תוכן שיווקי

מרסיי – מכרה הזהב החדש של הסטארט-אפים הישראליים

משלחת בראשות סגני ראש העיר של מרסיי, דניאל ספרלינג ודידייה פרקיאן, ונציגים של כ-10 חברות סטארט-אפ מהעיר ייצגו אותה בפסטיבל DLD, שייערך בתל אביב בשבוע הבא ● מטרת הביקור היא הקמת שותפויות טכנולוגיות חדשות בין גורמים ממרסיי ומישראל, וחיזוק המיזמים הקיימים

29/08/2018 12:01
עוד אופציה להתרחבות של סטארט-אפים ישראליים לחו"ל. מרסיי. צילום: טילה מונטו, מתוך ויקיפדיה

לאחר שבפסטיבל DLD 2017, שנערך בשנה שעברה בתל אביב, נוסדו מספר שיתופי פעולה עם סטארט-אפים ישראליים, מרסיי, העיר השנייה בגודלה בצרפת, מעוניינת כעת ללכת רחוק יותר ולהציג את יתרונותיה לחברות הזנק מהארץ המעוניינות להתרחב לחו"ל ולהתפתח באזור דינמי ותוסס זה של אירופה.

לכן, משלחת בראשות סגני ראש העיר של מרסיי, דניאל ספרלינג ודידייה פרקיאן, ונציגים של 10 חברות סטארט-אפ מהעיר ייצגו אותה ב-DLD 2018, שיתקיים בשבוע הבא, בין ה-3 ל-6 בספטמבר. נציגיה של העיר מעוניינים לייסד במהלך הביקור שותפויות טכנולוגיות חדשות בין גורמים ממנה ומישראל, ולחזק את המיזמים הקיימים

נוסף על ברית הערים התאומות עם חיפה, שנכרתה לפני כ-60 שנים, מרסיי וישראל ייסדו עם הזמן שיתופי פעולה טכנולוגיים משמעותיים. העיר ידועה כבר שנים באוריינטציה הטכנולוגית החזקה שלה, בעיקר בשל מספר פרויקטים רחבי היקף. במרסיי מתקיים הפורום השנתי Smartcity, המכוון לארצות הים התיכון, והעיר הפכה למוקד תחרותי המושך חברות סטארט-אפ מרחבי העולם. על כך יעידו הנתונים הכלכליים: הסקטור הטכנולוגי באזור מרסיי התרחב והפך לשווה בגודלו לענף התיירות ולתעשיית הנמלים.

אחד האקו-סיסטמים הדיגיטליים התוססים ביותר בצרפת

אזור מרסיי נחשב לאחד האקו-סיסטמים הדיגיטליים התוססים ביותר בצרפת, בין היתר בזכות חברות מובילות בתחום האינטרנט של הדברים הפועלות באזור. תחומי מפתח נוספים הם דטה סנטרים, eCommerce, תיירות אלקטרונית, בריאות דיגיטלית ומדיה דיגיטלית. מאז 2015 השתקעו במרסיי יותר מ-100 חברות זרות, בשיתוף עם סוכנות הפיתוח הממשלתית Provence Promotion. הסוכנות מלווה את הכישרונות הטכנולוגיים של המחר ומסייעת להם לצמוח באופן מוחשי וארוך טווח: באמצעות שילובם בחממות טכנולוגיות מתקדמות עם התמחות לפי ענף, במציאת מקורות מימון, בגיוס כוח אדם ובמתן גישה למעבדות ייצור ולחללי עבודה משותפים.

שני סטארט-אפים ישראליים – TruckNet בתחום התחבורה ו-Smartair בעולם התיירות – כבר החלו לפעול במרסיי בתמיכת Provence Promotion. בין Trucknet לסטארט-אפ המקומי AlertGasOil אף נחתם הסכם לשיתוף פעולה בתחום התובלה התעשייתית.

למידע נוסף על האפשרויות לפיתוח הסטארט-אפ שלכם במרסיי אתם מוזמנים למפגש עם המשלחת ממרסיי המבקרת בישראל.

ביום ה', ה-6 בספטמבר, ב-19:00 יתקיים קוקטייל היכרות בשיתוף פעולה עם Business France. הקוקטייל פתוח לכל הסטארט-אפיסטים המעוניינים במידע נוסף על האפשרויות שמציעה העיר מרסיי לפיתוח החברה שלהם (אקסלרטורים, חממות ומימון). המפגש יתקיים בזוזו בר, שדרות רוטשילד 32 בתל אביב. על מנת להשתתף במפגש חובה להירשם אליו כאן.

יום לפני כן, ביום ד', ה-5 בספטמבר, ב-16:00 תתקיים Happy Hour ספיישל מרסיי בדוכן של Business France ב-DLD.

אירועים קרובים