מה חדש בדור הבא של מעבדי ה-Xeon מבית אינטל?

המעבדים, שיושקו ברבעון האחרון של השנה, יהיו הראשונים בגזרת ה-Xeon שיטמיעו כבר בליבה את הפתרונות להתמודדות עם פגיעויות שונות עמן התמודדה החברה בשנה האחרונה ● ישלבו גם טכנולוגיה מאיצת בינה מלאכותית

Intel Xeon Scalable processors. צילום: יח"צ

אינטל (Intel) תשיק את הדור הבא של מעבדי הXeon ברבעון האחרון של 2018. המעבדים החדשים הללו, המיועדים בעיקר לשימוש במרכזי נתונים, יתבססו על פלטפורמת Cascade Lane שמיוצרת עדיין בליטוגרפיה של 14 ננונטר.

המעבדים החדשים, שמכונים גם מעבדי Xeon Scalable, יציעו שיפורים מסוימים כמו תמיכה בשילוב של זיכרונות ה-Optane התלתממדיים של אינטל עצמה שתורמים להאצת הטעינה של יישומים. כמו כן אמורים המעבדים הללו להיות הראשונים בגזרת ה-Xeon שיטמיעו כבר בליבה את הפתרונות להתמודדות עם הפגיעויות השונות עמן התמודדה החברה בשנה האחרונה.

ביצועי לימוד מכונה בשיפור של פי עשרה ויותר בהשוואה לדור הנוכחי

תוספת חשובה אחרת היא DL Boost: VNNI טכנולוגיה אותה מכנה החברה כמאיצת בינה מלאכותית המשולבת בליבת המעבד. לפי אינטל טכנולוגיה זו תאפשר במעבדי ה-Xeon החדשים ביצועי לימוד מכונה בשיפור של פי עשרה ויותר בהשוואה לדור הנוכחי.

אינטל מבטיחה שיפור נוסף בהיבט הזה בדור הבא של מעבדי ה-Xeon שיושקו בשנה הבאה ויבוססו על פלטפורמת Cooper Lake. עם זאת, גם הדור הזה ייוצר עדיין בליטוגרפיה של 14 ננונטר. למעשה, לפי מפת הדרכים הנוכחית של החברה, רק ב-2020 תתחיל אינטל להציע מעבדי Xeon שייוצרו בטכנולוגיה של 10 ננונטר. זה יקרה כנראה ברענון לדור ה-Cooper Lake לקראת המעבר לפלטפורמה הבאה שמכונה כבר Ice Lake.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים