"תפקיד המורה בעידן הטכנולוגי – להיות מנטור ומעצב למידה"

"כך הוא יוכל להכין את בני הנוער שלנו לחיים – הפיזיים והדיגיטליים", אמרה עו"ד רוית דום-עיני, מנכ"לית קבוצת עמל ● בראיון לאנשים ומחשבים היא מספרת על המיזמים החינוכיים הטכנולוגיים של הרשת, למשל: קיום דיונים ערכיים בסיוע מיינקראפט

עו"ד רוית דום-עיני, מנכ''לית קבוצת עמל. צילום: ניב קנטור

"תפקידו של המורה בעידן החדש, הטכנולוגי, הוא להיות מנטור ומעצב למידה, על מנת שיוכל להכין את בני הנוער שלנו לחיים – הפיזיים והדיגיטליים", כך אמרה עו"ד רוית דום-עיני, מנכ"לית קבוצת עמל, בראיון לאנשים ומחשבים.

עמל היא רשת ותיקה של בתי ספר, עם היסטוריה מרשימה, שבשנים האחרונות מתאימה את עצמה לעידן החדש, עם לימודי מדעים וטכנולוגיה ומורים שמסתייעים באמצעים דיגיטליים להעברת החומר הנלמד. "בשנת הלימודים שזה עתה נפתחה נרחיב את פעילות קהילות המורים בתחומים השונים, ונעמיק את שינוי וגיוון דרכי ההוראה, לרבות ברמה הטכנולוגית. אנחנו שמים דגש רב על העצמת המורים ופיתוח היזמות שלהם, בהיותם דמויות משמעותיות לתלמידים", אמרה עו"ד דום-עיני.

היא ציינה כי רשת עמל תפעל השנה להעלאת אחוז המצטיינים ולעידוד תלמידים ללמוד חמש יחידות במתמטיקה ובאנגלית. "לצד התחומים המסורתיים, אנחנו שמים דגש על הקניית מיומנויות וכלים לחיים כמו פיתוח מוצרים, חשיבה יצירתית, יצירת נטוורקינג לעבודה בצוות, תכנון וניהול משימות, ועמידה מול קהל", הוסיפה. עו"ד דום-עיני סיפרה כי ברוח התקופה, עמל הכניסה לתכניות הלימודים של השנה הנוכחית כלים ותחומים חדשים, כמו בינה מלאכותית, צ'טבוטים, סייבר ועיצוב תעשייתי.

למידה ניידת מבוססת מיקום

תחום נוסף שבו הרשת מתכוונת להתרחב השנה הוא הלמידה במרחבי החיים, כלומר – למידה ניידת מבוססת מיקום, שנעשית באמצעות פלטפורמת Wandering. כמו כן, הרשת תרחיב השתתפות בתי ספר שלה בניסוי חלוצי – פרויקט גאמטק, שהוא מודל חדש לביצוע פרויקטים רב תחומיים. בנוסף, תורחב למידה באמצעות משחק (Edugaming). השנה גם ייפתחו מרכזי יזמות חדשים בעמל עמק חרוד ובעמל ליידי דייויס תל אביב.

בנוסף, מבצעת עמל שיתופי פעולה בינלאומיים. "אנחנו עובדים השנה עם אנשי חינוך מסין, התחלנו ללמד סינית בבתי ספר שלנו והוזמנו להשתתף בקרוב בכנס חינוך גדול שם", אמרה עו"ד דום-עיני. "כמו כן, יימשכו פרויקטים שבהם משולבים מורים ותלמידים בבתי ספר בחו"ל".

תלמידים מרשת עמל אף מקבלים פרסים בתחרויות בינלאומיות. בחודש האחרון זכו תלמידים מבתי הספר שבח מופת בתל אביב וליידי דייויס בירושלים במקומות השני והשלישי בתחרות היזמות העולמית SAGE, שנערכה בדרום אפריקה. עו"ד דום-עיני לא מסתירה את גאוותה על כך שגם בתי ספר של הרשת בדימונה – עמל זינמן ועמל ליהמן – קצרו הישגים ופרסים מרשימים בתחרויות רובוטיקה בינלאומיות שנערכו בארצות הברית ובמקסיקו.

"אחד הדברים המרכזיים שאני שמה דגש עליהם הוא שיותר בנות יפנו ללימודי מדעים וטכנולוגיה", היא ציינה. "שוויון ההזדמנויות מתחיל בחינוך. כ- 70% מתלמידי החטיבה העליונה בבתי הספר שלנו לומדים במגמות מדעיות וטכנולוגיות, ובעקבות תכניות מיוחדות שאנחנו מפעילים להעצמת בנות, כמו חושבות קריירה, אנחנו רואים עלייה בשיעור הבנות בתחומי לימוד אלה".

לבסוף, סיפרה עו"ד דום-עיני על מיזם חינוכי חדש בשם דמוקרטון, שבו תלמידים מכל מגזרי החברה יצרו יחד מדינה אוטופית באמצעות המשחק מיינקראפט, וקיימו דיונים בדילמות ערכיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים