מדליפת מידע מסווג מה-NSA הוחזקה שבוע בבידוד בחשאי

ריאליטי לי ווינר, עובדת קבלן של הסוכנות האמריקנית, הודתה במסגרת עסקת טיעון שהדליפה מסמכים מסווגים לאתר The Intercept, אבל עוד בטרם ריצוי עונש של כחמש שנים בכלא, היא נלקחה למתקן כליאה מבודד בלי כל הסבר

מזהירה מפני מתקפות סייבר בעבודה מרחוק דרך VPN. ה-NSA

הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, שמרה את ריאליטי לי ווינר – מדליפת מידע סודי שלה שהודתה באשמה בנוגע להדלפת מסמכים מסווגים והייתה בדרכה למאסר – בבידוד במשך שבוע בכלא המחוזי בפלורידה, כך על פי דיווח ב-The Intercept. המהלך הותיר את המדליפה, "היסטרית", כך תיארה פרקליטה שביקרה אותה במתקן. רק ביום ב' האחרון הועברה סופסוף וווינר מתאה המבודד למתקן כליאה סטנדרטי, מסרו עורכי דינה.

בשלהי אוגוסט האחרון נקבע כי ווינר, עובדת קבלן של ה-NSA, תיאסר למשך חמש שנים ושלושה חודשים, זאת בשל הדלפת מסמכים סודיים המפרטים את מעורבותה של רוסיה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית. גזר דינה של ווינר, בת ה-26, ניתן בבית משפט פדרלי בג'ורג'יה, לאחר שהודתה באישומים נגדה במסגרת עסקת טיעון עם התביעה הממשלתית.

כתב האישום כנגד ווינר, שהוגש ביוני השנה, עסק בכך שהיא הדליפה מסמכים של הסוכנות, ומשרד המשפטים האמריקני הגיש אותו בטענה שווינר העבירה את החומרים לאתר The Intercept. המסמכים היו בעלי הסיווג הגבוה ביותר, סודי ביותר, ותפוגתם נקבעה לעוד 25 שנים, במאי 2042. על פי כתב האישום, ווינר שינתה את תאריך התפוגה למאי של אותה שנה, הדפיסה את הדו"ח ושלחה אותו לאתר החדשות. היא הואשמה בהוצאת חומר מסווג ממתקן ממשלתי במדינת ג'ורג'יה, ונעצרה בסמוך לפרסומם באתר.

על פי הפרסום שהתבסס על החומרים שהעבירה ווינר, ה-NSA ניתחה את ניסיונות הפריצה שביצעו האקרים רוסיים צבאיים ומצאה שבימים שלפני ההצבעה לנשיאות ארצות הברית הם ניסו לפגוע בתוכנה העוסקת בספירת הקולות ב-122 אתרי בחירות.

בדרך לכלא עוצרים בצינוק

בהתאם לחוק הריגול הייתה אמורה ווינר לרצות 10 שנות מאסר, שהופחתו כאמור עקב עסקת הטיעון, אלא שלפני שבוע, בדרכה לבלות את התקופה שנקבעה לה בבית המאסר, היא הועברה באמצע הלילה מבית הכלא המחוזי הכפרי הקטן בג'ורג'יה, שם בילתה יותר משנה במשמורת, במקום למתקן הפדרלי המיועד, אל בית כלא מחוזי אחר בפלורידה, מסיבות שאינן ברורות ושלא זכו לכל הסבר או פרסום.

בכלא בייקר קאונטי במקיני, פלורידה – מתקן המחזיק גם עצירים שהם מהגרים לא חוקיים בארה"ב – נשמרה ווינר מבודדת, במה שנראה כתא צינוק, כך לדברי הפרקליטה שביקרה אותה, וונדי מיר.

מיר סיפרה כי ווינר חוותה התקפי חרדה ופאניקה, והרחיבה כי "זה היה כל כך מזיק לבריאות שלה וגרם לה להרגיש כאילו היא פשוט נזרקת הרחק". אמה של ווינר, ילי ווינר-דיוויס, תיארה ש"היא ניסתה לתפוס אותי בטירוף, וכשהיא סוף סוף תפסה אותי, כן, היא היתה על הקצה. היא היתה כל כך נסערת".

לדברי מיר, למשפחתה של ווינר ולתומכיה לא היה מידע על כך שהיא מוחזקת בבידוד, מדוע הגיעה לשם, ומה מנע ממנה לעבור למיקום בכלא הסופי שאליו הייתה אמורה להישלח לאחר גזר הדין שקיבלה בסוף אוגוסט.

"אף אחד מאיתנו לא מבין את זה", אמרה מיר. "למה לכזה סוג של מתקן? זה היה פשוט מוזר ביותר".

בתגובה לשאלותיו בנדון, הפנה בית הכלא של מחוז בייקר את The Intercept לשירות המרשלים של ארצות הברית. לינזי דונהיו, דוברת השירות, אמרה לאתר כי "כל מה שאנחנו יכולים לעשות הוא לאשר שמישהו נמצא במעצר שלנו", וסירבה להרחיב בהסברים על השלחה של ווינר למתקן המסוים.

ה-NSA לא הגיבה לפרסום.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים