תוכן שיווקי

ג'ים זמלין, נשיא קרן לינוקס, מגיע לביקור ראשון בישראל

31/10/2018 12:06
ג'ים זמלין, נשיא קרן לינוקס. צילום: קרן לינוקס

קרן לינוקס (Linux Foundation) הינה ללא ספק אגודת הקוד הפתוח המשמעותית ביותר כיום. הקרן נוסדה בשנת 2000 בכדי להוביל את פרויקטי הקוד הפתוח הפופולריים בעולם, ובראשם מערכת ההפעלה לינוקס. בשנים האחרונות, ולאחר מגוון רחב של פרויקטים משמעותיים, היא בחרה להתמקד בפיתוח אקו-סיסטם של חדשנות, בכדי ליצור שיתופי פעולה בין תורמים אינדיבידואליים וגופי ענק, ובכך להאיץ את פיתוח ואימוץ הקוד הפתוח בתעשייה.

בחודש הבא יגיע לישראל בפעם הראשונה נשיא קרן לינוקס, ג'ים זמלין, לטובת כנס Open Cloud Summit, שיתקיים בתל אביב בחסות מיקרוסופט והקרן. בהרצאת המפתח של הכנס הוא צפוי לסקור את הפרויקטים המשמעותיים ביותר שביצעה קרן לינוקס ואת השפעתם הצפויה על תעשיית המחשוב בשנים הקרובות.

כנשיא הקרן, זמלין מוביל שיתופי פעולה עם החברות הגדולות בעולם, דוגמת מיקרוסופט, יבמ, אינטל, סמסונג וקוואלקום, במטרה לסייע בהגדרת החזון הפתוח של פלטפורמות המחשוב העתידיות בעולמות המובייל, מחשוב הענן ותוכנות הקוד הפתוח.

"קוד פתוח הפך דה פקטו לתצורה שבה חדשנות נוצרת כיום בעולם", טען זמלין בראיון לאנשים ומחשבים לקראת ביקורו בישראל. "הבחירה במתודולוגיית הקוד הפתוח מגבירה את קצב החדשנות באופן משמעותי, בכך שהיא מייצרת תמריץ לשלב הון אנושי ממגוון רחב של חברות תוך ניהול קבוצתי של סיכונים ועלויות".

הוא דיבר בראיון גם על מגזר הטכנולוגיה בישראל ואמר שהוא "תוסס ויצירתי להפליא, עם חברות סטארט-אפ רבות שהפכו לתורמות משמעותיות בעולמות הקוד הפתוח. אני בהחלט מצפה לביקור שלי בישראל ולפגישות עם מובילי הטכנולוגיה שאיתם עבדנו ואנחנו עובדים בכדי לקדם פרויקטים בעולמות לימודי המכונה, הבינה המלאכותית, הבלוקצ'יין ומחשוב הענן".

"מיקרוסופט עברה מהפכה משמעותית בעולם הקוד הפתוח"

לצד קרן לינוקס, מובילה את האירוע בישראל מיקרוסופט, שבשנים האחרונות ביססה את מעמדה כאחת מחברות הקוד הפתוח המשמעותיות בארץ ובעולם. בשנים האחרונות תרמה החברה מיליוני שורות קוד לקהילת הקוד הפתוח – ממוצרים דוגמת VSCode ו-Net ועד פרויקטי ענן רבים בתחומי הבינה המלאכותית ופתרונות הקונטיינרים שלה, והצטרפה לפרויקטים פתוחים רבים בתעשייה. "מאז מינויו של סאטיה נאדלה למנכ"ל מיקרוסופט, החברה עברה מהפכה משמעותית, מתוך הבנה שקוד פתוח הינו הבסיס היחיד לחדשנות ושיתופי פעולה בענן", הסביר אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח במיקרוסופט ישראל. "לפי הסקר השנתי של Cloud Native, למיקרוסופט יש נוכחות ב-24 מתוך 30 הפרויקטים המובילים בענן. זאת, באמצעות אלפי עובדים שהפכו לתורמים פעילים ב-GitHub ומיקמו את מיקרוסופט במקום הראשון מבית החברות שתורמות קוד פתוח לקהילה".

אדיר רון, מנהל תחום Open Source במיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

אדיר רון, מנהל תחום Open Source במיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

עוד תגיע לישראל לטובת כנס Open Cloud Summit ג'סיקה דין מהמו"פ של קבוצת הקוד הפתוח במיקרוסופט. דין תציג למשתתפי האירוע את החזון של GitHub, שהצטרפה למשפחת הקוד הפתוח של מיקרוסופט באופן רשמי באחרונה, לאחר רכישת הפלטפורמה בסכום של 7.5 מיליארד דולר. "GitHub תישאר כישות עצמאית במיקרוסופט, בדומה לרכישות אחרות דוגמת לינקדאין, בכדי להמשיך בכל הכוח במטרה שלה: לאפשר ל-31 מיליון המפתחים הרשומים אליה ולרבים נוספים ברחבי העולם להמשיך להוביל את עולם הטכנולוגיה קדימה באופן הכי פתוח וחופשי", פירט רון. הוא ציין כי "למדנו ואנחנו לומדים כל הזמן מהמתודולוגיה, התרבות והאסטרטגיה של GitHub סביב העצמת מפתחים ובניית קהילות רוחביות בעולם המחשוב, ואנחנו בהחלט רוצים להפוך לבית הטוב ביותר של הקוד הפתוח בענן".

ואכן, רק באחרונה הכריזה מיקרוסופט כי לינוקס הפכה להיות מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר בענן ה-Azure, תוך שהיא מדיחה מהפסגה אפילו את Windows – נתון שלטענת רון משקף את המהפך המדהים שעברה החברה בתוך שלוש שנים בלבד.

מלבד דוברי המפתח ממיקרוסופט ומקרן לינוקס תגיע ל-Open Cloud Summit סוללה מרשימה של מרצים בכירים מהארץ ומחו"ל, שיעבירו הרצאות, סדנאות ותכנים מתקדמים בעולמות הקוד הפתוח סביב נושאים דוגמת Cloud Foundry, קוברנטיס, Terraform ,OpenShift ,Spark, בלוקצ'יין, OpenShift ,Redis ו-PostgreSQL. "שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לקרן לינוקס מייצר הזדמנות להעמיק בפרויקטים החדשניים ובטכנולוגיות הפתוחות שיובילו את קהילת הקוד הפתוח בשנים הקרובות", סיכם רון. "עם למעלה מ-1,500 אנשי מקצוע שכבר נרשמו לכנס, אין ספק שקוד פתוח הוא הנושא החם ביותר בקהילת המפתחים כיום".

כנס Open Cloud Summit יתקיים ב-27 בנובמבר בהאנגר 11 בנמל תל אביב, בחסות מיקרוסופט וקרן לינוקס.

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים