בגלל רוסיה, ארה"ב תגן – וגם תתקוף – בסייבר במסגרת נאט"ו

"בקרוב נודיע רשמית כי ארצות הברית מוכנה להציע לנאט"ו את יכולות הסייבר שלה - אם היא תתבקש לעשות כך", אמרה קייטי ווילברגר, סגנית עוזר מזכיר ההגנה של ארה''ב לענייני ביטחון בינלאומיים שהוסיפה שההודעה שולחת מסר שנועד בעיקר לרוסיה

קמפיין פייק ניוז אנטי-נאט"ו

ארצות הברית צפויה להודיע ​​בימים הקרובים כי תשתמש ביכולות סייבר התקפיות, ולא רק הגנתיות, במסגרת נאט"ו, אם היא תתבקש לעשות זאת, כך אמרה בכירה בפנטגון. הרקע להודעה הוא החששות ההולכים וגדלים מפני השימוש המתגבר של רוסיה בסייבר.

נאט"ו, שהוא ארגון האמנה הצפון אטלנטית המונה 29 מדינות, זיהה את הסייבר כמתחם, כמרחב לחימה, לצד היבשה, האוויר והים, כבר בשנת 2014, אולם לא הגדיר במפורש מה כרוך בלחימה במרחב זה.

"בקרוב נודיע רשמית כי ארצות הברית מוכנה להציע לנאט"ו את יכולות הסייבר שלה – אם היא תתבקש לעשות כך", אמרה קייטי ווילברגר, סגנית עוזר מזכיר ההגנה של ארה"ב לענייני ביטחון בינלאומיים, במהלך ביקורו באירופה של ג'ים מאטיס, שר ההגנה האמריקני.

ווילברגר אמרה כי ארצות הברית תשמור על השליטה באנשיה וביכולותיה בתחום הסייבר – אך תשתמש ביכולות אלו כדי לתמוך בנאט"ו, אם היא תתבקש לעשות זאת. היא הוסיפה כי זהו חלק מהדחיפה אותה מובילה בריטניה, להגדלת היכולות בסייבר של נאט"ו.

נאט"ו – תיצור מרכז תפעול קיברנטי

בוועידת פסגה שהתקיימה באחרונה, המדינות החברות בנאט"ו אמרו כי נאט"ו תיצור מרכז תפעול קיברנטי, כדי לתאם את פעילות הסייבר של הארגון. עוד דובר בפסגה גם על שילוב יכולות בסייבר של מדינות בנפרד – לכדי פעולות משותפות של כלל המדינות החברות.

בשנה שעברה, בכירים בנאט"ו אמרו כי ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, נורבגיה, ספרד, דנמרק והולנד – עיצבו עקרונות של לוחמת סייבר, כדי להנחות את צבאותיהן לגבי מה שמצדיק ביצוע של מתקפת סייבר באופן נרחב יותר.

אנשי ביטחון בכירים משלוש המדינות הבלטיות – אסטוניה, ליטא ולטביה, החברות בנאט"ו – וכן בכירים מבריטניה, אמרו כי יש להם מידע מודיעיני על המאמצים האינטנסיביים של רוסיה בסייבר. כך, הם ציינו פריצות שביצעו האקרים רוסים, שנועדו להפיל רשתות אנרגיה ורשתות תקשורת אירופיות, לצד קמפיינים של הפצת מידע כוזב באינטרנט.

התערבות בוטה בבחירות לקידום טראמפ

כזכור, הממשל הרוסי התערב בבחירות לנשיאות ופעל נגד המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, ובמשתמע – כדי לסייע למועמד שבסופו של דבר נבחר, דונלד טראמפ הרפובליקני. מדובר היה במזימה נרחבת של פריצה מתוחכמת, לטובת הדלפת ופרסום מסמכים ממטה המפלגה הדמוקרטית.

כחלק מחקירת הפרשה, הוגש לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, דו"ח מודיעיני מיוחד כמה ימים לפני שסיים את תפקידו ופינה את הבית הלבן לטראמפ ולאנשיו. הדו"ח שילב בין הערכות של ה-CIA, ה-FBI וה-NSA, וקבע שוולדימיר פוטין, שליט רוסיה, הורה על ביצוע מתקפות סייבר שנועדו להטות את תוצאות הבחירות בארצות הברית לטובת טראמפ, כדי שיגבר על קלינטון. על פי הדו"ח, "מדובר בקמפיין חסר תקדים (בעוצמתו)". המבצע עליו הורה פוטין כלל, לפי סוכנויות הביון האמריקניות, מתקפות סייבר רחבות ופעולות פריצה שכוונו נגד גופים במפלגה הדמוקרטית וכן נגד יחידים, לרבות ג'ון פודסטה, ראש מטה הבחירות של קלינטון. זאת, לצד פרסום מידע באתר ההדלפות ויקיליקס ובאתרים נוספים.

ווילברגר התייחסה לפעילותה של רוסיה, באומרה כי "ההודעה של ארה"ב בדבר סיועה לנאט"ו בסייבר, שולחת  מסר שנועד בעיקר לרוסיה". היא הוסיפה כי המהלך יבהיר שנאט"ו מסוגל להתמודד עם מאמצי הסייבר הרוסיים ושהמהלך, שעליו תודיע בקרוב ארה"ב, יעזור ביצירת מדיניות סייבר קוהרנטית יותר של נאט"ו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים