טלדור רוכשת את ליבי טכנולוגיות ב-10 מיליון שקלים

ליבי היא אחת החברות הוותיקות הפועלות בעולם ה-BI הישראלי, ומספקת פתרונות תוכנה, בהם כאלה המבוססים על קוגנוס ● עובדי ומנהלי החברה יהיו חלק מקבוצת המערכות של טלדור

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: ניב קנטור

טלדור רוכשת את ליבי טכנולוגיות, שפועלת בעולם ה-BI. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו ב-8-10 מיליון שקלים. העסקה כרוכה באישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

ליבי היא אחת החברות הוותיקות הפועלות בעולם ה-BI הישראלי, ומספקת פתרונות תוכנה מבוססי קוגנוס, שנרכשה בעבר על ידי יבמ, כמו גם מוצרי BI נוספים. ליבי אף עורכת פרויקטי הטמעה של פתרונות תוכנה בקרב ארגונים בינוניים וגדולים במגזרי המשק השונים בישראל. החברה הוקמה ב-1996, יושבת ברמת גן ומונה כ-30 מומחי BI. היא מנוהלת על ידי ירון הירשזון, המשמש כיו"ר שלה, ודיוויד קפלן, המנכ"ל. קפלן הוא זה שהביא ארצה את קוגנוס עוד ב-1984. הירשזון היה בעברו מנכ"ל One1 מוצרי תוכנה ומנכ"ל מלם תקשורת ומחשבים.

פתרונות ה-BI של ליבי טכנולוגיות נמצאים במאות ארגונים בישראל, מכל מגזרי המשק. בין לקוחותיה: בתי חולים, בנק ישראל, אגד, משרד התחבורה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משרד התמ"ת (כיום משרד הכלכלה), משרד ראש הממשלה, הסוכנות היהודית, יחידות צה"ל שונות, אוניברסיטאות, הראל, מנורה, אליהו, כלל, בנק הפועלים, ישראייר, חוגלה קימברלי, H&M, אסם, טבע, אמדוקס, סלקום, אורבוטק, רדקום ו-NICE.

ירון הירשזון, מנכ"ל משותף של ליבי טכנולוגיות. צילום: פלי הנמר

ירון הירשזון, מנכ"ל משותף של ליבי טכנולוגיות. צילום: פלי הנמר

בליבי נמצא מרכז התמיכה היחיד בישראל של יבמ-קוגנוס, שמספק תמיכה שוטפת בעברית למאות לקוחות. החברה ייצגה בישראל את קוגנוס עוד בטרם זו נרכשה על ידי יבמ בעשור הקודם. לצד קוגנוס, ליבי מתמחה בהקמה וביישום של מערכות BI בטכנולוגיות נוספות: TM1, קליק ויו ו-Microsoft & Pyramid Analytics. עוד היא מתמחה בפיתוח וביישום מחסני נתונים תוך שימוש בטכנולוגיות שונות, דוגמת אינפורמטיקה, Astera ,DataStage ו-Microsoft SSIS.

"הרכישה תמצב את טלדור כשחקן משמעותי ב-BI הארגוני"

עובדי ליבי והמנכ"לים שלה יעבדו תחת קבוצת המערכות של טלדור, בראשה עומד נתן פרידחי. נתי אברהמי, מנכ"ל הרוכשת, אמר כי "הרכישה תמצב את הקבוצה כשחקן משמעותי בתחום ה-BI הארגוני, ותרחיב את יכולותיה בעולמות ה-Big Data, בהם היא נחשבת למובילת שוק, באמצעות החברה הבת טריבייס".

קפלן ציין כי "החברה ועובדיה ימשיכו בפעילות הענפה והחדשנית עבור החברות הגדולות במשק".

הרכישה הנוכחית היא השנייה הבולטת שטלדור מבצעת השנה. בינואר האחרון היא רכשה את הסטארט-אפ ספקטורי תמורת כ-15 מיליון שקלים. הנרכשת, שמתמחה בפיתוח אפליקציות וממשקי משתמש בעולמות האינטרנט, המובייל והאינטרנט של הדברים, נוסדה ב-2013 על ידי איתי רכניץ וגיל מאיר, ופועלת בעיקר בתעשיית ההיי-טק. ספקטורי מפתחת מוצרי תוכנה בקוד פתוח בכלל וממשקי משתמש מורכבים בפרט.

ביוני השנה פורסם כי חברה שבשליטת אפריקה ישראל נכסים ושיכון ובינוי היא שתטפל בתכנון, בהקמה, בתפעול ובאחזקה של קריית התקשוב הטכנולוגית, שתמוקם בבאר שבע. טלדור תשמש כקבלן משנה שלה לתחום ה-IT. תקופת הזיכיון הכוללת של הפרויקט הינה עד 25 שנים, מתוכן הוקצו חמש שנים לצורך השלמת עבודות ההקמה שלו. עלות הפרויקט, שצפוי להתחיל בשבועות הקרובים, מוערכת בשבעה מיליארד שקלים. בתוך זה, פרויקט המשנה של ה-IT יעלה כ-550 מיליון שקלים. לאחר ההקמה, קריית התקשוב תתופעל ותתוחזק על ידי טלדור במודל של BOT (ר"ת Build-Operate-Transfer), ולאורך כל התקופה היא תשמש כקבלן משנה, שאחראי על התפעול והתחזוקה של ציוד המחשוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים