אינטל מציגה: מעבדים ראשונים בדור ה-9 של ה-Core

המעבדים החדשניים כבר מוצעים להזמנה מוקדמת וישווקו החל מבעוד עשרה ימים ● בתחילת נובמבר, לפי הכרזה של אינטל, היא תשחרר עוד 7 מעבדים שולחניים, אבל אלו כבר לא יהיו מעבדי מיינסטרים

הוברחו אל מעבר לגבול. מעבדי ה-Core של אינטל. צילום: אינטל

אינטל הכריזה אתמול (ב') באופן רשמי על המעבדים הראשונים בדור ה-9 של מעבדי ה-Core של החברה. כמו כל הדורות האחרונים גם המעבדים החדשים הללו, שמכונים גם Coffee Lake Refresh, מיוצרים בליטוגרפיה של 14 ננו-מטר.

החברה חשפה את שלושת מעבדי המיינסטרים הראשונים בדור החדש, וביניהם מעבד Core i9 שאליו מתייחסת החברה כאל מעבד המשחקים ויצירת התוכן הטוב ביותר שיש כיום בשוק. מעבדים אלו כבר זמינים להזמנה מוקדמת, והם יהיו על המדפים בשוק כבר החל ב-19 בחודש הנוכחי.

מעבד ה-Core i9-9900K מציע מהירות בסיסית של 3.6 גיגה-הרץ, עם מהירות טורבו מרבית לליבה היחידה של 5.0 גיגה-הרץ. מדובר במעבד שמציע 8 ליבות פיזיות, שפועלות כ-16 ליבות לוגיות שמגיע עם 16 מגה-בייט זיכרון מטמון חכם.

גם ל-Core i7-9700K יש 8 ליבות אך הן אינן תומכות בעבודה בריבוי נימים, והמהירויות שלו הן 3.6 ו-4.9 גיגה-הרץ, בלי ועם טורבו בהתאמה. זיכרון המטמון המוצע הוא 12 מגה-בייט. Core i5-9600L גם אינו תומך בעבודה בריבוי נימים, והוא כבר מצויד ב-6 ליבות במהירויות של 3.7 ו-4.6 גיגה-הרץ בהתאמה, ומצויד ב-9 מגה-בייט זיכרון מטמון חכם.

כל שלושת המעבדים החדשים הם מעבדים שפתוחים להמהרה והם תומכים בשני ערוצי זיכרון DDR4 במהירות של 2,666 מגה-הרץ ובזיכרון ה-Optane של אינטל עצמה. כן הם תומכים בעד 40 ערוצי PCIe ומציעים TDP של 95 וואט, כנהוג עבור מעבדי המיינסטרים השולחניים של החברה. המחירים יהיו 488, 374 ו-262 דולרים בהתאמה.

במקביל אינטל השיקה גם את Z390, ערכת שבבים חדשה. לוחות אם המבוססים על ערכת שבבים זאת יאפשרו העברת חשמל משופרת לטיוב הביצועים של מעבדי שמונה ליבות ולצורך המהרה נוספת. Z390 כוללת תמיכה ב-USB 3.1 Gen, שבב אלחוטי תומך תקן 802.11ac וכגן תמיכה בזכרונות ה-Optane.

"המטרה שלנו היא לספק ביצועים מובילים עבור כל מגזרי המחשוב וקווי המוצרים. ההכרזה של היום מדגישה את היכולת שלנו לעשות את זה בדיוק, וזה כולל את המעבד הכי טוב לשוק המשחקים. בין אם אתם שחקני מחשב, יוצרי תוכן או מקצוענים המשתמשים באפליקציות תחנות העבודה המתקדמות ביותר שיש, אינטל עם השותפות שלה ממוקדים באספקת פלטפורמות מאוזנות עם ביצועים מובילים באופן מציאותי ועם יכולות שאפילו עולות על הצרכים", אמר אנאנד סריווסטה, סגן נשיא ומנכ"ל מערכות שולחניות וערוצים בקבוצת מחשוב הלקוחות של החברה.

הביצועיסטים בהמשך

בתחילת נובמבר, לפי הכרזה של אינטל, היא תשחרר עוד 7 מעבדים שולחניים, אבל אלו כבר לא יהיו מעבדי מיינסטרים – הפעם מדובר במעבדים ששייכים למשפחת מעבדי ה-Core X של החברה, או מעבדי האקסטרים שלה.

מדובר בסדרה שאותה מייעדת החברה בעבור מי שרוצה ביצועים חזקים באמת עבור המחשב השולחני. זה בא לידי ביטוי בכך שצריכת הכוח של המעבדים הללו עומדת על 165 וואט בממוצע. כמו אחיהם למיינסטרים, הם פתוחים להמהרה, תומכים בזיכרון DDR4-2666, אבל כבר בארבעה ערוצים, וזאת לצד תמיכה בזיכרון Optane. הם גם תומכים עד 68 ערוצי PCIe 3.0.

הכוכב ברשימה הוא ללא ספק ה-Core X i9-9980XE, שמציע לא פחות מ-18 ליבות עם תמיכה ב-36 ליבות לוגיות ועם 24.75 מגה-בייט זיכרון מטמון חכם. הליבות עובדות במהירות בסיסית של 3.0 גיגה-הרץ ויכולות להגיע למהירות מרבית של 4.5 גיגה-הרץ. המחיר לא פחות מ-1,979 דולרים.

המעבד שנמצא בקצה השני של הרשימה הוא Core X i9-9800X, עם 8/16 ליבות, 1.65 מגה-בייט זיכרון מטמון חכם, ומהירויות של 3.8/4.5 גיגה-הרץ. המחיר יהיה 589 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים