מסתמן: ליאורה בן אפרים תנהל את זרוע המחשוב של רשות המסים

ועדת האיתור צפויה להמליץ על מינויה של בן אפרים, מנמ"רית בנק איגוד ● המינוי טעון אישור של שר האוצר, משה כחלון, אחרי שישוב מחו"ל, ושל נציבות שירות המדינה

ליאורה בן אפרים, מנהלת שע"מ. צילום ארכיון: יח"צ

המרוץ לתפקיד מנהל שע"מ – זרוע המחשוב של רשות המסים – הגיע לשלב הסיום. לאנשים ומחשבים נודע כי ועדת האיתור תמליץ בפני שר האוצר, משה כחלון, ונציבות שירות המדינה על מינויה לתפקיד של ליאורה בן אפרים, מנמ"רית בנק איגוד, שתפרוש מהבנק בסוף החודש הבא.

לשלב הסופי הגיעו עוד שני מועמדים, מלבד בן אפרים – אחד מהם ממערכת הביטחון והשני מנמ"ר בכיר בשירות הציבורי. השר כחלון אמור לאשר את המינוי לאחר שובו מחו"ל. באם הוא יאושר, עדיין לא ידוע מתי בן אפרים תיכנס לתפקיד.

שע"מ מעסיקה יותר מ-500 עובדים והיא, כאמור, זרוע המחשוב של רשות המסים, שבשנה שעברה הכניסה למדינה מסים בהיקף של 311 מיליארד שקלים – הרבה מעבר למה שהממשלה הציבה כיעד. שע"מ מנוהלת מזה יותר משנה וחצי ללא מנהל קבוע, לאחר שבמרץ אשתקד הודיע שעיה בנימין, המנהל הוותיק של גוף זה, על החלטתו לסיים את תפקידו, עקב חילוקי דעות עם ההנהלה. הנהלת הרשות קיבלה אישור חריג ממשרד האוצר לא לקיים מכרז רשמי לתפקיד כמקובל, אלא למנות ועדת איתור, שבראשה עמד המנכ"ל הקודם של הרשות, משה אשר.

בראיון לאנשים ומחשבים התחייב אשר כי עד לתום מועד כהונתו, במרץ 2018, ייבחר מנהל לשע"מ, וקרא למנמ"רים להגיש את המועמדות. אלא שהוא לא עמד במשימה והמנהל החדש של הרשות, ערן יעקב, שם את נושא המינוי למנהל שע"מ בסדר עדיפות נמוך. כתוצאה מכך הוקפאה עבודת ועדת האיתור. בכל הזמן הזה נוהלה שע"מ על ידי מנהל זמני, אייל הררי.

האתגר: שיקום היחסים עם העובדים

כאשר ייכנס המנהל – או, כפי שמסתמן, המנהלת – החדש לתפקידו הוא יצטרך להתמודד עם מספר אתגרים לא פשוטים, ובראשם שיקום מערכת היחסים המעורערת עם ועד העובדים. הוועד התנגד מראש לתהליך הבחירה של מנהל שע"מ, ודרש משר האוצר לבטל את האישור המיוחד שניתן לרשות לא לקיים הליך מכרז. במכתבים ששיגרו העובדים לשר הם התריעו כי העובדה ששע"מ מתנהלת ללא מנהל קבוע גורמת נזק לרשות המסים ופוגעת בראש וראשונה באזרחים.

ללא קשר, לוועד ולהנהלת הרשות יש סכסוך עבודה מתמשך על רקע שילוב יועצים חיצוניים, עובדי קבלן. הוועד טוען כי מספר היועצים שמגייסת הרשות גדול בהרבה מהדרוש וכי אם יש בהם צורך, עליה לשלבם כעובדי מדינה. מזה כמה שבועות מונע הוועד את כניסתם של היועצים החיצוניים ונוקט בשורה של צעדים ארגוניים, כגון השבתת מוקד שירות לעובדים והשבתת שירותי מחשוב – צעדים שהמשמעות שלהם היא פגיעה חמורה בהכנסות המדינה ממסים.

מעבר לכך, מערכות המחשוב של רשות המסים עברו שדרוג בשנה האחרונה, בין היתר בעקבות סיום פרויקט המגה מחשוב הענק שער המכס, שבוצע על ידי המכס אבל כל מערכות הרשות מתממשקות אליו. בנוסף, בשנה האחרונה הועלו שיפורים רבים לאתר הרשות, שמגבירים את היקף הפעילות אונליין של האזרחים בכל הקשור לדיווחים ולקבלת אישורים שונים. לאחר שתיכנס, בן אפרים, או כל מנהל אחר, תצטרך להתחבר לתכניות הפיתוח של הרשות ולעדכן אותן.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חבר מאיגוד

    ליאורה בהצלחה! מנהלת מוכשרת שהיה לי כיף לעבוד איתה.

  2. דניאל

    אוי ואבוי, יחסי האנוש שלה לא מתאימים לועד העובדים של שע״ם

  3. ללא שם

    מעניין לראות שהועלה לאתר כתבה אחת ולאחר מכן הוסר חלק מהתוכן. הכתבה שנוכחית מחסירה פסקה שלמה

אירועים קרובים