אפל מתרחבת בתחום המוזיקלי: רכשה את Asaii – סטארט-אפ לניתוח מוזיקה

הכלים של הנרכשת עשויים לסייע לענקית מקופרטינו בתחרותה מול מובילת התחום, Spotify, בשלל יכולות שכוללות אמצעים לשליטה בהזרמות המוזיקה בעבור אמנים ולייבלים קטנים, ואפילו כלי לזיהוי של תופעות פיראטיות בתחום

צילום אילוסטרציה: BigStock

סטארט-אפ האנליסטיקה המוזיקלי Asaii ייסגר החודש משום שנרכש בסכום של פחות מ-100 מיליון דולר על ידי אפל, כך לפי דיווח שפורסם ב-Axios אתמול (א').

Asaii עשויה לסייע לאפל להתחרות בשירות המוזיקה המצליח Spotify, כדי שגם הענקית מקופרטינו תוכל לעבוד ישירות מול אמנים קטנים יותר, כמו חברות קטנות להפקות מוזיקלית.

Asaii הודיעה כבר בחודש שעבר כי היא סוגרת את השירות שלה, שכלל מעין "לוח מחוונים" שאפשר ללייבלים מוזיקליים ולמוזיקאים עצמאיים לעקוב אחרי ניתוחי ההזרמות של התכנים שלהם, וכן כלים המסייעים להם לזהות שימוש לא מותר במוזיקה שבבעלותם והפרת זכויות.

השירות, שמכונה "פלטפורמת A&R (ר"ת Artists and Repertoire) אינטרנטית אוטומטית", יכול לזהות הפרת זכויות של אמנים בשלבים ראשונים ממש, כשהטענה היא שהכלי יודע לזהות את העבירה על החוק קרוב ל-10 שבועות לפני שהתכנים שהופרו מגיעים לתרשימי ההורדות, וזאת על פי ניתוח נתונים משירותי הזרמות שונים כולל Spotify ו-SoundCloud, עם כ-70 אחוזי הצלחה.

כמו כן סיפקה החברה טכנולוגיה מתקדמת להמלצות על מוזיקה, ששמה Asaii Recommend – ושיודעת ליצור רשימות השמעה מותאמות אישית אלגוריתמית, כמו גם להמליץ למשתמש על שירים ופלייליסטים על בסיס הרגלי האזנה שלו.

החברה, שבסיסה בסן פרנסיסקו, הייתה פיינליסטית בגמר תחרות הסטארט-אפים Midemlab, שנערכה מוקדם יותר השנה. לפי מה שידוע על הישגיה עד כה, צוות הסטארט-אפ והטכנולוגיה שפיתחו עשויים להיות שימושיים לקידום לוח המחוונים שעליו שוקדת אפל ב-Apple Music for Artists שלה. Asaii יכולה לשחק תפקיד בשיפורים עתידיים לכלי הזה, שהוא ככל הנראה אמצעי חשוב בעבור Apple Music במאמציה מול Spotify, משום שזה יכול להיות שימושי לשיפור המדור For You של אפל מוזיקה.

מחזקת את Apple Music ברכישות ויכולות

בחודש שעבר השלימה אפל את רכישת אפליקציית שזאם – שמספקת שירות זיהוי מוזיקלי לפי האזנה לצלילים – וגם זו עסקה שאמורה לחזק אותה מול Spotify, שהיא השירות המוביל בתעשייה בתחום הזרמת המוזיקה כיום.

אפל – ששירות ההזרמה שלה גדל במהירות, אבל שעדיין יש לה רק חצי ממספר המנויים בתשלום של המתחרה Spotify – אמרה כי שזאם הוא אחד הפריטים הפופולריים ביותר ב-App Store שלה, ושהביקוש לו תמידי ועקבי. שתי החברות לא גילו את התנאים הכספיים של העסקה, אולם אתרי החדשות הטכנולוגיים Recode ו-TechCrunch, שציטטו ממקורות אנונימיים, טוענים כי הסכום שהשקיעה אפל ברכישה עמד על כ-400 מיליון דולר.

המהלך של אפל עשוי לשפר את ה-Apple Music – שירותי הזרמת המוזיקה של הענקית – אשר כבר מקושר מתוך שזאם. היכולת לזהות שיר היישר מתוך ה-Apple Music או מ-iTunes תהפוך את האזנה לחוויה חלקה אפילו יותר בעבור המשתמשים.

כדאי לזכור, אגב, שהתחרות העזה בשוק המוזיקה אינה רק מול Spotify אלא גם מול שירות הזרמות הווידאו יוטיוב, שנמצא בידי היריבה המרה של אפל, גוגל.

עוד יריבים בתחום הם SiriusXM אחזקות, חברת רדיו מסיאטל שבארצות הברית, שהודיעה בסוף ספטמבר כי היא רוכשת את שירות הזרמת המוזיקה הוותיק פנדורה, בעבור כ-3.5 מיליארד דולר.

ל-SiriusXM יש יותר כבר כיום יותר מ-36 מיליון מנויים בצפון אמריקה ופנדורה, המספקת הזרמת מוזיקה במתכונת חינמית ולמנויים משלמים, מתגאה ביותר מ-70 מיליון מאזינים חודשיים. לטענת SiriusXM, המיזוג יהפוך אותה לחברת הבידור מתחום האודיו הגדולה מסוגה, עם מעל 7 מיליארד דולר הצפויים להוות הכנסות בתום שנת 2018.

אפל ו-Asaii לא הגיבו בינתיים לפרסומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים