אודי ניסימיאן, מנמ"ר משרד המשפטים: "שמירה על איכות הסביבה – מוטו מרכזי בממשלה"

"משרד המשפטים הוא יצרן אדיר של נייר, ואנחנו פועלים לצמצום המגמה באופן משמעותי", אמר עו"ד נסימיאן ● לדבריו, "אנחנו סורקים כבר במשך שנתיים ברציפות מסמכים, ונסיים את סריקת הארכיב בתוך שנתיים" ● הוא ציין, כי המגמה במשרד המשפטים, כמו בכל הממשלה, היא להפחית את כמות ההדפסות

"בשנים האחרונות הפכה השמירה על נושאי איכות הסביבה, והסיוע של ה-IT בכך, למוטו מרכזי עבור כל משרדי הממשלה", כך אמר עו"ד אודי ניסימיאן, מנמ"ר משרד המשפטים.

עו"ד ניסימיאן דיבר במסגרת פאנל "ירוק" שנערך באירוע השקת שנת העסקים ב-ICT המקומי, KickOff 2010. מנחה האירוע, שנערך אתמול (ד') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה בהפקת אנשים ומחשבים, היה פלי הנמר, נשיא הקבוצה. הפאנל עצמו הונחה על ידי יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. במסגרת האירוע חולקו אותות הצטיינות ל-17 מנמ"רים, מנהלי אבטחה ומנהלי טכנולוגיה בארגונים

לדברי עו"ד ניסימיאן, "משרד המשפטים הוא יצרן אדיר של נייר, ואנחנו פועלים לצמצום המגמה באופן משמעותי. אנחנו סורקים כבר במשך שנתיים ברציפות מסמכים, ונסיים את סריקת הארכיב בתוך שנתיים". הוא ציין, כי המגמה במשרד, כמו בממשלה כולה, היא להפחית ככל הניתן את כמויות ההדפסה. "אנחנו מקימים מערכת מורכבת לניהול הקלט והפלט במשרד", אמר. היבט ירוק נוסף, סיים ניסימיאן, הוא בהקמת מרכזי מיחשוב ירוקים, הפועלים על קירור מים.

שלום אביטן, מנהל תחום חדרי המחשב באלכסנדר-שניידר, אמר, כי המגמה הירוקה בתחום תשתיות המיחשוב תופסת תאוצה, בשל התועלות הטמונות בה. לדבריו, המגמה תימשך גם השנה. אביטן אמר, כי חברתו פועלת בעולם ה-IT הירוק, בין השאר באמצעות תכנית ליסינג תפעולי המאפשרת לארגוני אנטרפרייז לשדרג את חדרי המחשב שלהם, או לבנות חדרי מחשב חדשים יעילים בפן האנרגטי, משמע ירוקים – ללא השקעה ראשונית כמעט.

לדבריו, מאות חברות אנטרפרייז ומשרדי ממשלה בישראל מנהלים חדרי מחשב, שרובם המכריע הם מיושנים ומתקשים לתמוך בצרכי הארגון. "הבעיות העיקריות הן חום רב, אספקת חשמל ואתגרים בתחום ניהול הכבילה. גורמים אלו מאלצים את החברות לשדרג את תשתית חדרי המחשב או להקים חדשים", אמר. הוא הזכיר בעיה נוספת – "העלייה בגובה חשבון החשמל של חדרי המחשב, הנובעת מהעלייה במחירי האנרגיה, הצמיחה במספר השרתים והחלפת ציוד ה-IT בציוד חדיש ורב עוצמה".

רן שלום, מנמ"ר עיריית פתח תקווה, אמר, כי "אנחנו מחויבים לשמור על משאבי הטבע למען הדורות הבאים, כמו גם מתוך רצון לשמור על איכות סביבה". הוא פנה לספקים באולם ואמר, כי "יש בתחום הירוק הרבה כסף. תביאו לנו פתרונות ונשמח להשתמש בהם". שלום ציין שבכוונת העירייה ליישם פרויקט של WLM – ניהול מחזור חיי הבזבוז. "המטרה היא שה-IT ימדוד את היקף המיחזור, נמדוד זבל ונבחן את מהותו, האשפה תופרד מהארנונה וכל אזרח יחויב לפי כמות הזבל שייצר".

עצמון מינס, מנמ"ר אגד תעבורה, אמר, כי "אגד דוחפת את השימוש בכרטיס החכם, על מנת להביא לצמצום כרטיסיות ושאר מוצרי נייר באוטובוסים". הוא הוסיף, כי במטה החברה "הכנסנו מדפסות ארגוניות בודדות וצמצמנו את כמות ההדפסות הכוללת". היבט ירוק נוסף, ציין, מתבטא בכך ש-"הכנסנו מערכת טלפוניית IP, שבעזרתה מקבלים פקסים בתוך המחשב ולא מנייר". הוא סיים באמרו, כי "גולת הכותרת היא האוטובוסים הירוקים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים