טים קוק: בלומברג צריך לחזור בו מסיפור שבב הריגול הסיני

בסוף השבוע אמר מנכ"ל אפל כי אתר החדשות צריך לסגת מפרסומיו, שגרסו שבמערכות המחשוב הפנימיות של אפל נשתלו שבבי מחשב זדוניים, שהוכנסו אליהם בידי סוכני מודיעין סיניים ● הסיפור של בלומברג נשען בין השאר על עדויות של גורמי פנים באפל, שהכחישה את הדברים

מתגאה בשמירת פרטיות המשתמשים. טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock

האקרים מטעם ממשלת סין החדירו שבב שאיפשר להם לרגל אחר מערכות IT ורשתות מחשבים ותקשורת של כמעט 30 חברות אמריקניות, ובהן אפל ואמזון,  בנקים וחברות העובדות עם הממשל, כך טען בלומברג-ביזנסוויק בתחילת אוקטובר. כעת, בראיון שהעניק לאתר החדשות BuzzFeed, קרא מנכ"ל אפל, טים קוק, לבלומברג לחזור בו מהקשר של אפל לדיווח.

קוק אמר בראיון: "אין כל אמת בסיפור שלהם אודות אפל. הם צריכים לעשות את הדבר הנכון ולחזור בהם ממנו". זה כל מה שהמנכ"ל הסכים לומר בעניין. מדובר בפעם הראשונה שקוק הציג באופן פומבי בקשה שבלומברג יסוג מהסיפור.

דבריו אלו של קוק הגיעו אחרי הכחשה מטעם אפל לטענות הפרסומים של בלומברג, שאותה פרסמה הענקית מקופרטינו אחרי עליית כתבת התחקיר בהצהרה באתר האינטרנט שלה, וכן שלחה כמכתב למחוקקי ארצות הברית.

אפל סירבה לומר אם היא מתכוונת לנקוט בצעדים משפטיים נגד בלומברג. בתשובה לשאלות של רויטרס על אודות תביעתו של קוק שבלומברג יסוג משכתב אודות ענקית הטכנולוגיה בראשותו, בלומברג שב ואמר כי הוא בטוח באמיתות הדיווח, ובתחקיר שערך במשך יותר משנה. סוכנות הידיעות הרחיבה וטענה כי 17 מקורות שונים אישרו "מניפולציה של חומרה ורכיבים אחרים בהתקפות".

בלומברג שומר על עמדתו כפי שפורסמה בידיעה, ואמר כי הדברים מבוססים על דיווחים של פקידי ממשל וגורמי פנים בחברות, שעדויותים נאספו בתחקיר המתמשך. מצד שני, בלומברג סירב להציג חלק או את כל העדות שלטענתו גבה ביותר מ-100 ראיונות שקדמו לפרסום הדברים.

לפי הסיפור של בלומברג, ב-2015 החלה אמזון לבדוק את הסטארט-אפ Elemental Technologies, שהיה מועמד פוטנציאלי לרכישה, ותוכנן להשתלב בעולם הזרמת תכני וידיאו. בין שאר הליכי בדיקת הנאותות, נבדק השרת של Elemental, שמוטמע אצל הלקוחות לטובת ההזרמה. השרתים יוצרו בחברת סופר-מיקרו מסן חוזה, מגדולות היצרניות של לוחות אם של שרתים. שרתי אלמנטל נלקחו לבדיקה אצל צד שלישי בקנדה.

שבב זעיר, לא גדול בהרבה מגרגר אורז, שלא היה חלק מהעיצוב

החוקרים של ספקית האבטחה צד ג' מצאו בלוח האם שבב זעיר, לא גדול בהרבה מגרגר אורז, שלא היה חלק מהעיצוב המקורי של לוחות האם, משמע, הוא הושתל שם. בלא קשר, אמזון רכשה את החברה, ודיווחה על הגילוי לרשויות בארצות הברית. או-אז קהילת המודיעין חשה צמרמורת: שרתי אלמנטל נמצאים בדטה סנטרים של משרד ההגנה, במערך תפעול הרחפנים של ה-CIA, וברשתות של ספינות מלחמה של חיל הים.

אפל הייתה לקוח חשוב של סופר-מיקרו ותכננה להזמין יותר מ-30,000 שרתים שכאלה בעבור רשת גלובלית חדשה של דטה סנטרים. שלושה בכירים באפל אמרו כי בקיץ 2015 הם מצאו שבבים זדוניים על לוחות האם של סופר-מיקרו. אפל ניתקה את קשריה עם סופר-מיקרו בשנה שלאחר מכן, במה שהיא תיארה כסיבות שאינן קשורות לכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים