מיקרוסופט ובלוקצ'יין ישראל משיקות את Israel Blockchain Academy

Israel Blockchain Academy תספק הכשרת בלוקצ'יין מקיפה ראשונה מסוגה ● האקדמיה הישראלית לבלוקצ'יין, שתוקם במסגרת שיתוף הפעולה, נועדה להאיץ את החדשנות בשוק המקומי סביב יוזמות בלוקצ'יין ותאפשר לאנשי מקצוע רבים מהתעשייה לאמץ את הטכנולוגיה החדשה

מימין: שירה פאיאנס בירנבאום, CMO&COO במיקרוסופט ישראל. צילום: גיל קרמר; יעל רוזנצוויג, מנכ"לית בלוקצ'יין ישראל. צילום: משה יפת

מיקרוסופט ישראל ובלוקצ'יין ישראל משיקות שיתוף פעולה אסטרטגי שבמסגרתו תוקם אקדמיית בלוקצ'יין חדשה, Israel Blockchain Academy, שנועדה לספק הכשרת בלוקצ'יין מלאה ומקיפה.

תכנית ההכשרה החדשה של מיקרוסופט ובלוקצ'יין ישראל תתבסס על תכנים אקדמיים ומקצועיים של המוסדות הנחשבים בעולם, דוגמת אוניברסיטת Stanford. התכנית תאפשר ל-CTO, מנהלי פיתוח ומפתחים בכירים להעמיק בעולמות הבלוקצ'יין ולהתנסות בטכנולוגיה ביחד עם המנטורים והמרצים המובילים בתחום. התכנית החינמית תכלול 12 מפגשים לאורך שלושה חודשים של ההכשרה המקיפה ביותר על טכנולוגית הבלוקצ'יין בשוק הישראלי. הסדנה תשלב התנסות עצמאית בטכנולוגיה וחשיבה משותפת עם המנטורים על פתרונות שאותם ניתן יהיה לקחת בחזרה אל התעשייה.

מאז החלה מהפכת הבלוקצ'יין לפני מספר שנים, עם כניסתם לשוק של המטבעות הדיגיטליים דוגמת הביטקוין, תעשיית ההיי-טק מושקעת מאוד ביישומים שונים של הטכנולוגיה הזו. בבסיס הטכנולוגיה, היכולת ליצור תהליכים ומערכות מבוססות אמון שחסינות להונאות מידע ומייתרות את הגורמים המתווכים – פוטנציאל הרלוונטי לתעשיות כמו הפיננסים, ייצור, אבטחת מידע, קמעונאות, בריאות, ממשלה ועוד. מלבד הובלת פלטפורמות מבוזרות חדשות, בלוקצ'יין מאפשר גם לתעשיות וארגונים קיימים להעצים את הפלטפורמות הקיימות, באמצעות יצירת אקוסיסטם ייחודי שבו מגוון רחב של שותפים ומתחרים יכולים לשתף ולחלוק מידע על תהליכים שכיום הם אינם חשופים אליהם, בגלל סוגיות של נגישות ובעלות על הנתונים.

בעסקיים רבים בעולם, רשתות האמון החדשות שנוצרו באמצעות בלוקצ'יין מהוות אמצעי תקשורת חדש שמאגד סביבו קהילות וגורמים מקצועיים, ומאפשרות לייעל תהליכים ולשלב סטארט-אפים ויזמים חדשים לטובת שיפור המצב הקיים. עם זאת, מורכבות הפתרונות וריבוי הפלטפורמות עלולים לייצר חסמי כניסה גבוהים בהטמעת הטכנולוגיה, מה שעלול לעכב את היזמות והחדשנות סביב תרחישי בלוקצ'יין בשוק המקומי.

לצד מיקרוסופט ישראל, מוביל את תכנית ההכשרה ארגון בלוקצ'יין ישראל, המהווה את הקהילה הגדולה בישראל בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים. בלוקצ'יין ישראל, שהוקם על ידי יעל רוזנצוויג בינואר 2017, שם למטרה להנגיש את הטכנולוגיה החדשה לסטארט-קודאפים, יזמים וחברות באופן משמעותי על ידי שיתופי פעולה, מוצרים ואירועי קהילה דוגמת הקאתונים, אירועי לימוד ומיט-אפים.

"שיא של עשיה שמאגד את כל המרצים, השותפים והמומחים בתחום בארץ ובעולם"

יעל רוזנצווייג, מנכ"לית בלוקצ'יין ישראל: "ה-Blockchain Academy מהווה מבחינתנו שיא של עשיה שמאגד את כל המרצים, השותפים והמומחים בתחום בארץ ובעולם להכשרה אחת".

לפי רוזנצוויג, "במהלך 3 חודשים, המשתתפים יוכשרו ב-8 מודולי לימוד ב-12 מפגשים שבועיים עם המון התנסות עצמאית בטכנולוגיה וחשיבה משותפת עם המנטורים על פתרונות שאותם ניתן יהיה לקחת חזרה אל התעשייה. אני מאמינה שכל סטודנט יצא מההכשרה עם הבנה מעמיקה של הטכנולוגיה בעולמות החוזים החכמים והיישומים המבוזרים, אך לא פחות חשוב גם ההבנה של ההתאמה העסקית לתפיסת הבלוקצ'יין בצורה יעילה".

שירה פאיאנס בירנבאום, COO&CMO במיקרוסופט ישראל, ומיוזמות מסלול ההכשרה: "בשנים הקרובות, בלוקצ'יין יהפוך להיות קריטי עבור חברות שרוצות לעשות עסקים בצורה גלובלית ועם שיתופי פעולה רחבים. במובן הזה, המהפכה הזו עשויה לטמון בחובה טכנולוגיה שתהיה מהפכנית לתעשייה, כמעט כמו האינטרנט עצמו וטכנולוגיות הענן המסורתיות. עבורי זוהי פעילות המשכית בעלת חשיבות עצומה באסטרטגיה שלנו במיקרוסופט של העצמה על ידי לימוד  Empowerment By Learning. אנחנו משקיעים רבות בהקניית פלטפורמות לימודיות והנגשתן ללקוחותינו בפרט ולקהל הרחב בכלל. זה כולל עשרות הכשרות בעולמות הענן שמתקיימות הן פיסית במהלך השנה ללקוחות עיסקיים וכן פלטפורמה באונליין, הכוללת כ-150 קורסים שונים הניתנים חינם תחת המותג "קלאוד סוסייטי", אליה רשומים כבר למעלה מ-100,000 איש. פעילות הבלוקצ'יין אקדמי תאפשר להקנות תוכן רלבנטי וחדשני במטרה להעשיר ולהעצים את לקוחותינו".

אדיר רון, מנהל תחום הקוד הפתוח במיקרוסופט ואחד המרצים בהכשרה: "בלוקצ'יין הינה פלטפורמה ייחודית ומקיפה, ולכן נדרש להכיר סט רחב של שפות פיתוח, כלים ופרוטוקולים בכדי להגיע למימוש מתקדם. צוות הקוד הפתוח של מיקרוסופט השיק לאחרונה כלי חדש למפתחים, Azure Blockchain Workbench, שתכליתו לפשט ולהקל בחלק מהמשימות התשתיות של בלוקצ'יין ולהתמקד בתרחיש העסקי עצמו".

צוותי הקוד הפתוח במיקרוסופט בארץ ובעולם משקיעים רבות בטכנולוגית הבלוקצ'יין, ובעיקר בהנגשתה לקהילת מפתחי ה-Open Source, שבה מיקרוסופט משקיעה רבות, כולל השקעות משמעותיות דוגמת הרכישה של GitHub שהוכרזה לפני מספר חודשים.

הכשרת Blockchain Academy הראשונה תחל בחודש אוקטובר הקרוב במתחם הסטארטאפים והחדשנות של מיקרוסופט ב-WeWork תל אביב.

להרשמה לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים