"אין תחרות בין המו"פ של החברות הגלובליות לסטארט-אפים"

"יש בארץ מודל נפלא המורכב מכמה רגליים: קרנות הון סיכון, חברות הזנק, חברות גלובליות שלהן מרכזי מו''פ פה, חברות ישראליות, האקדמיה והמגזר הביטחוני. האקו-סיסטם הזה עובד נהדר" אמר עודד כהן, מנהל המחקר ביבמ ישראל ברב שיח מנהלי מרכזי פיתוח

עודד כהן, המנהל היוצא של מעברת המחקר של יבמ בחיפה. צילום: יניב פאר

"אין תחרות בין מרכזי המו"פ של החברות הגלובליות ובין חברות הסטארט-אפ בישראל, כי יש בתחום עליות ומורדות. יש בארץ מודל נפלא המורכב מכמה רגליים: קרנות הון סיכון, חברות הזנק, חברות גלובליות שלהן מרכזי מו"פ פה, חברות ישראליות, האקדמיה והמגזר הביטחוני. האקו-סיסטם הזה עובד נהדר, וההוכחה לכך היא שבאים מכל העולם כדי לנסות ולחקות מודל זה. היום הטאלנט עובד בסטארט-אפ, מחר הוא יעבוד בחברה גלובלית, ולהפך", כך אמר עודד כהן, מנהל המחקר ביבמ ישראל.

כהן דיבר ברב שיח שעסק בתרומתם של מרכזי הפיתוח בישראל לענף ההיי-טק ולמשק בכלל. את רב השיח הנחו ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף בקרן JVP ושותף במשרד עו"ד הרצוג-פוקס-נאמן ואחראי מחלקת טכנולוגיה ורגולציה במשרד, עם יהודה קונפורטס, עורך ראשי באנשים ומחשבים.

ד''ר נמרוד קוזלובסקי, מומחה טכנולוגיה וסייבר. צילום: ניב קנטור

ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף בקרן JVP ושותף במשרד עו"ד הרצוג-פוקס-נאמן ואחראי מחלקת טכנולוגיה ורגולציה במשרד. צילום: ניב קנטור

לדברי כהן, "אנו מדינה קטנה יחסית עם 4% של חקלאות, ייצור שולי יחסית ותעשיה גדולה של שירותים. בתעשייה יש מעבר לכזו המבוססת תוכנה. מצב זה משחק לטובת החוזק של כלכלת ישראל ומשפיע עליה".

כהן אמר כי "בתוכנה יש כניסה לעוד ועוד תחומים: בינה מלאכותית, לימוד מכונה, אינטרנט של הדברים ועוד. כל אלה מגדילים את היקף הפעילות בתחום".

כהן סיים בציינו כי "אחד ממרכיבי החוסן הלאומי בישראל הוא החזון והחשיבה, כפי שקרה בנושא הגרעין. המחשוב הקוואנטי נמצא כיום במצב דומה – הוא דורש השקעה וחשיבה ברמה הלאומית".

מיכל בלונשטיק-ברוורמן, מנכ"לית RSA ישראל. צילום: קובי קנטור

"אנו מגדלים את הדור הבא של המנהלים בענף"

מיכל ברוורמן, סמנכ"לית טכנולוגיות חטיבת האבטחה בענן והבינה המלאכותית במיקרוסופט העולמית אמרה כי "מרכזי הפיתוח אינם מתחרים בחברות ישראליות צעירות ובחברות סטארט-אפ – אין לכך שחר. בעברי הייתי גם בחברות סטארט-אפ, ביניהן סאיוטה שנמכרה ל-RSA. בזכות הרכישה הקפצנו את כמות המכירות בעולם".

מרכזי הפיתוח, הוסיפה, "מגייסים אנשים כמו כל חברה אחרת. העובדה שצעירים רבים מגיעים למרכזי הפיתוח הללו נובעת מהיתרונות שבהם. אנו מגדלים את הדור הבא של המנהלים בענף. הם לומדים להיות טובים יותר, נחשפים לעולם. זה תהליך טבעי. לא נכון שאנו מציעים שכר גבוה יותר מהמקובל. בסוף יש עוגה אחת ולא פעם אני למדה שמועמדים לעבודה באים עם דרישות שכר שאיננו יכולים לעמוד בהן ולא רק אנו במיקרוסופט. זה מה שהציעו להם בחברות סטארט-אפ".

"הגיע הזמן שנצא מהתחום הלוקלי ונתחבר לגלובליזציה. חלק גדול מהענף בישראל הוא של חברות רב-לאומיות וזו תרומתן הגדולה לכלכלה ולמשק. אני בכלל נגד חסמים ואיני רוצה הגנות ממס. התפקיד שלנו במרכז הפיתוח הוא לא רק להוכיח כל הזמן שאנו טובים, זה ברור, אלא שאנו עושים דברים שלא עושים במקומות אחרים. זה הייחוד שלנו. בגלל זה חברות מגיעות לישראל. המהנדס הישראלי כבר מזמן לא זול ולפעמים הוא עולה יותר ממהנדס אמריקני. עובדה שכל החברות הגדולות ממשיכות להגיע ולהשקיע פה", הוסיפה.

"איני רואה כרגע תסריט בו כל החברות הגדולות ייעלמו מישראל. אם מיקרוסופט תודיע מחר שהיא מצמצמת את מרכז הפיתוח, זה אומר שנכשלנו ולכן שוב, עלינו להוכיח שאנחנו הכי טובים וייחודיים. ואם חס וחלילה יקרה מצב כזה, עובדי מרכזי המו"פ יקימו חברות חדשות. אני פוגשת כל הזמן חברות הזנק, חלק מהמנהלים שם באו מחברות רב-לאומיות", הוסיפה.

היא סיימה בציינה כי "מיקרוסופט פעילה מאד ותורמת לצמצום פערים ולשילוב מיעוטים. לפני שנתיים הקמנו מרכז פיתוח בנצרת כדי לגייס ערבים. אנחנו מעסיקים פה חרדים, וכמובן יש ייצוג לנשים, שהוא די דומה לייצוגן בסניפי מיקרוסופט בעולם. לגבי נשים, אני נגד אפליה מתקנת כפי שמקובל לעשות. זה לא תורם לנושא של מעמד האישה".

המשך רב השיח יפורסם לאחר החג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים