה בלזוז מכיסא המנכ"ל בחברה שאותה הקמתי במו ידיי, הדבר אפשר לי לצפות מבחוץ על החברה ותהליכיה, ולנתק את הפן הרגשי והאישי שלי. המהלך הוביל לצמיחה עסקית ואישית כאחד, שאפשרה לי לחזור לתפקיד המנכ"ל ב-2015".

מה הדבר האהוב עליך בעבודה?
"יותר מכל אני אוהב את הריגוש, את האדרנלין האינסופי שמספקת העבודה, את התחכום שהיא דורשת, את המגע האנושי ואת הקשר הבלתי אמצעי שהיא מאפשרת עם לקוחות".

מהי התכונה החשובה ביותר למנהל?
"התכונה החשובה ביותר למנהל בעיניי היא ההבנה שהוא לא מושלם, שאין הוא יכול לרכז אצלו את כל התכונות הנדרשות להובלה של חברה להצלחה עסקית ואנושית כאחד, ומתוך כך לבנות לו צוות הנהלה משלים. אני מציע למנהל לא להביא דווקא את הדומים לו, אלא את המשלימים אותו, את אלה שיתווכחו אתו, שיראו לו נקודות מבט שונות".

איזו המלצה יש לך למנהלים מתחילים בתחומם?
"ההמלצה החמה ביותר שאני יכול לתת למנהל מתחיל היא: אל תפחד לטעות. קח סיכון. הדבר הכי גרוע הוא לא לעשות דבר. תיזום, תפעל, תעשה, ואם טעית – תתקן. מנהל אמיתי אינו האחד שמשמר את הקיים, אלא האחד שמייצר את השינוי, שמשנה את המציאות ויוצר מציאות טובה יותר, איכותית יותר ומצליחה יותר. אז פשוט תעשו".

מה אתה עושה מחוץ לשעות העבודה?
"אני פעיל בבית הספר של היישוב שלי ומכהן כיו״ר הנהגת ההורים. זה אמנם לוקח הרבה מזמני החופשי, אך אני נהנה מאוד. הדבר מאפשר לי להיות מעורב בחיי הקהילה שלי.

כמובן שאני דואג לשמור זמן גם למשפחה ולחברים".

איפה אתה רואה את אנטריפוינט בעוד 10 שנים?
"כיום, החברה פועלת על בסיס אסטרטגיה ממוקדת לקוח ומעניקה סל פתרונות מחשוב מלא – החל מתשתיות, חומרה ומערכות אחסון מתקדמות ועד לפתרונות ופרויקטי תוכנה מורכבים – תחת קורת גג אחת. כמו כן, פועלת החברה בתחום שיווק מוצרי חומרה ומערכות מחשבים, וכן באספקת מכלול שירותים מנוהלים בתחום המחשוב לארגונים.

אנטריפוינט תפעל גלובלית ותאפשר לטכנולוגיות ישראליות גישה לשווקים בצורה קלה יותר ונגישה יותר מהיום. בכך היא תהיה גשר לטכנולוגיה כחול לבן.

כמו כן, אני רואה את עצמנו משקיעים במיזמים בשלבים מוקדמים בעלי סינרגיה, שישמרו את היתרון היחסי שלנו מול המתחרים ויאפשרו ללקוחות שלנו ליהנות מחדשנות שתסייע להם לנצח בשוק המשתנה שלהם".

ביום ג' בשבוע הבא, ה-14 בנובמבר, ניקח חלק בכנס ג'וניפר – Cloud Transformation Summit. הנכם מוזמנים להגיע ולהתרשם ממגוון הפתרונות, הכלים ומעטפת השירות שאנחנו מעניקים ללקוחותינו תחת קורת גג אחת.

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים