פייסבוק לעיתונאים אוסטרליים: "תעבדו איתנו או שתסיימו בהוספיס"

לפי דיווחים, מי שכנראה אמרה לקבוצת אנשי תקשורת באוסטרליה כי עסקיהם ימותו אלמלא ישתפו פעולה עם ענקית הרשתות החברתיות היא קמפבל בראון, ראש שותפויות התקשורת של החברה ● פייסבוק מכחישה את הדברים

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: נשיאות מכסיקו, מתוך ויקיפדיה

במהלך פגישה בשבוע שעבר עם נציגיהם של גופי מדיה אוסטרליים, שלא תועדה, הזהירה קמפבל בראון, מנהלת בכירה בפייסבוק האמונה על שותפויות התקשורת של הענקית, את הנוכחים כי סירוב מצדם לשתף פעולה עם מאמציה של החברה האמריקנית הבינלאומית "להחיות את העיתונות" יותיר את כלי התקשורת מתים "כמו בהוספיס".

על הדברים דיווח לראשונה The Australian תחת הכותרת "תעבדו עם פייסבוק או תמותו: צוקרברג".

ענקית המדיה החברתית התעקשה שהדיווחים הוציאו את הנאמר מהקשרו, וזאת על אף שחמישה אנשים שנכחו במפגש אשר נמשך ארבע שעות אישרו שגם הם שמעו את שאמרה בראון.

לפי הציטוטים בראון גם אמרה, בהתייחסה למנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, כי "למארק לא אכפת מהמו"לים, אבל הוא נותן לי הרבה מרחב של וויתורים ותמורות על מנת לעשות את השינויים האלה".

היא הבטיחה למשתתפים: "אנחנו נעזור לכם להחיות את העיתונות", אבל אז הבהירה לנוכחים כי בעוד כמה שנים מי שלא יצטרף למהלכי החברה כל שיוותר לו לעשות הוא לאחוז את ידי העסק הגוסס שלו, כמו בהוספיס.

הגארדיאן  דיווח ביום ב' כי פייסבוק הכחישה את אמיתות הדיווחים, וזאת על פי תמליל משלה של הפגישה, אך עם זאת סירבה לשחרר את התמליל או את הקלטת של המפגש לתקשורת.

איך יראו החדשות בעידן השליטה של פייסבוק וגוגל?

בראון, שהצטרפה לפייסבוק ב-2017 בכדי לפתח את קשריה עם גופי מדיה, הייתה בעצמה כתבת חדשות בעבר ועבדה עם NBC News ועם ה-CNN – הגיבה לדברים בהצהרה לתקשורת ובה טענה כי "ציטוטים אלה פשוט לא מדויקים ולא משקפים את הדיון שהיה לנו בפגישה. אנחנו יודעים שיש עוד הרבה מה לעשות, אבל המטרה שלנו בפייסבוק – מה שעליו הצוות עובד בכל יום עם מו"לים ועיתונאים ברחבי העולם – היא לעזור לעיתונאים להצליח ולשגשג, הן על הפלטפורמה שלנו והן מחוצה לה. משמעות הדבר היא בניית מודלים עסקיים בני קיימא, ועל זה נסוב הדיון".

לפי דיווחים, פייסבוק ובראון מקדמות באחרונה את היוזמה החדשה של החברה, Facebook Watch, פלטפורמה שמופיעה כלשונית נוספת בשירות ומאפשרת למשתמשים לצרוך תוכן וידיאו מקורי.

הרשת החברתית מציגה את היוזמה כחלק מניסיותיה להיאבק ב"מידע שגוי" ובפייק ניוז ומתגאה בכך שהתכנים שנכללים בה מקורם בארגונים לגיטימיים ואיכותיים כמו Fox News ו-CNN.

מה שנתפס כאיום מצד בראון בנוגע לסיכויים העגומים של חברות החדשות להצליח בעתיד שבו ענקיות היי טק כמו פייסבוק או גוגל הן שמחליטות למעשה מה ייחשב כחדשות אמינות ולגיטימיות ומה לא, מגיע על רקע דאגה עולמית מצד גורמים רבים מכניסתה של פייסבוק לעולם העיתונות.

ההתנהלות של פייסבוק מבשרת אמנם לכאורה על דרך נוספת בעבור מו"לים של תוכן להתבטא ולהגיע לציבור הרחב, אבל עם זאת קולות רבים בתקשורת הביעו חשש שכוונותיה של פייסבוק הן להשתלט הלכה למעשה על אספקת החדשות לעולם, בתוך בחירה מה ואת מי לקדם או לאו.

בהתחשב הן בכוחה האדיר הכלכלי והן בעובדה שהיא נמצאת בשימושם התדיר של יותר מ-2 מיליארדי אנשים בכל רחבי העולם כמעט, ובהתייחס לאיומיה של בראון, יש מי שהרעיון מטריד אותו. מאוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים