מחקר: כלים אוטומטיים להתאוששות מדליפה חוסכים מחצית מהעלויות

ארגונים שיישמו כלים אוטומטיים דיווחו שהם מסוגלים לקצר ב-30 אחוז את הזמן הנדרש על מנת לזהות, להכיל ולהתאושש מאירוע דליפת נתונים

תומר צוקר, מנהל קבוצת פתרונות אבטחת מידע ביבמ ישראל. צילום: יח"צ

ארגונים שהפעילו תכניות להתאוששות מאירוע דליפת נתונים ותוכניות לשחזור ולהמשכיות עסקית הפחיתו את מספר האירועים הדומים ב-30% ואת העלויות הנובעות מאירועים שכאלה בשיעור של עד 50%. זאת, לעומת ארגונים בלא תכניות התאוששות, כך עולה ממחקר של יבמ בשיתוף מכון פונימון.

על פי החוקרים, "לאחר אירוע דליפת נתונים, למנהלים אין זמן לבזבז בעת שהמתחרים ממשיכים בעסקים כרגיל. לכן, נדרש ליישם טכנולוגיות המסייעות לארגונים – לרבות פלטפורמות ענן, יישומי בינה מלאכותית, כלי אוטומטיזציה וחיזוי אנליטי. זאת, על מנת לסייע בהגנה מפני אירועי אבטחת מידע – ולאחריהם".

חסכון  של 44 ימים מהזמן הנדרש לזיהוי אירוע הפריצה

מהמחקר עולה כי ככל שלארגון נדרש זמן רב יותר על מנת לזהות, להכיל ולהתאושש מאירוע דליפת נתונים – כך גדל גם הנזק הכספי, הזמן והיקף המשאבים על מנת להתמודד אתו. חברות דיווחו שהן חסכו בממוצע 44 ימים מהזמן הנדרש לזיהוי אירוע הפריצה, ו-38 ימים בתהליך ההכלה והטיפול באירוע הזה.

המחקר מצא כי 60% מהמשתתפים המיישמים תכנית התאוששות מאירועי דליפת נתונים כבר משתמשים כיום בכלים אוטומטיים על מנת לקדם התאוששות מהירה. ארגונים אלה דיווחו שהם מסוגלים לקצר ב-30% את הזמן החציוני הנדרש על מנת לזהות, להכיל ולהתאושש מאירוע דליפת נתונים;

הם מקטינים את העלות של כל יום בטרם אירוע האבטחה טופל בשיעור של יותר מ-50%; הם מצמצמים ביותר מ-20% את הסיכון להפרעה לפעילות העסקית המהותית שלהם; והם מצמצמים את ההסתברות לאירוע חוזר של ביותר מ-30%.

"המחקר מחזק את הקריאה לארגונים ליזום ולהטמיע פתרונות חדשים למלחמה באיומי הסייבר ההולכים וגוברים" נכתב, "נקיטת צעדים יזומים ומקדימים משפיעה משמעותית על בריאות המערכות הארגוניות, היעילות התפעולית וכן על המוניטין של החברה".

לדברי תומר צוקר, מנהל קבוצת פתרונות אבטחת מידע ביבמ ישראל, "הלקח המרכזי מתוצאות המחקר הזה נוגע להזדמנות העצומה שיש לארגונים בעידן הדיגיטלי להגן באופן יעיל יותר על עצמם, על העובדים ועל הלקוחות שלהם. איומי סייבר הם אתגר עסקי אמיתי, והם עתידים להמשיך ולהתפתח. עם זאת, אימוץ פתרונות חדשניים מסייע לשפר את ההמשכיות העסקית של ארגונים סביב העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים