"ישראל מביאה חדשנות ורמה גבוהה מאוד של טכנולוגיה והיא צריכה להישאר כזו"
"אנחנו רוצים להפוך את חבילת המוצרים לפשוטה הרבה יותר, להוריד ממנה את הסיבוכים, ולהפוך לחנות הכל כלול", אמר פר אוברגאארד, דירקטור בכיר בקבוצת הדטה סנטרים של לנובו באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, בראיון מיוחד
במהלך אירוע הטרנספורם של לנובו, פר אוברגאארד, דירקטור בכיר בקבוצת הדטה סנטרים של לנובו באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, ישב לשיחה עם אנשים ומחשבים. כששמע שהוא מרואיין על ידי עיתונאי ישראלי, סיפר שיש לו הרבה מאוד אנשים בצוות שמגיעים מישראל וכל אחד מהם במקום אחר. מכאן כמובן שהשאלה הראשונה אליו הייתה על על ההתרשמות שלו מישראל במפת החדשנות וה-IT העולמית.
אוברגאארד, בחיוך, הסביר כי "מדובר, לפחות ממה שאני יכול לראות, במדינה שמביאה חדשנות ורמה גבוהה מאוד של טכנולוגיה, והיא צריכה להישאר כזו ולהמשיך לייצר פתרונות טכנולוגיים – מה שהיא מביאה לעולם זה חשוב".
ש: למה בעצם נועד החיבור עם נטאפ? מה המטרה הסופית בו?
ת: "אנחנו רוצים להפוך את חבילת המוצרים לפשוטה הרבה יותר, להוריד ממנה את הסיבוכים, ולהפוך לחנות הכל כלול (one stop shop). אנחנו יכולים לתת ללקוח את כל החלקים של החבילה – הנטוורקינג, השרתים, פלטפורמת התוכנה, כל השירותים. ברגע שכל הדבר הזה יהפוך להיות פשוט, בלחיצת כפתור, הלקוח יוכל להתרכז בדברים חשובים יותר כמו אבטחה, כמו התוכן שהוא צריך לייצר ולא האמצעים. זה ייתן להרבה חברות יתרון תחרותי רציני".
אבל ברגע שאתם מספקים הכל, אתם יוצרים נעילה פוטנציאלית, וזה אולי יתרון עבורכם, לא בהכרח עבור הלקוח.
"אנחנו לא מחייבים אף אחד לקנות את הכל, אפשר לקנות רק חלקים, וכל אחד יכול לרכוש עבור ה-IT שלו את מה שהוא מעדיף. העניין פה הוא לא שמור על גמישות, ולתת ללקוח להחליט איך הוא רוצה לרכוש וכמה. אנחנו נותנים את האופציות, אבל הבחירה היא אצל הלקוח כמובן".
ש,: דטה סנטרים לעומת הענן נחשב למשהו של פעם. מה דעתך על העתיד של התחום?
ת': "אני חושב שבסופו של דבר יהיה מודל היברידי בין שניהם ואני מדבר על חמש שנים קדימה, למשל, אני לא חושב שהדטה סנטר ייעלם. הרבה מהאפליקציות של הלקוחות שלנו הן לא עבור הענן, והרבה מהלקוחות לוקחים מיחשוב שהיה בענן ומחזירים לדטה סנטר, כדי שתהיה להם יותר שליטה, למשל. אבל הענן משרת פלטפורמות מרובות, והדבר הזה מעודד חדשנות, דבר שאנחנו רוצים שיקרה. ככה שהפתרון הוא שילוב של השניים, ואנחנו צריכים להיות אלה שמאפשרים את השילוב הזה".
מהצד השני – חברות מתחילות לגלות שהעלות של הענן יכולה להיות גבוהה מאוד. מה זה אומר למפת הדרכים של הדטה סנטר והענן?
ת': "התשובה שלי קצת דומה לתשובה הקודמת, אבל בגדול כשיש לך שירות, אתה צריך להחליט אם אתה מעדיף לצרוך את השירות או מעדיף להיות הבעלים של האמצעי ייצור – אם למשל באובר אתה "שוכר" את הרכב והנהג, מתישהוא אתה תבדוק אם יותר שווה לך לקנות אוטו, כך אם אתה שוכר את המיחשוב שלך (וגם את המחשב), יכול להיות שמתישהוא תבדוק ותגלה שכלכלי עבורך יותר לקנות אותו".
"הכל קשור לאיך שאתה מנצל את המשאבים שעומדים לרשותך ומה אתה צריך להשיג איתם. כרגע, ב-EMEA הריביות מאוד נמוכות, ולכן לא שווה לקנות, שווה לשכור. אבל אם הריביות יעלו מהנקודה הנוכחית ל-10% למשל, התמונה תשתנה מאוד. ולכן, התשובה הזו משתנה בהתאם לשוק".
ש': מה לגבי סטארט-אפים? הם לא 'עושים' דטה סנטר, האם ללנובו יש פתרון דטה סנטר שיכול להתאים לחברות כאלה?
ת':"אני לא חושב שיש הרבה חברות ענן שיש להן דטה סנטר. אני אומר ללקוחות שיישארו עם מה שהם יודעים. אם אתה סטארט-אפ, ומה שאתה מייצר זה חדשנות בתוכנה או בחומרה, הענן יכול לתת לך את הגמישות. כשהפתרון שלך מתפתח, אז צריך לבדוק מחדש את הצרכים העסקיים שלך. לנובו עובדת על מודל שבו אפשר יהיה לקבל, בכפוף לתשלום מסוים, גישה לשירותי מיחשוב, בין אם בדטה סנטר ובין אם בענן. וללנובו זה לא משנה, אבל אם זה חשוב ללקוח אנחנו רוצים לתת לו את האופציה הזו. זה לא להשכיר, אבל זה כן תשלום עבור כניסה – ואני חושב שבשורה התחתונה, מודלים שונים של צריכה, יאפשרו גמישות עבור הלקוח, וזה מה שמשנה".
ש,:אנחנו מדברים הרבה על חדשנות בהקשר הטכנולוגי, אבל אחת הבעיות היא שחסם מאוד גדול לחדשות הוא לא הטכנולוגיה, כי אם התרבות של העסק, כמו אנשים שלא ששים לקבל פתרון חדש. איך בלנובו מנסים לתקל את הבעיה הוז?
ת': "האתגר הכי גדול שלנו הוא להביא אנשים מנקודה A לנקודוה B. זה מסע שצריך לעבור, ויש כמה דרכים לעבור אותו – מצד אחד אפשר להשקיע הרבה מאוד בחינוך, לקחת איש לינוקס למשל וללמד אותו חלונות".
"מהצד השני, שבו יש לנו כיצרן הרבה יותר שליטה, הוא ליצור מוצרים פשוטים יותר, שעקומת הלמידה שלהן תהיה הרבה יותר מתונה, וזה לדעתי הכיוון שלנובו צריכה ללכת בו. הרי כרגע יש לך הפרדה בדטה סנטר – אדם אחד עובר על שכבת התוכנה, אחר עובד על איחסון, אחר על שרתים, אחר על מתגים. ואנחנו צריכים לפרק את ההפרדה הזו, והדרך לעשות את זה היא ליצור מוצרים נגישים ופשוטים יותר".
תגובות
(0)