איזה אלבומים אנשים הכי רוצים שאלקסה תשמיע להם?

אד שירן מככב ברשימה שסיפקה ענקית הקמעונות ● לצידו גם אדל, מייקל ג'קסון המנוח ודואה ליפה ● אלו הם השמות הבולטים ברשימת ההשמעה של העוזרת הקולית

מצליח במיוחד. שילוב אלקסה ברמקול אקו. אילוסטרציה: BigStock

ענקית הקמעונות אמזון פרסמה בימים אלו רשימה של האלבומים המבוקשים ביותר שאנשים מבקשים מאלקסה לנגן בעבורם. הזמר הפופולרי ביותר אצל משתמשי הרמקול החכם אקו של אמזון, שבו "חיה" אלקסה העוזרת האישית הקולית, הוא הבריטי אד שירן, שללא ספק אהוב מאוד כיום לפי תוצאות הטבלה.

אלבומו האחרון של שירן, המכונה "÷", שנמכר ביותר מ-2.5 מיליון עותקים, הוא המבוקש ביותר להשמעה דרך הרמקולים החכמים המופעלים על ידי אמזון, כך חשפה החברה. למעשה, אד שירן מאייש שלושה מתוך חמשת האלבומים המבוקשים ביותר, לפי דיווח של ה-BBC.

כדאי לזכור עם זאת שמכיוון הרשימה שפרסם ה-BBC, ושאמזון שחררה לכבוד ה-National Album Day, מתבססת על ביקושים של תושבי בריטניה, החיבה לזמר הג'ינג'י, שפעם נהג להופיע בקרן רחובות עם גיטרה, לא בהכרח מעידה על הצלחה דומה כלל עולמית.

אבל אין מה לדאוג – על פי פרסומים של אמזון מאוגוסט, האמן המבוקש ביותר להשמעה דרך אלקסה בארצות הברית הייתה אמנם האמנית טיילור סוויפט ואחריה אימג'ן דרגונס וקידס בופ קידס, אבל מי שמתמקם היטב במקום הרביעי הוא לא אחר מאשר אד שירן, שכנראה הצליח בכל זאת לחצות את האוקיינוס ולכבוש גם את לבבות האמריקנים.

שירן זוכה לאהדת הקהל הישראלי. אמנם לא על פי נתוני אלקסה, אלא פשוט לפי המצעד השנתי – במצעד השנתי של סוף שנת 2017 בגלגלצ הוא נבחר ל"איש השנה" וזכה בשיר השנה עם השיר "Shape of you", בנוסף לשלושה שירים אחרים שלו שהיו בעשרת הגדולים.

מבקשים לשמוע דברים מוכרים וותיקים

עוד שמות שנכללים בטבלה הם דואה ליפה הצעירה והמבטיחה, אבל גם אדל ומייקל ג'קסון המנוח – אמנים ותיקים שלא הוציאו אלבומים בשנה האחרונה. במקרה של אדל הסיבות הן רפואיות ובמקרה של ג'קסון – ובכן, עד שלא ימציאו טכנולוגיה להזרים מוזיקה מהעולם הבא כנראה שלא נזכה למשהו חדש לחלוטין מטעמו.

רשימת האלבומים הפופולריים ביותר של אלקסה חושפת פן שעשוי לעניין את תעשיית המוזיקה, וכנראה גם להטריד אותה. אנשים שמשתמשים בפקודות קוליות בכדי להזרים מוזיקה מבקשים מהעוזרים החכמים שלהם לשמוע ברוב המקרים שירים שהם כבר מכירים, בעוד שאמנים ושירים חדשים נשארים מחוץ לתמונה.

רק שמונה מתוך 50 האלבומים המובילים של אלקסה שנכללים ברשימה הנוכחית יצאו השנה, ורק שניים מהם מטעם אמנים חדשים.

לעומת זאת, נתונים שנאספו על ידי ה-Official Charts Company שהיא חברת המצעדים הרשמית של בריטניה, מעידים על כך ש-16 מהאלבומים הנמכרים ביותר השנה הם חדשים, וש-3 אלבומים טריים שכאלו נכנסו לרשימת 40 האלבומים המצליחים ביותר בממלכה המאוחדת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים