הטרנספורמציה הדיגיטלית על פי אדוונטק – למימוש הערך העסקי והארגוני
אדוונטק מציגה כיצד היא מסייעת לארגונים לבצע את המסע לדיגיטל באמצעות פתרונות מבית סאפ
הטרנספורמציה הדיגיטלית היא שלב אבולוציוני, שקדמה לו מהפכת המחשוב הארגוני ויישום מערכות המידע. גישה זו מבוססת על הטכנולוגיה המקיפה אותנו, כגון אי-מייל, יישומי מובייל, סמסים, ווטסאפים, שימוש ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ולינקדאין, שימוש בעוזרים דיגיטליים, בבוטים וכיוצא בזה. הן העובדים והן הלקוחות של ימינו, שהם הנכסים היקרים ביותר של הארגון, שונים מאלה המסורתיים. הם שולטים בטכנולוגיות מתקדמות המספקות להם כלים ומחפשים את חוויות הקניה, השירות והשיווק המותאמות לעידן הדיגיטלי. הם מצפה לחוויה אחידה אולם מותאמת אישית על פני הערוצים השונים, ידידותית ומידית.
לדברי שמוליק לשם, מנכ"ל חטיבת סאפ באדוונטק, "אנחנו מיישמים את הפתרונות הדיגיטליים C/4HANA, המבוססים על הטכנולוגיות החדשניות מבית סאפ, דוגמת מערכת SAP Hybris החדשה, עם ממשק משתמש HTML5, ווב או Fiori, כאשר פתרונות אלה מותאמים לעולם הלקוח בענן CEC (ר"ת Customer Engagement and Commerce). הפתרונות משלבים בתוכם בינה עסקית מתקדמת, המיושמת על הנתונים שנאספו, וכך ניתן ליצור תובנות 'חכמות' עבור הארגון. דור חדש זה של פתרונות מאפשר ללקוחותינו להתמודד עם התחרות ההולכת וגוברת בשווקים השונים ולמקסם את הפוטנציאל העסקי של הארגון. אנחנו מספקים שירות לעשרות ארגונים המעסיקים עשרות אלפי עובדים".
בתחום ההון האנושי, אדוונטק מתמחה ביישום SAP SuccessFactors, המהווה פתרון אינטגרטיבי משולב בטכנולוגיות העידן הדיגיטלי. האינטגרציה של הפתרון לניהול ההון האנושי חייבת לספק מענה לתהליכי ליבה של משאבי אנוש, ואדוונטק מיישמת את כלל המרכיבים הנ"ל תוך התאמה לדרישות הספציפיות של הארגון. אליהם נוספים ממדים מעולם הטרנספורמציה הדיגיטלית הכוללים חוויית לקוח, מדיה חברתית, אסטרטגיית מובייל ויישומים מבוססי ענן.
בעולם משאבי האנוש, הוסיף דרור זעירא, סמנכ"ל פתרונות HCM באדוונטק, "אנחנו מתמחים ביישום סוויטת SAP SuccessFactors, המאפשרת לארגונים בכל סדר גודל לאמץ טרנספורמציה דיגיטלית בניהול ההון האנושי. באמתחתנו ידע וניסיון ייחודי בישראל ביישום המודל ההיברידי, המשלב את ה-SAP/Oracle HCM בהתקנה בבית הלקוח עם פתרונות הענן החדשים. אדוונטק מיישמת פתרונות מבוססי ענן המהווים פלטפורמה דיגיטלית ליצירת רצף תהליכי ליבה לניהול ההון האנושי, לשינוי חוויית העובדים בארגון ולמיתוג המעסיק".
מהם המרכיבים בטרנספורמציה הדיגיטלית שאדוונטק מבצעת?
הטרנספורמציה הדיגיטלית שמבצעת אדוונטק כוללת חלק או את כל המרכיבים הבאים:
אסטרטגיית מובייל – סביבת עבודה ניידת מבוססת מובייל, המועדפת על מרבית העובדים בארגון ועל חלק גדול מלקוחותיו. בעולם קיימים יותר מיליארד מכשירים ניידים, המייצרים כ-40% מתעבורת האינטרנט, אולם פחות מ-20% מהארגונים מספקים פלטפורמה המאפשרת לקבל גישה למשאבים השונים באמצעים אלה. תכונה זו מתקשרת באופן ישיר גם לעולם ה-Big Data, המייצר, באמצעות אנליטיקות, מידע ניהולי שנגיש למקבלי ההחלטות בכל זמן ובכל מקום.
מדיה חברתית – עד כמה שהדבר נשמע מפתיע, מעל ל-50% ממחפשי העבודה, למשל, עושים שימוש כמעט בלעדי ברשתות חברתיות ככלי לאיתור הזדמנויות תעסוקה. רק כ-25% מהמעסיקים פעילים באופן רציף, שוטף ומעמיק ברשתות החברתיות לניהול מותג המעסיק שלהם, ולתקשורת עם מועמדים והעובדים.
חוויית המשתמש – הממשק וחוויית המשתמש חייבים להיות ידידותיים אולם גם דומים באופיים ובעיצובם ליישומים פופולריים ברשת. תכונה זו מקבלת חשיבות יתרה כאשר היישום מונגש באמצעות כלי מובייל, שחלקם מספקים באופן אובייקטיבי רמת UI נמוכה מזו של הדסקטופ.
יישומים מבוססי ענן – היישום בסביבת הענן הפך בפועל לתנאי הכרחי להנגשת המידע והשירותים בכל זמן ובכל מקום. יתרונותיה של מערכת הענן אינם באים לידי ביטוי רק בווירטואליזציה של המידע, אלא גם ביישום עצמו, המתעדכן בתדירות גבוהה ומעשיר את סל הפתרונות על בסיס שוטף ותוך מימוש גישת ה-Best Practices המקובלת בעולמות של סאפ.
רב ערוציות – מדובר במשהו חדש, ראוי לציון, אפילו מהפכני. לא רק אבולוציה שולית של חשיבה קיימת. הלקוח בעידן הדיגיטלי החדש מצפה לחוויית לקוח אחידה ורציפה לאורך כל נקודות המגע אתו: להתחיל קנייה מהמחשב הביתי או מהסמארטפון ולהמשיך בחנות. כמובן שגם להיפך. הלקוח הוא חכם ומתוחכם יותר, וארגונים צריכים לדעת לנהל אתו שיח דיגיטלי המותאם לו אישית. לדוגמה, אם הוא נכנס לחנות, הוא מצפה לקבל לסמארטפון שלו מבצעים המותאמים לו אישית, בהתאם לסוג המוצרים שרכש בחנות, או שחברים שלו רכשו ויכולים להיות רלוונטיים גם עבורו.
חטיבת הסאפ באדוונטק מונה יותר מ-200 יועצים, מנתחי מערכות, מפתחים, מנהלי פרויקטים ואנשי טכנולוגיה. ליועצי אדוונטק ניסיון מוכח מצטבר של מעל ל-1,500 שנות אדם ומעל ל-140 פרויקטים מוצלחים בקרב ארגונים מהמובילים במשק, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. החברה מספקת ללקוחותיה שירותים מנוהלים הן בסביבת הענן והן בתצורה מקומית, ובעלת הסמכה לאספקת שירותי תחזוקה ותמיכה של סאפ העולמית. זאת, במסגרת SAP Partner Center of Expertise , הכוללת מנגנוני בקרה, איכות ועמידה בדרישות SLA מהמחמירות בעולם לשירותים מנוהלים ולשירותים למערכות מידע ארגוניות.