בכירים מסכמים את השנה: שלי תשובה, דלויט

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי ובתעשיות נילוות להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה ● והפעם: שלי תשובה, ראש מגזר ההיי-טק בדלויט

שלי תשובה, שלי תשובה, ראש מגזר ההיי-טק בדלויט. צילום: יח"צ

מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה?
"לא פשוט לבחור אירוע או מגמה אחת כדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי, שכן זו הייתה שנה רוויית עשייה ובמסגרתה לא ניתן להתעלם מתחום האוטומטיב, שעשה כברת דרך משמעותית בשנה החולפת. בעקבות הרכישה של אינטל את מובילאיי, וביתר שאת מאז סוף 2017, נראית תנופה רבה בתחום התחבורה החכמה, שמתבטאת במספר חברות הסטארט-אפ שקמו, כמו גם בנוכחות ובשיתוף הפעולה של חברות הרכב גדולות בעולם עם האקו-סיסטם הישראלי. מספר רב של חברות פתחו בשנה האחרונה מרכזי חדשנות בארץ לשיתוף פעולה עם סטארט-אפים מקומיים בתחום התחבורה החכמה, למשל יגואר-לנד רובר, יונדאי, סקודה, פולקסוואגן, רנו-ניסאן, וזאת בנוסף לחברות שהקימו מרכזי פיתוח חדשים או הרחיבו מרכזים קיימים כמו GM, דיימלר, דנסו והרמן.

בנוסף, השנה הוכרזו השקעות ושיתופי פעולה אסטרטגיים, כמו הרכישה של סטארט-אפ הסייבר לרכב ארגוס על ידי קונטיננטל – רכישה שיצרה עניין ותנופה חזקים מאוד סביב שוק הסייבר לרכב הישראלי, והגבירה עוד את העניין הרב של חברות בינלאומיות בישראל בהקשר זה.

בנוסף לכל אלה, בעקבות רכישתה על ידי אינטל, מובילאיי מהווה מרכז הפיתוח והמטה המרכזי של ענקית השבבים בתחום התחבורה, ומתחרה שאפתנית לחברות הרכב במרוץ לפיתוח הרכב האוטונומי הראשון, שצפוי לצאת בתחילת העשור הבא".

מה יהיה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה הקרובה?
"תחום הריטייל-טק צומח בקצב מהיר, והחוזקה של ישראל בטכנולוגיות מסוג אינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית, מציאות רבודה ו-וירטואלית, רובוטיקה ואנליטיקה באות לידי ביטוי בתחום זה, שבמשך שנים לא נהנה מחדשנות. זאת, מאחר שהוא נתפס כ-'מסורתי' יותר. אלא ששוק הריטייל-טק צמא לאמץ את הטכנולוגיות בשל הטלטלות שהוא חווה בתקופה האחרונה: שינויים בהעדפת ובהתנהגות הצרכנים, תחרות עזה ותמורות במפת התחרות, כגון כניסתה של אמזון, וכמובן שינויים טכנולוגיים, שמייצרים אתגרים חדשים עבור הקמעונאים ומחייבים אותם למצוא פתרונות שיאפשרו להם להתייעל ולספק שירות איכותי יותר.

באחרונה אנחנו רואים קמעונאים וחברות רב-לאומיות שמגיעים לישראל לחפש חדשנות בתחום ואף לבחון אופציית חדירה לשוק הישראלי. יש צמיחה משמעותית של חברות שמנתבות את הטכנולוגיה שלהן לתחום הקמעונות, ואף משקיעים דומיננטיים לוטשים עיניים לתחום ורואים בו הזדמנות מרתקת וחשובה.

לצד כל זאת, יש עסקות בין חברות גלובליות לישראליות, בהן הרכישה של Nike את אינוורטקס הישראלית, שפועלת בתחום הראייה הממוחשבת, והרכישה של Salesforce את דטורמה, שעוסקת בניתוח קמפיינים בצורה חכמה ויעילה עבור רשתות וקמעונאים.

כל המצוין למעלה יוצר שוק משמעותי בתחום והזדמנות למינוף, פיתוח וקידום טכנולוגיות ישראליות בתחום זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים