בכירים מסכמים את השנה: שי אוזון, One1

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי ובתעשיות נילוות להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה, ולבחור את איש/ת השנה שלהם ● והפעם: שי אוזון, מנכ"ל One1

שי אוזון, מנכ"ל One1. צילום: לואיז גרין

מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה?
"כשמסכמים את השנה, מאוד מפתה לדבר על אקזיטים נוצצים ועל חידושים בחזית הטכנולוגיה, ובהחלט היו לא מעט כאלה בתשע"ח. אבל כמי שחי את השטח ומלווה את חברות המשק הישראלי במסען הטכנולוגי, אתייחס באופן יותר נקודתי לעולם שירותי המחשוב וה-IT המקומי.

בהקשר זה, אני חושב שהדבר הבולט ביותר השנה היה מעבר מאוד חזק של ארגונים למערכות מבוססות ענן במודל תוכנה כשירות (SaaS). אם בשנים קודמות ראינו את המעבר הזה יותר בתחום התשתיות כשירות (IaaS), הרי שהשנה הארגונים בישראל לקחו צעד קדימה גם באימוץ של תוכנה, שירותים וסביבות פיתוח מבוססות ענן. יש צמיחה משמעותית בביקוש למערכות מבוססות ענן כגון Salesforce ,ServiceNow ,NetSuite, אורקל קלאוד, Dynamics ו-SuccessFactors".

מה יהיה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה הקרובה?
"בתשע"ט אנחנו מצפים לראות יותר ויותר ארגונים שמצטרפים למגמה של אימוץ שירותי ענן בכל הרמות – החל בתשתיות המידע הארגוניות ועד לתוכנה וכמובן פלטפורמת פיתוח בענן. כל הסימנים מעידים על כך שיותר ארגונים קטנים ובינוניים, לצד חברות גדולות ומובילות במשק הישראלי, יוסיפו בשנה הקרובה להיפרד בהדרגה מעבודה במודל של On-premise".

מיהי חברת השנה בהיי-טק הישראלי?
"במבט לשנה החולפת, אני בוחר לציין במיוחד לטובה את הסיפור של סודהסטרים. החברה הובילה מהלך מבריק ומעורר השראה: היא קראה בצורה נכונה את מפת השינויים בשוק, הבינה לעומק את הטרנדים הצרכניים שמשפיעים על התעשייה שלה והשתמשה בטכנולוגיות מידע כדי לייצר יתרון תחרותי, כמו שיווק דיגיטלי, eCommerce, ומערכות תכנון ותפעול מתקדמות. אלה העניקו לחברה יתרון בהגעה מהירה ורחבה לשוק עם מעטפת שאופיינית בדרך כלל לחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, ועם ניצוץ מיוחד של חדשנות. כאמור, זהו סיפור הצלחה גדול שלטכנולוגיה היה בו תפקיד מכריע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים