"המטרה שלנו היא לשנות את ציפיותיהם של המשתמשים"

"בעולם המשתנה של הענן, תקיפות סייבר, ציות לרגולציות וטרנספורמציה דיגיטלית יש לשנות את ציפיותיהם של המשתמשים בנוגע לתוצאות שיכולות לנבוע מניהול נתונים" אמר רוברט האמר, יו"ר, נשיא ומנכ"ל קומוולט

רוברט (בוב) האמר, יו"ר, נשיא ומנכ"ל קומוולט. צילום: נחמה אלמוג

"המטרה שלנו בעולם המשתנה הזה של הענן, תקיפות סייבר, ציות לרגולציות וטרנספורמציה דיגיטלית היא לשנות את ציפיותיהם של המשתמשים שלנו בנוגע לתוצאות שיכולות לנבוע מניהול נתונים, כמו שעשו חברות כמו אובר, גוגל, ווייז אמזון או נטפליקס – הן העלו את הציפיות שלנו בנוגע לחיי היום יום שלנו באמצעות יישום של טכנולוגיה מתוחכמת, כמו AI ולימוד מכונה כדי לספק לנו תוצאות טובות יותר",
אמר רוברט (בוב) האמר, יו"ר, נשיא ומנכ"ל קומוולט בעשרים השנים האחרונות,

"אנו ממוקדים באספקת תוצאות ואנו עושים זאת באמצעות יישום של טכנולוגיה מתוחכמת, אוטומציה ושימוש יצירתי בלימוד מכונה ו-AI – כדי לספק תוצאות אוטומטיות בניהול נתונים", אמר.

האמר דיבר במליאת הפתיחה של כנס הלקוחות השנתי של החברה, Commvault GO 2018, שנחתם בסוף השבוע שעבר בנשוויל שבארצות הברית, בהשתתפות למעלה מ-2,000 מומחי נתונים שהגיעו לכנס מרחבי העולם. האמר נשא את נאומו במליאת הפתיחה יחד עם אל בונטה, סגן נשיא בכיר מאז 1999 ומנהל התפעול שלה מאז 2003.

לדברי האמר, "פלטפורמת הנתונים של קומוולט היא ייחודית בהיותה בנויה על ארכיטקטורה ממוקדת נותנים – לעומת ארכיטקטורה ממוקדת אחסון. לכן, המפתח לאספקת תוצאות הוא להוסיף חדשנות לפלטפורמה שלנו, כמו אינדוקס ארבע ממדי, AI, אינטגרציה, אוטומציה מתקדמת ומאגר נתונים וירטואלי פתוח".

הוא ציין כי "יש שלושה גורמים מבדלים בסיסיים בפלטפורמת הנתונים של קומוולט לעומת כל יצרן אחר בתעשייה: הראשון, פישוט נתונים – מכל תשתית, מכל פורמט מדיה, מכל יישום, מכל עומס עבודה ומכל שחזור שנדרש – דבר שמאפשר יכולת ייחודית לשנע ולנהל נתונים מ-VM לענן, מחצרות הלקוח לענן ומענן אחר למשנהו, ובחזרה לתשתית בחצרות הלקוח".

"השני, הוא יכולת האינדוקס הרחבה שלנו – האינדוקס הארבע ממדי שלנו מאפשר הרבה יותר מאשר היבטי מטה-דטה של קובץ, שכוללים בדרך כלל בין שמונה לעשרה מאפיינים שונים. הוא מאפשר מבט רב ממדי, עם מספר כמעט אינסופי של מאפיינים – למשל מאפיינים הקשורים לתוכן, להקשר, למיקום וליחסים בין נתונים", אמר.

"הגורם המבדל השלישי הוא הגמישות הייחודית באחסון, בשינוע ובהגירה של נתונים על פני ולרוחב ענן ציבורי, ענן פרטי, ענן היברידי ועל פני שירות ענן לפי דרישה. יתרונות הפלטפורמה הנובעים מתכונות אלה הם יעילות, הפחתת העלויות של ניהול הנתונים וביטחון בציות לרגולציה – וכל אלה מספקים גמישות, יכולת התרחבות ומודעות לכל הנתונים בארגון כדי לנהל אותם", ציין האמר.

בונטה המשיך את הרצאת המליאה ואמר כי "מעל הפלטפורמה הזאת שלנו, מצויים המוצרים החדשים שהכרזנו עליהם – תחילה גיבוי ושחזור מלא, הוספנו את תוכנת Hyperscale, כמה מוצרים הקשורים לתזמור ולאוטומציה, ומגוון חדש של מוצרי Activate".

שינוי בממשק המשתמש של החברה בדצמבר

שני המנהלים הבכירים, שהרבו להתלוצץ על העובדה שהם עובדים יחד מזה שלושים שנה, ו"נאלצים לסבול זה את זה" זמן כה רב, הרחיבו בהרצאתם גם על השינוי הצפוי בממשק המשתמש של החברה, שיושק בדצמבר. בממשק ישולבו טכנולוגיות של AI ולימוד מכונה לצורך ניתוח וביצוע משימות של ניהול נתונים אוטומטי לרוחב הארגון, והוא אף יספק פונקציות אנליטיות ועזרים חזותיים חדשים.

בונטה הוסיף כי "גיבוי עצמאי הוא כאילו שיש לכם צוות שלם של מנהלים דיגיטליים, הממוקדים בהשגת התוצאות המבוקשות – שמבצעים שלל משימות משעממות ומספקים ניתוח חכם ותפעול אוטומטי ומספקים דיווח בזמן אמת".

לדבריו, היישום של AI בממשק כולל תפעול עצמאי, המפחית את זמן הגיבוי מ-40 דקות לארבע בלבד, מספק שחזור דינאמי, מאיץ את זמן ההתאוששות מאסון ואת הטיפול באנומליות על ידי הפחתת מספר ההתרעות להכרחיות בלבד. המערכת, הוסיף, אמורה ללמוד ולהשתנות בעקבות כל גיבוי, ולהתאים את עצמה לכל סביבה ארגונית.

בונטה סיפק דוגמה שבה ארגונים בינוניים עם 450 מכונות וירטואליות ו-35 שרתים פיסיים, כמו גם מערכות ארגוניות נוספות רבות – המייצרים לרוב יותר מ-48,000 אירועים במשך תהליך הגיבוי. באופן כללי, ציין בונטה, שימוש בלוחות המחוונים עשוי להפחית את מספר האירועים לכמה מאות, אבל השימוש באנליטיקה ובלימוד מכונה בפלטפורמה של החברה מפחית את המספר לשישה אירועים בלבד של טיפול באנומליות.

שבעה ימים לעומת שישה חודשים

בהקשר לשחזור והתאוששות מאסון, ציין בונטה כי אין זה עניין של אם, אלא עניין של מתי תיפגע חברה מתקיפת סייבר. בהרצאה הוצג המקרה של חברת השילוח הגלובלית הדנית הגדולה בעולם, מרסק, שחוותה תקיפת סייבר שגרמה לקריסה של כל מערכותיה. טים צ'אמבלי, ארכיטקט תשתיות בחברה סיפור בפתיחות מרשימה על התקיפה ועל ההתאוששות.

לדבריו, מדי 15 דקות, כלי שיט של מרסק עם בין  10 ל-25 אלף מכולות עוגן בנמל, כך שההשלכה של התקיפה הייתה משמעותית. החברה איבדה בעקבות התקיפה 4,000 שרתים, 45 אלף מחשבים שולחניים ויותר מ-1,000 יישומים ואת כל התשתית. ההתאוששות, לדבריו, בזכות הכלים של קומוולט, ארכה שבעה ימים, לעומת שישה חודשים בממוצע עם תוכנות אחרות.

נושא חשוב נוסף שהודגש בהרצאת המליאה היה החשיבות של המודעות לקיום הנתונים וניצול מערכות מופשטות לאור תקנות ה-GDPR. "אי אפשר לנהל נתונים אם לא יודעים על קיומם. אחוז ניכר מהנתונים במרבית הארגונים הוא מעין 'בור שחור' של נתונים לא מנוהלים. החברות לא יודעות אילו נתונים לשמור, למחוק, או לשנע לאחסון זול יותר. כדי לנהל נתונים ביעילות, על הארגונים לדעת כמה דברים בסיסיים עליהם – מהם הנתונים הללו, מי יצר אותם, כיצד הם מאובטחים ועוד ועוד.

לדברי האמר, האינדוקס הארבעה ממדי בפתרון החדש של החברה "פותר את כל השאלות האלה ומסייע לארגונים להבין לעומק את היקף הנתונים ומשמעותם עבור הארגון ולנהל אותם באופן יעיל ולהשיג מהם את הערך, כמו ציות לרגולציה וניתוח מתקדם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים