וורן באפט ממשיך להאמין באפל: קנה עוד 12.5 מיליון מניות של החברה

ברקשייר האת'וויי שבבעלותו הגדילה ברבעון השני את שיעור הבעלות שלה באפל ב-5% והיא כעת בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה ● חברות בולטות שבהן היא השקיעה הן טבע הישראלית וגולדמן זאקס

לא מתלהב מאפליקציות השקעות. וורן באפט. צילום: מארק הירשי, מתוך ויקיפדיה

המולטי מיליארדר וורן באפט מעמיק את אחיזתו באפל: תאגיד ברקשייר האת'וויי שבבעלותו קנה ברבעון השני של השנה 12.4 מיליון מניות של החברה, נוסף על 239.6 מיליון המניות שהיו להן לפני כן – כך פרסם התאגיד אמש (ג'). מדובר בעלייה של 5% במספר המניות, שמביאה אותו לסך של 252 מיליון, או 5% מכלל מניות החברה. השווי הכולל של האחזקות שלו בחברה הוא יותר מ-50 מיליארד דולר. חברות בולטות נוספות שבהן הוא השקיע ברבעון הן טבע וגולדמן זאקס.

בברקשייר האת'וויי לא אמרו אילו מנהלים שלה השקיעו באילו מניות, אולם החברה מסרה כי הסכום הכולל של ההשקעות ברבעון השני עמד על קצת יותר משישה מיליארד דולר – 6.08 מיליארד, ליתר דיוק. היא הגדילה את מספר המניות שלה בטבע ב-7% ל-43.25 מיליון, והשקיעה בכך 1.05 מיליארד דולר. הדבר הביא לעלייה של יותר מ-1% בשער של מניית החברה הישראלית במקור בניו-יורק בשעות שלאחר המסחר. מספר המניות של התאגיד בגולדמן זאקס עלה מ-11 מיליון ל-13.3 מיליון – זינוק של 21%.

לעומת זאת, החברה של באפט, שבסוף החודש יהיה בן 88, חתכה את האחיזה שלה במספר חברות, בשיעור של בין 1% ל-24%, כאשר הבולטת שבהן היא פיליפס 66. חברות נוספות ברשימה הזו הן וולאס פארגו, צ'רטר תקשורת, אמריקן איירליינס ויונייטד קונטיננטל.

ברקשייר האת'וויי השקיעה באפל, שבאחרונה הייתה לחברה הראשונה ששווה יותר מטריליון דולר, מספר פעמים במהלך השנתיים האחרונות וההשקעה האחרונה מביאה אותה להיות בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה. בראיון ל-CNBC בפברואר אשתקד אמר באפט שהוא מאמין בחברה הזו, אף על פי שאין לו מכשיר iPhone. בראיון שהעניק לאותו הערוץ במאי האחרון הוא ציין ש-"אני חושב שאפל מרוויחה כמעט כפליים מאשר החברה השנייה ברווחיותה בארצות הברית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים