עובדי פייסבוק השמרנים פוליטית: "החברה לא סובלנית כלפינו"

מהנדס בכיר ברשת החברתית כתב פוסט בו התלונן שהחברה איננה סובלנית כלפי השקפות פוליטיות לא ליברליות והביא להקמת גוף פעילות פנימי בשם "פייסבוקרים למען גיוון פוליטי"

באפליקציה? רק בנייד. ייסבוק. צילום: BigStock

יותר ממאה עובדי פייסבוק הנחשבים שמרנים בדעותיהם הפוליטיות הקימו בימים אלו ועד שישמש עבורם כגוף פעילות פנימי מטעמם. זאת, על רקע טענתם כי ענקית המדיה החברתית, אשר מתהדרת באווירה ליברלית, למעשה איננה סובלנית כלפיהם.

על פי דיווח בניו יורק טיימס, הקבוצה, המכנה עצמה "פייסבוקרים למען גיוון פוליטי" (FB'ers for Political Diversity), הוקמה לאחר שבריאן אמריג', מהנדס בכיר בחברה, כתב פוסט בו הוא התלונן שהחברה איננה סובלנית כלפי השקפות פוליטיות לא ליברליות. הפוסט ניתן לצפייה רק על ידי עובדי החברה. בעקבות הדברים למעלה ממאה מעובדי החברה הביעו את תמיכתם בו. השבוע ההתכתבות דלפה מחוץ לכותלי ענקית המדיה החברתית והגיעה גם לאמצעי התקשורת.

"יש לנו תרבות פוליטית עם דעה אחת והיא איננה סובלנית אל מול דעות ועמדות שונות… אנחנו טוענים שאנחנו מכילים ומקבלים את כל ההשקפות, אבל מזדרזים לתקוף לעתים באופן המוני בסגנון לינץ', כל אחד אשר מייצג דעה שמביעה התנגדות לאידיאולוגיה שמאלנית".

עמק הסיליקון נחשב כמעוז ליברלי

שמו של אמריג' עלה לכותרות לפני כמה שבועות בעקבות החלטת פייסבוק לחסום את אלכס ג'ונס, איש ימין קיצוני בעל דעות שנויות במחלוקת הנחשבות הזויות. טוויטר, לעומת פייסבוק, החליטה שלא לחסום את חשבונו של ג'ונס. אמריג' שיבח בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו את ההחלטה של טוויטר.

אמריג' ופייסבוק לא הגיבו לפרסום. עמק הסיליקון נחשב כמעוז ליברלי, ולא פעם נאמר עליו כי הוא מוטה פוליטית וכי הוא אינו משקף את אמריקה בעידן הנשיא דונלד טראמפ.

השבוע איים טראמפ על גוגל כי ישית עליה רגולציות לאחר שגילה כי חיפוש של שמו במנוע החיפוש מעלה, לדבריו, רק תוצאות בעלות תוכן שלילי וגוון ביקורתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים