תוכן שיווקי

"קמעונות בהפרעה": האתגר וההזדמנות

היזמיות יעל קוכמן ואלה פוכט, מייסדות Re:Tech - מרכז חדשנות לעולם הריטייל: "הטלטלה שעובר ענף הקמעונות היא 'הלחם והחמאה' של חברות סטארט אפ ישראליות, שמפתחות פתרונות לאתגרים שאתם הוא מתמודד"

18/10/2018 12:47
מימין: אלה פוכט ויעל קוכמן, מקימות Re:Tech. צילום: יח"צ

התעשייה הקמעונית עומדת בפני אתגרים גדולים ומשנה את פניה בשל כניסתן המטלטלת של טכנולוגיות חדשות לזירה העסקית. חברות נדרשות לשרת דור צעיר ודיגיטלי יותר, בזמן בו תפיסת חוויית הקנייה עוברת שינויים משמעותיים. ההבנה כי "הקונה במרכז" מכתיבה את אופי וקצב אימוץ החידושים, הכלים הטכנולוגיים והפלטפורמות בתחום.

בצד המעבר לסחר אונליין, שינויים דרמטיים בענף מורגשים גם עם כניסתם של כלים כגון בינה מלאכותית, רובוטיקה מתקדמת, הדפסה תלת ממד, חיישנים והאינטרנט של הדברים. השיווק הקמעוני, שבאופן מסורתי התמקד ביצירת מותג ותדמית וניהל שיחה חד סטרית עם הלקוחות, צריך להתמודד עם "השיבוש הקמעוני". יצרני מותגים וקמעונאים המעוניינים לשרוד בזירה חייבים לאמץ אסטרטגיה הוליסטית, שתסייע להם להתמודד עם אתגרי השינויים שעוברים על הענף, לצד אימוץ ארגז כלים תומכים בתחומי הרכש, ניהול העובדים, המלאי, הרגולציה, חוויית הלקוח וכדומה.

כאן נכנסות לתמונה צמד היזמיות יעל קוכמן (מנכ"לית) ואלה פוכט (שותפה וסמנכ"לית פיתוח עסקי), מייסדות Re:Tech – מרכז חדשנות לריטייל טק, הממוקם בלב תל אביב ומתמקד בסטארט-אפים בתחום הקמעונות. המרכז שם לעצמו מטרה לחבר בין טכנולוגיות ישראליות לענקיות בינלאומיות הפעילות בזירה הגועשת. השתיים, שצברו קילומטראז' בהיי-טק, בחברות כמו TeraData ,eToro ו-Roojom, הבינו את הפוטנציאל הטמון בתחום שהולך וגדל בהתמדה: בשנים האחרונות צצים יותר ויותר סטארט-אפים עם פיתוחים טכנולוגיים הפונים לקמעונים, ואלה מבינים שהם יכולים להיעזר בחברות הצעירות כדי להגיע לשוק יותר מהר, לשפר את חוויית הלקוח ולהגדיל את ההכנסות והרווחיות שלהם. המספרים אומרים שאם ב-2015 הושקעו 160 מיליון דולר בעולם הריטייל-טק, שנה לאחר מכן עמד המספר על 360 מיליון.

הסטארט-אפים הישראליים שישיטו את הספינה הסוערת לחוף מבטחים

ככלל, אמרה פוכט, "אנחנו עובדות עם כמה מהשחקנים הכי גדולים בשוק הבינלאומי, שמחפשים נואשות פתרונות טכנולוגיים שיעזרו להם להתגבר על הקשיים שהם נתקלו בהם בעקבות השינויים הגדולים בשוק. בדומה לחברות בתחומים אחרים, שמחפשות את הטכנולוגיה החדשנית ביותר בישראל, אנחנו מאמינות שמפה תגיע הטכנולוגיה שתציל את הענף ותאפשר להילחם בענקיות כמו אמזון, שמנסות להפוך למונופול".

Re:Tech מחפש חברות בכל תחום שיש לו קשר לעולם הקמעונות – ממציאות רבודה ו-וירטואלית ועד לבינה מלאכותית ולסייבר, ובעיקר כאלה שיש להן מוצר מוכח, או לפחות כזה שעבר בדיקת היתכנות. כבר כיום עובד Re:Tech עם יותר מ-250 סטארט-אפים ולמעלה מ-2,000 יזמים, והמספר צומח בהתמדה. "אנחנו מפגישות את הענקיות הבינלאומיות עם הפתרונות המתקדמים, שנותנים מענה לאתגרים שיש להן בעולם הריטייל״, סיפרה קוכמן. לדבריה, "תעשיית הקמעונות שמרנית באופייה, אך אט אט מחלחלת בקרב הקמעונאים ההבנה שאין להם ברירה אלא להיכנס לעולם הטכנולוגי. חלקם לא מצליחים לעשות את הטרנספורמציה, כי הם לא מכירים את האקו-סיסטם של קהילת הסטארט-אפ הישראלית וצריכים גופים שיעזרו להם לעשות את זה. בשביל זה אנחנו כאן, לדאוג שהשידוך יעבוד".

המרכז פועל כיום רק מול קמעונים בשוק הבינלאומי, כמו Asos ו-eBay, ומחבר בינם לבין סטארט-אפים הישראליים.

כנס Retail Disrupt 2018

כנס Retail Disrupt, שקבוצת אנשים ומחשבים תקיים ב-29 בחודש זה בשיתוף Re:Tech במתחם האירועים LAGO שבראשון לציון, עוסק בעולם הקמעוני החדש, ויוצר מקום מפגש ייחודי עבור בכירים ומקבלי החלטות בענף. בין המשתתפים נמצאים כמה מהקמעונאים הגדולים בעולם, סטארט-אפים חדשניים וחברות טכנולוגיה גדולות, המפתחות פתרונות לקמעוניות המובילות בעולם. לדברי בן פלד, מארגן הכנס מטעם אנשים ומחשבים, "Retail Disrupt 2018 הוא המשכו הישיר של הכנס הקודם, שנערך בשנה שעברה. הכנס הראשון משך כ-750 משתתפים, נקרא FashTech והתמקד בטכנולוגיות בתחום האופנה. מאז, הרחבנו את עולמות התוכן של הכנס, על מנת לכסות את כל התחומים המעסיקים את הקהילה העסקית – טכנולוגיה קמעונאית וחדשנות בענף".

באירוע יציגו עשרות חברות סטארט-אפ, ביניהן Brand Total ,Twiggle ,Bring ,Twine ,Syte ,RFKeeper ,Mmuze ו-Cyberint, וידברו בו בכירים מחברות ענק בעולם הריטייל, כגון Asos ,JD ,Bloch ו-Myntra.

במטרה לקדם חדשנות ישראלית ולשתף פעולה עם סטארט-אפים צעירים, רנואר מצטרפת לכנס זו השנה השנייה. במסגרת האירוע, תיפגש הנהלת חברת האופנה עם נציגי 10 סטארט-אפים, על מנת לבחון שיתופי פעולה. עוד יתארח בכנס אורח מיוחד מטעם ענקית האופנה היפנית Uniqlu.

לדברי פוכט, "Retail Disrupt הוא הכנס היחיד בארץ שמפוקס על טכנולוגיה וחדשנות בעולם הקמעונות ומפגיש תחת קורת גג אחת חברות קמעוניות מהמובילות בעולם עם סטארט-אפים חדשניים מהשורה הראשונה. אני שמחה לראות כזו היענות גבוהה מחברות בינלאומיות להגיע לארץ על מנת להכיר את הפתרונות שיעצבו את העתיד של עולם הקמעונות".

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים